204Break, weer in Vlaardingen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

204Break, weer in Vlaardingen

Berichtdoor joyeuse » 22 mei 2006, 19:35

Ik wou alleen maar even kijken, gewoon voor de lol,
maar deze wagen zag er werkelijk als nieuw uit, volgens de garagist,
en dat was ook zo! Zelfs de lak. Maar of er nooit wat aan gedaan was?
Wel erg weinig km.
Weet iemand van jullier er meer van?

http://www.delest.nl/media/img/DCP_8720.JPG
joyeuse
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 mei 2006, 18:53
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Dick » 22 mei 2006, 19:41

Tjah, er zijn altijd buitenkansjes natuurlijk. Ze zijn er dus nog steeds, de 'nieuwe' klassiekers. Als je het leuk vind moet je het gewoon doen, auto ziet er toch prachtig en betrouwbaar uit?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor joyeuse » 22 mei 2006, 19:49

Dick schreef:Tjah, er zijn altijd buitenkansjes natuurlijk. Ze zijn er dus nog steeds, de 'nieuwe' klassiekers. Als je het leuk vind moet je het gewoon doen, auto ziet er toch prachtig en betrouwbaar uit?


javascript:emoticon(':lol:') ja dat is het nou juist, dit is de eerste keer in mn hele leven dat ik een klassieker van dichtbij bekijk.
En als de garage iets zegt, dan geloof ik het natuurlijk niet zomaar javascript:emoticon(':roll:')
Misschien heeft iemand van het forum de auto ook van dichtbij bekeken?
Hij stond er al 2 weken maar er was nog geen prijs bekend. Nu wel,
€4995.-
joyeuse
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 mei 2006, 18:53
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Dick » 22 mei 2006, 19:59

Wat is precies de bedoeling? Dagelijks vervoermiddel, of leuk voor erbij? De meeste mensen maken de fout te denken dat een klassieker erg goedkoop rijden is. aan de ene kant waar, want je vaste lasten zijn erg laag, maar aan de andere kant zijn onderdelen en onderhoud erg duur, vooral als je zelf niet zo handig bent.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor joyeuse » 22 mei 2006, 20:01

Dick schreef:Wat is precies de bedoeling? Dagelijks vervoermiddel, of leuk voor erbij? De meeste mensen maken de fout te denken dat een klassieker erg goedkoop rijden is. aan de ene kant waar, want je vaste lasten zijn erg laag, maar aan de andere kant zijn onderdelen en onderhoud erg duur, vooral als je zelf niet zo handig bent.


Wekelijks vervoermiddel.

Ook als ie zo mooi en nieuw is ?
Dus dan toch maar een degelijke betrouwbare moderne Peugeot Partner aanschaffen..
joyeuse
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 mei 2006, 18:53
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Dick » 22 mei 2006, 20:03

Dat is natuurlijk je eigen keuze, maar een goede klassieker (met name een franse) die geen, of minimaal onderhoud krijgt is heel erg snel een slechte
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor vreugden » 22 mei 2006, 20:11

Ik heb een 404 en een Partner. Als je goedkoop wil rijden, koop dan een Partner! Vooral nu tweedehands kopen want ze zijn niets waard op grijskenteken.
Gargage de"L'Est: Ik kom er geregeld want ik werk in Vlaardingen en kijk er graag eens rond. Goede auto's die er staan maar wel aan de dure kant. En denk er aan: onderhoud laten uitvoeren daar is er praktisch of helemaal niet bij.
Orienteer je dus maar eens eens wat breder voor je aankoopt, is mijn advies. En ga niet voor de goedkoopte een klassieker rijden.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Gilletti » 22 mei 2006, 20:38

Deze 204 is héél erg netjes en de l'Est heeft geen naam om rommel te verkopen. De prijs is ook wel okee.

Maar...

Als je deze auto dagelijks in weer en wind gaat gebruiken, dan kun je 1000 euro per jaar afschrijven omdat de wagen waarschijnlijk snel minder wordt.
Vergeet ook niet dat ze om de 7500 km. een beurtje verlangt!

Dan is een Partner veel goedkoper. En ik zou het ontzettend zonde vinden als deze schitterende break buiten zou verpieteren. :cry:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Dick » 22 mei 2006, 22:48

Het is wel mogelijk om dagelijks met een klassieker te rijden. Ik verplaats me sinds het halen van mn rijbewijs, nu bijna 2 jaren geleden in een 504. Deze was, en is in een perfecte staat, maar weet ook dat er vreselijk veel geld, en vooral tijd inzit om deze auto in een perfecte staat te houden.

Een klassieker rijd je omdat je het mooi vind, niet omdat je in de klassiekerverzekering zit, en omdat je vrijgesteld bent van wegenbelasting.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor joyeuse » 23 mei 2006, 09:34

Dick schreef:Het is wel mogelijk om dagelijks met een klassieker te rijden. Ik verplaats me sinds het halen van mn rijbewijs, nu bijna 2 jaren geleden in een 504. Deze was, en is in een perfecte staat, maar weet ook dat er vreselijk veel geld, en vooral tijd inzit om deze auto in een perfecte staat te houden.

