zwarte 504 coupe

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

zwarte 504 coupe

Berichtdoor Justice » 10 apr 2006, 23:06

Is er al iemand wezen kijken naar die zwarte v6 coupe uit 1976 die al geruime tijd op marktplaats staat? De advertentie wekt de indruk dat hij mechanisch goed is. Op de foto's zie ik beneden het achterraam wel een krokant randje als ik het wel heb, dus er zal allicht las & spuitwerk aan zitten. De koets schijnt niet zo best tegen roest te kunnen heb ik vernomen.

Afbeelding
Afbeelding
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?
Justice

Re: zwarte 504 coupe

Berichtdoor wowo » 10 apr 2006, 23:50

Aan de foto's te zien is 'ie in ieder geval niet van een originaliteits-freak geweest.
Volgens mij is de kleur niet origineel, de wielen en de spiegels zijn dat zeker niet. De acheterruit heeft folie, brrrr.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo

Berichtdoor Edzo » 10 apr 2006, 23:58

origineel niet, nee, en discutabel wel, maar een 504 coupe leent zich er verassend goed voor vind ik, om een stoer ding van te maken.
Net als de hot-rod versie van de 203....... :wink:
(zijn die wielen niet gewoon zwartgespoten TRX-velgen?)

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Edzo

Berichtdoor Justice » 11 apr 2006, 10:28

Ik vind hem er verassend goed uit zien in het zwart. Maar ik was gewoon benieuwd of iemand al was wezen kijken, om op die wijze de staat een beetje vast te kunnen stellen.

Ik heb geen 504 gehad, dus ik weet zeker niet waar ik op moet letten.
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?
Justice

Berichtdoor Elentinos » 11 apr 2006, 11:34

"De koets schijnt niet zo best tegen roest te kunnen"

Dat is een understatement. Ze roesten werkelijk overal en erg hard.

http://www.xs4all.nl/~tg00028/aanschaf.htm
1969 Peugeot 504 cabriolet
Elentinos

Berichtdoor Justice » 11 apr 2006, 11:44

Das duidelijk zo! Als het een echte zwitser zou zijn dan is de lak slecht, maar de rest (misschien op wat lichte roest na) goed. Zwitsers schijnen goed met hun auto's om te springen.

Deze kan echter ook zo van een slechte zwitser zijn geweest. De prijs van de 504 ligt ook erg laag... Maar als daar datzelfde bedrag bij komt om hem strak en betrouwbaar (net zo zwart als daar, hij is toch niet meer origineel denk) te krijgen is het de moeite waard.
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?
Justice

Berichtdoor AMPlas » 12 apr 2006, 12:34

ik weet niet wat de vraagprijs is, en wat je onder een lage prijs verstaat. Maar kijk vooral even naar alle delen op de auto waar twee stukken plaatwek samenkomen...en dat zijn er nogal wat. Overal waar ook maar een druppel water zou kunnen blijven hangen is er kans op roest. Wielkasten+randen, hoeken alle ruiten (met name voor en achterruit), motorkap voorste rand, dorpels etcetcetc

maar mocht je geinteresseerd zijn dan moet je het maar laten weten. Ik woon in Den Haag en zou dus even voor je kunnen kijken. en eventueel wat foto'tjes maken.

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas

Berichtdoor Justice » 12 apr 2006, 15:24

Ik ben wezen kijken.

Ik kreeg zo de sleutels, dat vond ik raar totdat ik wat dichter bij kwam. Hij staat al geruime tijd buiten. Achterbandje bijna plat, je kent het wel. Iets wat dus enorm slecht is. De deur aan de bijrijderskant kreeg ik niet open met de sleutel, mechanisme vastgeroest waarschijnlijk. Hij stond dicht tegen een andere auto geparkeerd, dus de andere deur kon ik niet proberen. Ik heb dus niet onder de matten kunnen voelen. Ik zag echter geen water liggen.

De achterklep kreeg ik wel open, en dat was een zwembad. Het lekte daar dus ergens. Ik heb daar meteen even op de wielkasten getikt. Het zag er hard uit, en het was metaal voor zover ik kon zien en voelen. Dus daarover niks te klagen.

De motor schijnt goed te lopen, het enige wat hij nodig had was een accupack en dan zou hij zo starten. De auto is van een autobedrijf in Nieuwegein, en ze zeiden dat ze hem apk klaar konden krijgen. Maar dan blijft de vraag natuurlijk voor hoeveel. Het was een projectwagen, en ze hadden er geen tijd meer voor, ze wilden er 2000 euro voor hebben.

De kleur is een zwart metallic, maar door op het eerste oog beginnende roestvorming zal de zaak toch overgespoten moeten worden. De stoffen voorstoelen waren voor zover ik kon zien goed, achter zat een scheur in de bank. Dat hij niet origineel is was al een gegeven, er zat zelfs een carbon versnellingspook gemonteerd. Het stuur was voor zover ik kon zien wel origineel, alleen de leeuw ontbreekte. Er zat een open dakje in, maar ik weet niet hoe die origineel eruit ziet als hij dicht zit. Voor was een "kier" achter zat hij tegen het dak aan dicht. Op dat punt begon hij dus ook wederom te roesten.

Ik ga er hard over nadenken, maar ik denk dat ik beter mijn centen in mijn zak kan houden en hopen dat ik een betere vind (een waar men een testrit in kan maken) om klaar te maken voor export naar Amerika als ik vertrek. Stilstand in de buitenlucht is een recept voor gezeik en problemen die nu nog niet zichtbaar zijn.

Wel jammer, want het is wat ik zoek. Een carberateur V6 handgeschakeld. Carberateurs kunnen autobedrijven in de states nog wel mee overweg, maar vreemde electronica zal een probleem worden.

En volgens mij verschilt de PRV-6 in de nieuwste modellen 504 nog steeds met de PRV-6 die in de delorean zit. In Texas zit namelijk een vestiging van Delorean. Misschien een leverancier voor bepaalde onderdelen mocht de motor hetzelfde zijn.
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?
Justice

Berichtdoor Paull en Paulla » 12 apr 2006, 20:28

Achterbandje bijna plat, je kent het wel.
-> Aluminium velgen, corroderen ook op de rand waar de band hoort af te dichten. De band hoeft niet persé lek te zijn om toch leeg te lopen. De enige remedie is om de band van de velg te halen en de velg cq. velgrand te stralen.

En volgens mij verschilt de PRV-6 in de nieuwste modellen 504 nog steeds met de PRV-6 die in de delorean zit.
-> De Delorean motor en versnellingbak zijn door Renault geleverd en dus een PRV V6. De basis van de motor is gelijk aan de motor in de 5 :D 4 V6 Coupé. In dat opzicht is er geen verschil.

Justice to All
-> is dit een oproep of een statement?
Ik vind ze beide sympathiek :P

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Paull en Paulla

Berichtdoor Justice » 12 apr 2006, 23:11

"Justice to All" is mijn persoonlijke quote die ik al jaren draag. En meer op te vatten als een statement dan een oproep.

Maargoed, het houdt dus in dat de nieuwere injectie v6 met de 5 bak dezelfde zijn als die in de delorean. Dat is goed nieuws, dan kan ik gaan spotten naar een later model.
Justice to All
past:
1985 305 GL
1993 405 1.8 GRI
future:
505?
Justice

m.b.t. PRV V6

Berichtdoor Douvrin » 14 jun 2006, 23:51

Over PRV c.q. Douvrin V6 vindt je meer info via :

http://members.fortunecity.com/douvrinprv/
Douvrin