wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 07 mei 2019, 21:19

Ik had vanmiddag eventjes wel dat ie liep.maar niet bleef lopen...

En nu totaal niets meer.

Ik heb de auto 2 a 3 weken terug hierheen gehaald rijdend maar groot onderhoud o.a. startmotor.moest vervangen worden. Dus inlaatspruit stuk eraf.

En de starter naar dynamokabel vernieuwd..die wqs gesmolten en koper lag open zag ik gewoon.

Verdet alle vloeistoffen ververst en bobine bougies etc ook vervangen. Met de 123 ontsteking er nu bij...

Ik weet t niet meer.
Alles nogmaals vanavond los gehad vd bobine ..filmpjes bekeken van leenapk 123ignitionshop en nog t wilt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 07 mei 2019, 21:20

Opening verder en rotor wijzen naar cilinder 1 klopt ook gedaan helpt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor RobinHoed » 07 mei 2019, 23:36

Mb trac schreef:FF het klepdeksel eraf en kijken of de rotor in de verdelerkap naar de bougiekabel van de 1ste cylinder wijst wanneer de tuimelaars van de 4de cylinder op overlappen


Heb 2 linkerhanden en die fout ooit gemaakt met de 203. Motor rond gedraaid tot de geplaatste pen naar beneden viel ervan uitgaande dat dit juiste positie was, nog niet wetende dat dit ook op een andere cilinder gebeurt. Totdat ik de tip kreeg om te kijken of rotor naar bougiekabel eerste cilinder wees, toen werd het duidelijk.

Maar dit kun je toch helemaal niet doen met een elektronische ontsteking of werkt die ook met een rotor?? Persoonlijk zou ik de oorspronkelijke ontsteking terugplaatsen, kun je ook weer variabele wegstrepen in je onderzoek.

1) de elektronische ontsteking
2) de rotor positie op cilinder 1 die je kunt checken
3) juiste aansluiting bougieskabels die je drie keer checkt bij terugplaatsen op oude verdelerkap

Geen verstand van techniek trouwens, maar vind oorzaakanalyses leuk om te doen.

Deduction, dear Watson :-)





Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 08 mei 2019, 06:16

Oude ontsteking terugolaatsen is geen optie helaas
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor jacqabe » 08 mei 2019, 13:37

RobinHoed schreef:Deduction, dear Watson :-)

‘Having gathered these facts, Watson, I smoked several pipes over them, trying to separate those which were crucial from others which were merely incidental.’ :-)

Punt voor punt alles nog eens nalopen en uitsluiten.
Soms zie je iets simpels over het hoofd.
Als je in het noorden woont dan wil ik gerust eens kijken.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor svanderplas » 08 mei 2019, 21:49

Helaas woon ik bij rotterdam

Kleppendeksel vd 304 eraf gehaald. BDP van cilinder 1 proberen te vinden en net daarvoor dan de verdeler goed zetten.... werkt niet
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Guyot » 23 sep 2019, 12:16

Afgelopen week heb ik mijn 304 break een hoop hoognodige liefde gegeven. Hij is vorig jaar afgekeurd op rotte dorpels en heeft nu lang stilgestaan. Dit weekend hebben we nieuwe stukken ingelast en wat kleine klusjes gedaan als uitdeuken voorscherm en wit verven van de letters op mijn kentekenplaat.

Afgelopen week heb ik al:
- de startmotor gereviseerd
- schakelstangen gangbaar gemaakt
- kleppen gesteld (is er een nauwkeurige manier om volledig open/tuimelen te vinden dan kijken wanneer de klep al dan niet beweegt?)
- bougies schoongemaakt en afgesteld
- contactpuntjes afgesteld
- ontstekingstijdstip gesteld met stroboscoop
- carburateur (Solex 34 PBISA 4) schoongemaakt en nieuwe pakkingen erin (benzine lekte hard uit de acceleratiepomp)
- werking brandstofpomp gecontroleerd

Helaas start en loopt hij nu niet meer. De motor liep steeds beter dan voorheen, tot ik iets aan de carburateur deed. Ik heb zelf geprobeerd de carburateur af te stellen, maar kom er niet uit ondanks diverse tips van mensen die weleens carburateurs afstellen. Met een beetje benzine recht in carburateur slaat hij wel aan, maar valt meteen uit. Aangezien hij niet meer lekt, vermoed ik dat het mengsel te rijk staat. Dichtdraaien helpt bij mij niets...

Wie kan mij in Rotterdam helpen met afstellen zodat de motor weer loopt? Of achterhalen waar het anders aan zou kunnen liggen
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor johnssons » 23 sep 2019, 18:43

... oké dus loopt wel na benzine in de carburateur te gooien ... even checken, benzineslang los bij de carburateur, even kort starten, moet nu benzine uit de slang komen ... let op het is benzine, dus zeer brandbaar ... wel benzine dan benzinepomp oké, geen benzine pomp probleem ..
Wel benzine, dan deksel van carburateur losnemen, er moet benzine in de vlotterkamer staan, geen benzine ... filter of vlotternaald verstopt, je kunt ook direkt even het filtertje checken ....
Mengsel arm of rijk maakt niet uit, moet altijd starten en lopen ..

Check eerst dit even ... John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Guyot » 23 sep 2019, 20:09

John, ik zal ze nakijken. Benzine spoot gisteren rijkelijk uit de slang na losnemen. De andere onderdelen heb ik allemaal schoongemaakt en uitgeblazen, maar zal nog eens controleren om uit te sluiten.
Weet je een goede startwaarde voor de mengselschroef? Hij stond voor ik de carburateur uit elkaar haalde op ongeveer 10,5 slag open vanaf helemaal dicht. Iemand anders vertelde me te beginnen bij twee slagen open, maar bij geen van deze standen slaat de motor aan. Dat deed hij wel makkelijk en snel voordat ik aan de carburateur begon (misschien had ik de lekkende vuile carburateur voor lief moeten nemen)
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor johnssons » 23 sep 2019, 21:00

.. stand mengselschroef maakt niet uit, na het starten gas geven en lopen, pas bij stationair draaien wordt het belangrijk, maar dat komt wel ...
Je hebt gewoon iets fout gemonteerd, misschien wel de vlotter .... zit vast en houdt de vlotternaald gesloten ...

Gaat wel lukken ... John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Guyot » 23 sep 2019, 23:08

Je zat er niet ver naast. Aan de vlotternaald zit een veertje, die had ik boven de vlotter. In de revue technique zag ik per toeval op een tekening dat de veer om de arm van de vlotter valt en de vlotter er als het ware op hoort te steunen. De naald sloot dus te snel en hij zal niet veel brandstof gekregen hebben.
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Guyot » 24 sep 2019, 01:08

Voor degenen die met spanning dit gesprek hebben gevolgd, de 304 start en loopt weer lekker. Fijnafstelling kan waarschijnlijk geen kwaad, maar ik kan in ieder geval weer rijden. Nog een paar kleine klusjes en dan op naar de apk!
Bedankt voor het meedenken, John!
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Vorige

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron