Pagina 1 van 1

stand achterwielen 304 Coupe S

BerichtGeplaatst: 13 jun 2005, 12:05
door micheldeman
Ik zag laatst dat de achterwielen van mijn coupe S 1972 naar buiten gericht staan. Dit geldt voor zowel links als rechts. Mijn cabriolet uit 1970 heeft dat niet, daarvan staan de wielen gewoon recht.
De wagen is ook niet verlaagd o.d. Zou trouwens ook niet tot een verdraaide stand van de wilen kunnen leiden door de manier waarop de achterwielophanging in elkaar zit.

Klopt bovenstaande waarneming?

BerichtGeplaatst: 13 jun 2005, 12:15
door Steven
de achterwielen van mijn 304 S cabriolet uit 1973 staan ook een beetje naar buiten gericht, heb daar eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan wat de oorzaak of reden daarvan is.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2005, 13:53
door micheldeman
Steven schreef:de achterwielen van mijn 304 S cabriolet uit 1973 staan ook een beetje naar buiten gericht, heb daar eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan wat de oorzaak of reden daarvan is.


Ik zal eens kijken of de vraagbaak er iets over zegt, maar als het bij jou ook het geval is, zal het wel zo horen. Wellicht dat het de stabiliteit ten goede komt, mijn cabriolet uit 1970 breekt namelijk gemakkelijk uit achter. Ik weet wel van de gewijzigde ophanging achter, waarbij de veerpoten namelijk door de achterbrug heensteken in plaats van dat ze er bovenop gemonteerd zitten zoals bij de oudere uitvoering.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2005, 21:01
door Mark
Er is natuurlijk nog een 304 Coupe S op het forum, van, je raadt het al 304 Coupe, ook bekend als Jos. Wie weet kan hij je vertellen hoe de achterwielen bij de zijne staan en/of hij herkent wat jij beschrijft. Succes!

Afbeelding

www.vandansik.nl/phpBB2/profile.php?mod ... file&u=280

wielstand 304

BerichtGeplaatst: 03 jun 2006, 18:30
door 304 coupé
wanneer de wielen van de achteras uit het spoor beginnen te staan, ik bedoel vanboven naar binnen en raakvlak op straat naar buiten dan zijn de rubber bussen in de draagarmen versleten. dit fenomeen zie je nogal eens bij de 2nul5jes en 3nul9es. :-|

BerichtGeplaatst: 03 jun 2006, 21:20
door M. van der Meulen
Klopt, óf te veel speling op de draagarmlagers. Geeft bij het instappen vaak een krakend geluid. Let ook maar eens op bij sommige BX-en. Staan bij slecht onderhoud de wielen soms onder als bij een overbeladen Simca 1000, VW Kever en andere typen met de motor achterin. Wordt op termijn steeds erger en heeft montage van nieuwe bussen en/of lagers nodig.

Groet, M.