Inmiddels 2 weekjes bezig met de technische restauratie, en de volgende foto laat het best de huidige status zien:

Inderdaad, de auto is flink wat lichter geworden aan de voorzijde. Omdat ik alle kleine roestplekjes in de motorruimte wil aanpakken moet alles eruit.
Voordat het blok eruit ging heb ik de cilinderkop laten reviseren, aan de oude koppakking is goed te zien waar alle smerigheid vandaan kwam:

Aangezien de klepseals vergaan zijn was alles zwartgeblakerd, maar dat ik nu mooi schoongemaakt, en dat zou zo moeten blijven!

Het dashboard is eruit geweest om de binnenradiateur te vervangen, en de rest van de ventilatie schoon te maken.

Dat was hard nodig, aangezien er geen interieurfilter bedacht is door de fransozen

Alles zat onder de "natuurresten", dus ik ga een mooi inzetbaar filter ontwerpen die bij de luchtingang geplaatst kan worden.
Bij het loshalen van de remklauwen kwam ik erachter dat er enorm veel speling op de klauwgeleiders zit! Moet ook vervangen worden dus. Maar het blijkt best lastig om deze te krijgen met nieuwe geleiders! Als iemand een tip heeft om aan de "Girling" type klauwgeleiders te komen, geef het alsjeblieft door! :)

Het onderstel en de stabilisatorstang gaan binnenkort naar de poedercoater voor een sterk nieuw laagje zwart, en dan kan alles weer in elkaar gezet worden. (oja, ik moet de olieresten nog van het motorblok af schrapen) Genoeg te doen!
Alvast een fijn uiteinde gewenst aan iedereen die dit leest