Pagina 1 van 1

304 coupe S overgangsmodel

BerichtGeplaatst: 08 okt 2004, 11:59
door micheldeman
Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?

BerichtGeplaatst: 08 okt 2004, 15:34
door Steven
In het automuseum te Lohéac in Frankrijk staat er ook zo ene, de enige die ik tot nu toe zag.

Re: 304 coupe S overgangsmodel

BerichtGeplaatst: 08 okt 2004, 22:32
door Martijn
micheldeman schreef:Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?


Hee, dat is vast dat coupeetje dat te koop stond bij diegene die ook nog een break en een donkergroene coupe had staan! Leuke auto. Dit is in ieder geval een overgangsmodel, inderdaad de introductie van de S. Toerenteller links bovenop het dashboard is origineel, ik heb er hier nog een instruktieboekje van liggen. Op zich zijn er in dir modeljaar veel coupes en cabrios gemaakt dus echt uniek is het niet, maar als je kijkt wat er over is dan zijn de coupeetjes in de minderheid. Worden vaak als donor voor cabrio's gebruikt! Binnen de PCN rijden denk ik nog een stuk of 5 van deze uitvoeringen rond.

Groeten
Martijn

Re: 304 coupe S overgangsmodel

BerichtGeplaatst: 11 okt 2004, 10:20
door micheldeman
Martijn schreef:
micheldeman schreef:Ik heb een 304 coupe gekocht. Dit is een S uitvoering, maar dan als een soort overgangsmodel. De wagen heeft een S-motor, velgen enz, maar een oud type dashboard met een losse toerenteller links in de hoek bovenop het dashboard gemonteerd. Schijnt allemaal originel peugeot te zijn. De wagen staat nog op Frans kenteken en is blijkbaar nooit in Nederland geleverd. Weet iemand hier meer over?
Bouwjaar is 1972, dus in het jaar van de introductie van de S.

Hebben we het hier over een uniek exemplaar?


Hee, dat is vast dat coupeetje dat te koop stond bij diegene die ook nog een break en een donkergroene coupe had staan! Leuke auto. Dit is in ieder geval een overgangsmodel, inderdaad de introductie van de S. Toerenteller links bovenop het dashboard is origineel, ik heb er hier nog een instruktieboekje van liggen. Op zich zijn er in dir modeljaar veel coupes en cabrios gemaakt dus echt uniek is het niet, maar als je kijkt wat er over is dan zijn de coupeetjes in de minderheid. Worden vaak als donor voor cabrio's gebruikt! Binnen de PCN rijden denk ik nog een stuk of 5 van deze uitvoeringen rond.

Groeten
Martijn

Inderdaad die coupe en break. Beiden gekocht namelijk. De break voor mijn vrouw en de coupe uiteraard voor mij ;-)

Martijn: Ik neem aan dat die 5 stuks uit Frankrijk geimporteerd zijn?
Bestaan er ook cabriolets in deze overgangsuitvoering?
Ik neem ook aan dat het instructieboekje Franstalig is. Ik heb net even de vorige eigenaar gevraagd (moet de wagen nog gaan ophalen namelijk), bij de wagen zit ook nog het instructieboekje, idd. Franstalig.

Kijk ook even op http://micheldeman.000freehosting.com

Groet,

Michel

motorkap van een diesel?

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 09:41
door micheldeman
Op de coupe zit een motorkap die afwijkt van wat ik gewend ben. Er zit namelijk een bolling op en gaatjes voor montage van het 304 logo ontbreken. Op de site van www.hoeyng.nl lees ik het volgende:

1979
July: Einde productie van de Berline. De 1548cc diesel vervangt de 1357cc. De metalen monogrammen op de motorkap verdwijnen en achter worden plastieke plaatjes opgelijmd.
September: Veiligheidsriemen worden nu ook achter gemonteerd. De 1127cc motor gaat uit het programma. De motorophanging wordt aangepast aan die van de 305.

Dus ik vermoed dat de motorkap is vervangen. Dit is ook te zien aan de binnenzijde, waarvan te zien is dat deze is overgespoten. Als het een motorkap van de diesel betreft, geldt die bolling dan enkel voor de laatste diesel met grotere inhoud, waardoor waarschijnlijk de motorblokhoogte groter is, net als de 1500CC ten opzichte van de 1300CC van de 305?

Overigens, afgezien dat de motorkap niet origineel is, vind ik die bolling wel wat hebben. Maar gaatjes voor het 304 logo moeten er natuurlijk wel weer in komen.

Michel

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 12:20
door Gilletti
Heb je al ergens foto's van je coupé?

Dus als ik het goed begrijp heb je er een motorkap op zitten van een later bouwjaar. Ach logootje erop en klaar toch? :wink:

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 15:26
door micheldeman
Gilletti schreef:Heb je al ergens foto's van je coupé?

Dus als ik het goed begrijp heb je er een motorkap op zitten van een later bouwjaar. Ach logootje erop en klaar toch? :wink:


Nee, nog geen foto's, de wagen staat nog in de loods bij de vorige eigenaar. Ik moet hem eerdaags gaan ophalen. Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb. Maar foto's van de coupe zullen nog zeker volgen.

En wat de motorkap betreft, inderdaad, logootje erop en klaar. Daar ga ik in beginsel niet moeilijk over doen. Eerst de wagen technisch weer in orde zien te krijgen.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 21:58
door JT
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 22:03
door Mark
JT schreef:Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Mag ik je Firefox aanbevelen, perfecte browser, perfecte popup-blocker!

www.mozilla.org/products/firefox/

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 22:05
door JT
Goudenleeuw schreef:
JT schreef:Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Mag ik je Firefox aanbevelen, perfecte browser, perfecte popup-blocker!

www.mozilla.org/products/firefox/

Mijn IE met SP2 blokt het ook netjes af.
Brutale adverteerders!
Een paar collega's gebruiken inderdaad die Firefox! Zijn daar ook heel tevreden over!

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004, 22:05
door Gilletti
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb.


Yep, seen that. Mooie wagens hoor!
Is de Break nog helemaal roestvrij? Cabrio is ook leuk, zeker met een originele hardtop erbij.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2004, 09:55
door micheldeman
Gilletti schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken. Daar staan wel foto's van de "nieuwe" break en de cabriolet, welke ik al bijna 20 jaar in mijn bezit heb.


Yep, seen that. Mooie wagens hoor!
Is de Break nog helemaal roestvrij? Cabrio is ook leuk, zeker met een originele hardtop erbij.

De break heeft enkel wat probleempjes ter hoogte van de schotten achter de spatschermen (voor en achter), bekende plek :-(. Moet wel wat aan gedaan worden. Het ding is getectileerd, waardoor de bodem, subframe, enz geen enkele roestvorming vertonen. Ik heb enkel wat startproblemen. Het ding wil moeilijk starten in de ochtend, vochtproblemen waarschijnlijk, handchoke laat zich ook niet erg gemakkelijk bedienen waardoor de motor snel verzuipt heb ik de indruk. Ik moet de benzinepomp verwisselen. Het mebraam is gescheurd waardoor hij benzine lekt. Heb van de vorige eigenaar al een ander exemplaar gekregen, maar ook deze was helaas niet meer in orde. Maar weer opnieuw in de telefoon klimmen. Het interieur is nog in zeer goede staat. De laadruimte is nog als nieuw. Tja, nu nog even wachten op de coupe... en wellicht nog ooit een sedan :-)

BerichtGeplaatst: 14 okt 2004, 09:56
door micheldeman
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

BerichtGeplaatst: 14 okt 2004, 18:22
door Mark
micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?

BerichtGeplaatst: 14 okt 2004, 20:12
door wowo
Goudenleeuw schreef:
micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?


Ik zet van alles neer bij www.fotopic.net ,je kan er enkel plaatjes kwijt maar het is gratis, zonder pop-ups etc.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2004, 10:17
door micheldeman
Goudenleeuw schreef:
micheldeman schreef:
JT schreef:
micheldeman schreef:Ik weet niet of je toevallig al eens op mijn site: http://micheldeman.000freehosting.com hebt gekeken.


Gekeken, maar wat een irri pop-ups....
En zo'n zgn spyware checker...

Tja, gratis site...

Wat heb je voor access provider, zit daar geen homepageruimte bij?

Ik heb geen serviceprovider, ik gebruik mijn GPRS van de mobiel van mijn werkgever. Heb namelijk geen vaste telefoon of kabelaansluiting.