Een klassieker rijd je omdat je het mooi vind, niet omdat je in de klassiekerverzekering zit, en omdat je vrijgesteld bent van wegenbelasting.


Bedankt voor alle repliek, mn enthousiasme is flink minder en ik sta weer met 2 benen op de grond. Zal toch nog eens af en toe bij de l'est kijken,
maar nu eerst maar eens verstandig handelen :roll:

Bedankt, groeten,
Sander
joyeuse
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 mei 2006, 18:53
Woonplaats: Rotterdam

204 gekocht

Berichtdoor roelof » 26 mei 2006, 18:51

Het is een pracht wagen, ik heb hem dan ook vanmiddag gekocht als hobby-mooi-weer-auto. Voor gewoon gebruik heb ik een Partner (grijskenteken) en die bevalt uitstekend!
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Re: 204 gekocht

Berichtdoor Mockenrue » 27 mei 2006, 01:12

roelof schreef:Het is een pracht wagen, ik heb hem dan ook vanmiddag gekocht als hobby-mooi-weer-auto.


Gefeliciteerd, Roelof. Jammer voor Joyeuse, maar misschien toch het beste zo: 204 Break alleen buiten met goed weer.

Houd ons op de hoogte Joyeuse met je speurtocht. Misschien een 505 die beter voor dagelijks gebruik is ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Gilletti » 27 mei 2006, 01:36

Leuk! Ik ben dol op breaks.
Hopelijk kan ik hem binnenkort eens bewonderen bij een forum cq clubmeeting. :D
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor vreugden » 27 mei 2006, 08:01

Gefeliciteerd. Herkenbaar autobezit: oldtimer voor mooi weer en een Partner voor dagelijks gebruik :D
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor roelof » 27 mei 2006, 10:23

Wie weet, ik ben (nog) geen lid van de Peugeot Club, maar dat lijkt me wel leuk. En oh ja, Joyeuse, ik heb hem niet bewust voor je neus weggekaapt hoor. Ik wachtte al maanden op de komst van deze 204 en kreeg twee week terug een mail van de 'l Est dat hij binnen was. Ik kon vorig weekend niet naar Vlaardingen afreizen ( ik woon in Friesland en dat is ongeveer twee en een half uur kachelen....) en ben daarom gister gaan kijken. Ik was zo onder de indruk dat ik de knoop gelijk heb doorgehakt. Ik heb hiervoor namelijk een viertal andere 204 breaks bekeken en die zagen er echt aanzienlijk slechter uit ( en dat is zwak uitgedrukt).

Toen ik 's middags thuis achter de PC kroop, had ik een mail van een vriend die me attendeerde op dit forum en dit topic. Heel toevallig. Er was al één en ander geschreven over de auto die ik net gekocht had. En ik maar denken dat het met de belangstelling voor 204-tjes wel mee valt in Nederland. Ach, hoe dom kon ik zijn, ik ben immers zelf ook helemaal verliefd op dit wagentje. Wie weet zien we mekaar eens op een meting!
Laatst bijgewerkt door roelof op 27 mei 2006, 11:02, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Dick » 27 mei 2006, 10:26

Gefeliciteerd! zuinig op zijn he!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

onderhoudskosten

Berichtdoor roelof » 27 mei 2006, 10:34

O ja, er wordt hier ook gesproken over hoge onderhoudskosten van oldtimers. Maar ook bij recentere wagens kan het in de papieren lopen hoor. Hoewel de Partner mij verder goed voldoet, heeft die sinds 2002 ook al heel wat "op de kop" gehad. De pakking tussen motor en versnellingsbak lekte, dus moest hele versnellingsbak erachterweg (en dat kan ik zelf niet), de radiateur is recent vervangen omdat hij lekte , Verder kleppenstellerij, nieuwe koelvloestofpomp, zo langzamerhand een compleet nieuwe uitlaat (vorig jaar achterstuk met achterdemper, nu het middendeel (een vervangingsdeel, dus niet origineel peugeot, maar het voordeel was dat de katalysator niet vervangen hoefde) en uiteraard de beurtjes om de 10.000 km, eens nieuwe banden. Maar goed alles wat je intensief gebruikt slijt ook dus ik accepteer het maar. Elke auto heeft onderhoud nodig. Maar ik kan me voorstellen dat het bij een oldtimer wat nauwer steekt. Er is wel een heeeeeeeeeeel groot voordeel: het onbreken van allerei electronica die het kan begeven. Dus, Joyeuse, houdt er rekening mee dat autorijden altijd veel geld kost, in een klassier, maar net zo goed in een recente wagen. Trouwens, de suggestie hierboven van een 505 is ook niet zo gek. Dat zijn ook geweldige wagens! En die kun je nog redelijk in weer en wind laten staan, zeker de laatste modellen. Helaas zijn die nog niet belastingvrij..... Nou, hoe dan ook Joyeuse, succes met het speuren daar een geschikt voiture!
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor roelof » 04 jun 2006, 10:31

