Peugeot 204, Roestschade reparatie

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor jerilo » 16 jan 2015, 22:19

Hierbij mijn roestschade project aan de 204.

Toen ik de auto 2 jaar geleden aanschafte wist ik dat er roestschade in de wielkuipen bij de achterwielen aanwezig was ter hoogte van de slotplaat van de achterpotieren.
Vorig jaar heb ik besloten om hier een einde aan te maken. Hiervan heb ik wat foto's gemaakt en wil dit graag met jullie delen, dit omdat jullie van veel foto's houden over projecten.

Zelf heb ik de achterkant gedemonteerd om de schade te bekijken en of ik het zelf kon maken. Dit was voor mij geen optie toen ik de roest schade in zijn compleet gezien had. Ben wel technisch maar niet in plaatwerk en laswerk.
Ik heb het laswerk dus maar uitbesteed aan een collega schadebedrijf die vaker met dit soort schade's te maken hebben. Ben af en toe foto's wezen maken van de vorderingen.
Ik heb de auto daarna weer opgebouwd. Het schadebedrijf heeft wel de schermen gemonteerd om het geheel af te stellen en in een keer te spuiten zodat er later geen beschadigingen zouden ontstaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het verwijderen van de schermen kwamen deze roestschade's tevoorschijn,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gaten hebben ze maar dichtgemaakt met polyester,
Afbeelding

Afbeelding

Hierna heb ik de auto weggebracht en heeft een aantal maanden bij het schadebedrijf gestaan, hieronder de foto's die ik af en toe ben wezen maken van de reparatie's aan het plaatwerk. Van het spuiten heb ik geen foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat foto's van het afbouwen door mijzelf. Nieuwe en de juiste uitlaat er weer onder zodat reservewiel ook weer onder de auto gemonteerd kan worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk nieuwe schokbrekers gemonteerd omdat de oude zo lek waren als een vergiet.
Afbeelding

Verder heb ik voordat de auto naar het schadebedrijf is gegaan de motor gedemonteerd en ben begonnen om deze aan te pakken. Hiervan ga ik een apart topic maken als ik weer wat meer tijd heb dus dat word vervolgd.

Het is een kort verslag maar wel met veel mooie foto's. En ik denk dat de foto's meer zeggen dan woorden.

Het is voor mij niet de bedoeling om deze dame in concoursstaat te brengen. Ik vind het juist mooi dat je "de tand des tijds" ziet aan de auto. De "rotte" plekken zijn aangepakt wat voor mij het belangrijkste is. Het algehele lakwerk van de auto is niet 100% netje's, mede waarschijnlijk door de vorige eigenaar die de auto geheel of gedeeltelijk heeft laten spuiten wat zeker niet netje's is gebeurt. Ik vind het allemaal niet erg er mag best een plekje of butsje aanwezig zijn bij een auto die 46 jaar is. Hoef ik ook niet bang te zijn als ik de dame ergens parkeert en onbeheerd achterlaat.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor P204 » 16 jan 2015, 22:31

Foto's zijn heel informatief! Resultaat lijkt prima. En ook erg mooi: een origineel NL kenteken.

Ben ook wel erg benieuwd naar een foto-serie van de motorrevisie.
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2015, 16:39

Prachtig zoals ze er nu bij staat. Ik heb precies dezelfde en ook was laswerk in de hoeken van de dorpels.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor ajvgelder » 17 jan 2015, 23:19

Foto's van projecten zijn altijd leuk en leerzaam om te bekijken. De bekende plekken en zo te zien goed hersteld. Origineel NL kenteken is altijd waardevol. Ik heb hem gelukkig ook nog op de wagen zitten -> 05-50-NP - 304 cabrio -> ietsje jonger dus. Wacht met belangstelling af op de volgende foto's. nb. het is mij trouwens nog steeds niet gelukt om foto's te plaatsen. Ben gelukkig handiger met techniek en plaatwerk. :lol:
Oh ja, die van mij is technisch o.k. (veiligheid voorop) maar voor de rest ook "dans son jus" zeg maar. Auto met gebruikssporen, levenservaring, en karakter.
ajvgelder
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 23 mei 2011, 22:25

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor IVARIO » 20 jan 2015, 00:35

Leuk om te volgen!

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor Bart-Peugeot » 20 jan 2015, 13:07

Goed bezig geweest Jeroen! :D

Ik kom graag een keer kijken.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Peugeot 204, Roestschade reparatie

Berichtdoor jerilo » 20 jan 2015, 13:40

Bart-Peugeot schreef:Goed bezig geweest Jeroen! :D

Ik kom graag een keer kijken.


Geen probleem altijd welkom.

Gisteren het blokje opgehaald. Ga nu kijken hoe nu verder. Word vervolgd in een nieuw topic.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten