Hierbij mijn roestschade project aan de 204.
Toen ik de auto 2 jaar geleden aanschafte wist ik dat er roestschade in de wielkuipen bij de achterwielen aanwezig was ter hoogte van de slotplaat van de achterpotieren.
Vorig jaar heb ik besloten om hier een einde aan te maken. Hiervan heb ik wat foto's gemaakt en wil dit graag met jullie delen, dit omdat jullie van veel foto's houden over projecten.
Zelf heb ik de achterkant gedemonteerd om de schade te bekijken en of ik het zelf kon maken. Dit was voor mij geen optie toen ik de roest schade in zijn compleet gezien had. Ben wel technisch maar niet in plaatwerk en laswerk.
Ik heb het laswerk dus maar uitbesteed aan een collega schadebedrijf die vaker met dit soort schade's te maken hebben. Ben af en toe foto's wezen maken van de vorderingen.
Ik heb de auto daarna weer opgebouwd. Het schadebedrijf heeft wel de schermen gemonteerd om het geheel af te stellen en in een keer te spuiten zodat er later geen beschadigingen zouden ontstaan.
Na het verwijderen van de schermen kwamen deze roestschade's tevoorschijn,
De gaten hebben ze maar dichtgemaakt met polyester,
Hierna heb ik de auto weggebracht en heeft een aantal maanden bij het schadebedrijf gestaan, hieronder de foto's die ik af en toe ben wezen maken van de reparatie's aan het plaatwerk. Van het spuiten heb ik geen foto's.
Hier nog wat foto's van het afbouwen door mijzelf. Nieuwe en de juiste uitlaat er weer onder zodat reservewiel ook weer onder de auto gemonteerd kan worden.
Gelijk nieuwe schokbrekers gemonteerd omdat de oude zo lek waren als een vergiet.
Verder heb ik voordat de auto naar het schadebedrijf is gegaan de motor gedemonteerd en ben begonnen om deze aan te pakken. Hiervan ga ik een apart topic maken als ik weer wat meer tijd heb dus dat word vervolgd.
Het is een kort verslag maar wel met veel mooie foto's. En ik denk dat de foto's meer zeggen dan woorden.
Het is voor mij niet de bedoeling om deze dame in concoursstaat te brengen. Ik vind het juist mooi dat je "de tand des tijds" ziet aan de auto. De "rotte" plekken zijn aangepakt wat voor mij het belangrijkste is. Het algehele lakwerk van de auto is niet 100% netje's, mede waarschijnlijk door de vorige eigenaar die de auto geheel of gedeeltelijk heeft laten spuiten wat zeker niet netje's is gebeurt. Ik vind het allemaal niet erg er mag best een plekje of butsje aanwezig zijn bij een auto die 46 jaar is. Hoef ik ook niet bang te zijn als ik de dame ergens parkeert en onbeheerd achterlaat.
Gr. Jeroen