door Justice » 12 apr 2006, 15:24
Ik ben wezen kijken.
Ik kreeg zo de sleutels, dat vond ik raar totdat ik wat dichter bij kwam. Hij staat al geruime tijd buiten. Achterbandje bijna plat, je kent het wel. Iets wat dus enorm slecht is. De deur aan de bijrijderskant kreeg ik niet open met de sleutel, mechanisme vastgeroest waarschijnlijk. Hij stond dicht tegen een andere auto geparkeerd, dus de andere deur kon ik niet proberen. Ik heb dus niet onder de matten kunnen voelen. Ik zag echter geen water liggen.
De achterklep kreeg ik wel open, en dat was een zwembad. Het lekte daar dus ergens. Ik heb daar meteen even op de wielkasten getikt. Het zag er hard uit, en het was metaal voor zover ik kon zien en voelen. Dus daarover niks te klagen.
De motor schijnt goed te lopen, het enige wat hij nodig had was een accupack en dan zou hij zo starten. De auto is van een autobedrijf in Nieuwegein, en ze zeiden dat ze hem apk klaar konden krijgen. Maar dan blijft de vraag natuurlijk voor hoeveel. Het was een projectwagen, en ze hadden er geen tijd meer voor, ze wilden er 2000 euro voor hebben.
De kleur is een zwart metallic, maar door op het eerste oog beginnende roestvorming zal de zaak toch overgespoten moeten worden. De stoffen voorstoelen waren voor zover ik kon zien goed, achter zat een scheur in de bank. Dat hij niet origineel is was al een gegeven, er zat zelfs een carbon versnellingspook gemonteerd. Het stuur was voor zover ik kon zien wel origineel, alleen de leeuw ontbreekte. Er zat een open dakje in, maar ik weet niet hoe die origineel eruit ziet als hij dicht zit. Voor was een "kier" achter zat hij tegen het dak aan dicht. Op dat punt begon hij dus ook wederom te roesten.
Ik ga er hard over nadenken, maar ik denk dat ik beter mijn centen in mijn zak kan houden en hopen dat ik een betere vind (een waar men een testrit in kan maken) om klaar te maken voor export naar Amerika als ik vertrek. Stilstand in de buitenlucht is een recept voor gezeik en problemen die nu nog niet zichtbaar zijn.
Wel jammer, want het is wat ik zoek. Een carberateur V6 handgeschakeld. Carberateurs kunnen autobedrijven in de states nog wel mee overweg, maar vreemde electronica zal een probleem worden.
En volgens mij verschilt de PRV-6 in de nieuwste modellen 504 nog steeds met de PRV-6 die in de delorean zit. In Texas zit namelijk een vestiging van Delorean. Misschien een leverancier voor bepaalde onderdelen mocht de motor hetzelfde zijn.
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?