Inmiddels staat de 204 in Friesland. Gisteren, 3 juni, een goede reis gehad van Vlaardingen naar hier. Eerst met de trein (wanneer komt het nog voor) naar Vlaardingen gespoord, daar wederom zeer plezierig ontvangen bij de 'l Est, er nog een paar prettige uutjes door gebracht; er stonden weer wat nieuw binnen gekomen auto's om te bewonderen. Ook een leuke babyblauwe 204 Berline uit 67. Nog maar 15.000 km. Helaas niet helemaal zo strak als de break, maar zeker de moeite om te gaan bekijken!

Goeie tocht van ruim 200 kilometer terug gehad. Het verbaast me hoe een wagen 37 jaar nog mee kan in het huidge verkeer (ok, niet harder gereden dan 90 - 100, maar optrekken viel me reuze mee, doet nauwelijks onder voor m'n Partner diesel!) 't is mooi weer, dus vandaag mag ie gelijk weer naar buiten!!!! (de 204 dan hè, de partner is nu permanent buiten.......)
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor ton » 12 jun 2006, 08:21

Roelof,
proficiat met je mooie 204 !
Heb jij bij Verhoeven ook die 304 Break van dichtbij gezien ?
Is misschien wel wat voor mij.
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

204 in Haaren

Berichtdoor roelof » 13 jun 2006, 08:01

Dag Ton,

Jazeker, die heb ik bekeken. Best een leuk ding, maar toch behoorlijk wat butsen, krassen en deukjes, die ook (licht) roesten. Dus daar zul je wel wat aan moeten (laten) doen.

Verder staat er bij Verhoeven nog een 204 break. Niet zo mooi als die van de 'l est, maar wel beter dan alle andere exemplaren die ik tot nu toe heb bekeken.

Als je een strakke, gladde carroserie minder belangrijk vindt, kun je ook nog even bij de broers Kaanders in Vught gaan kijken. Die hadden laast twee witte 204s break staan.
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Re: 204 in Haaren

Berichtdoor Gilletti » 13 jun 2006, 22:12

roelof schreef:Als je een strakke, gladde carroserie minder belangrijk vindt, kun je ook nog even bij de broers Kaanders in Vught gaan kijken. Die hadden laast twee witte 204s break staan.


Je bedoelt dan vast Golden Years: http://www.golden-years.nl/index.htm
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor lefranc » 05 jul 2006, 18:07

Hoi,

Een van die witte Breaks komt van een particulier; ik was bijna tot aankoop overgegaan, maar de koppeling was aan vervanging toe, de achterklep moest gespoten worden en er zat een soortement kras op de hele rechter zijkant. Grote voordeel was dat hij helemaal was opgeknapt, technisch dan, door deze particulier (magazijnmeester van de Simca club!), met nieuwe banden, remmen nagekeken, nieuwe uitlaat enz. en hard....Hij vertelde me al de auto eventueel op die manier van de hand te doen als ik 'haar' niet zou kopen...maar de initiele vraagprijs bij 'golden years' is veel hoger dan wat ik er voor moest betalen! Ondertussen zijn ze recent 500 euro gezakt in prijs, maar dan nog!! De andere 204 bij golden years is helaas zonder apieren, dus moet ingevoerd worden....dat is erg lastig, vandaar de steeds lagere prijs van eerst 2000 naar nu 1250....
lefranc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 31 jan 2006, 09:24

Berichtdoor roelof » 29 aug 2006, 20:21

Afbeelding

Toch vind ik het oudje mooier dan de nieuwe... of sta ik daarin alleen?
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Koffiemolen » 29 aug 2006, 21:46

Welnee joh! Natuurlijk is die rechter veel mooier! Geweldig ekleur ook, ik was eigenlijk ooit op zoek naar een 204 in die kleur, maar het werd bleu ocean, wat ik toen (10 jaar terug) nog heel lelijk vind. Maar ik wilde toen per se die 204, kon niet meer wachten. Nooit spijt van gehad!

En kijk eens naar de hoeveelheid hoofdruimte! (dat 204 dak is breder, in zo'n 207 zit je met je kruin tegen de bovenkant van de voorruit!) Die folders ouwehoeren altijd maar over voldoende beenruimte (waaraan in 204 ook geen gebrek), maar nooit over hoofdruimte. Ik vind m'n hoofd eigenlijk net even belangrijker. Bij het autorijden kun je er het beste ook gewoon je hoofd bij houden, dan komen die benen vanzelf!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast