Who, Herman? Talking 'bout my generation

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor MarcoPeus » 09 maart 2015, 14:54

IVARIO schreef:Vervolgens zegt de Belg: ik heb ook al lang een groot broodmes in de auto (Peugeot 404) liggen. Mijn vriend en ik kijken elkaar veelbetekend aan, waarop mijn vriend met een grijns zegt: "ik dacht dat het slechts een grap was, maar het is dus ECHT waar!". Waarop de Belg vraagt: "Wat is waar?" Waarop mijn vriend antwoord: "Dat Belgen een mes in de auto hebben om de bocht af te snijden!" Allemaal erg gelachen, ja ook de Belg! :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
DVHL
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 11 maart 2015, 13:28

Iets wat ik eens wil checken: mijn ruitenwisser aan bestuurderszijde maakt een mechanisch "klak"-geluid. Dit hoor je alleen wanneer de wisser van richting verandert: op het moment dat de wisser van boven naar beneden is gekomen en dàn weer naar boven gaat: klak. De wisserarm zelf zit niet los. Kan het zijn dat er een lagertje zit in het draaiend gedeelte van de ruitenwissermotor en dat dit het geluid veroorzaakt? En zit dat motortje dan ook (alleen maar?) aan de bestuurderskant?

Is dit iets wat andere 205-rijders bekend voorkomt?

Is zo'n wissermotortje moeilijk te vervangen?

Alle suggesties zijn welkom.

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 14 maart 2015, 13:36

Hey Ivar, het komt me totaal niet bekend voor.. De wissermotor vervangen lijkt me inderdaad een logische zet als ik je verhaal zo lees.

Technisch heb ik geen suggesties voor je, ik weet er het fijne niet van.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor ~Orin » 14 maart 2015, 15:22

Hm, wat je kan proberen is om het motortje even helemaal schoon te maken, die van mij had ook een hoop vuil op de contactpunten van het motortje zitten..
Daarnaast misschien nog een idee op even goed te controleren of de wisserbladen nog goed vast zitten in hun klem.

Succes verder!

Mvg, Orin.
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 14 maart 2015, 15:43

De wissermotor zelf kan niet echt knakken, maar de draaipunten waar de wisserarmen opzitten wel. Die zitten namelijk met moertjes vast die los kunnen raken waardoor er speling ontstaat.

Ook kan er ruimte (op één van) de aandrijfstangen zitten, of één van de draaipunten loopt tegen het plastic paravanrooster aan.

Om alle bevestigingspunten e.d. te controleren moet het zeer breekbare paravanrooster eraf en dat is een delicaat klusje...

Hier zie je het complete mechanisme op wat foto's: http://www.planete-205.com/forum/remplacer-son-systeme-d-essui-glace-avant-t28716-15.html
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 18 maart 2015, 08:37

Bedankt, mannen

Ik zal er binnenkort eens naar kijken.

Gisteravond Herman teruggekregen nadat de achterste remslangen vervangen zijn. Ook de remvloeistof (DOT 5.1) is vervangen.
Ik had zelf de slangen en de de remvloeistof aangeleverd, dus hoefde alleen de arbeid te betalen.

Degene die het gedaan heeft, is een collega uit de fabriek van het bedrijf waar ik werk. Het is een handige vent die zelf altijd met auto's bezig is en zelf een brug heeft.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
1) Is drie uur werktijd om de achterste remslangen en de remvloeistof te vervangen normaal of wordt dit normaal gesproken sneller gedaan?
2) Hij vertelde mij dat ie bijna niet bij de slangen kon komen omdat de achteras in de weg zit. Dus die moest deels los. Klopt dit?
3) Hij meldde dat er een klein gaatje zit in de uitlaat, net voor de knalpot. Klopt, hierdoor loopt wel er wel eens wat condenswater uit. Woensdag 25/03 moet ik naar de APK keuring. Kan dit reden zijn voor APK afkeur?

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 18 maart 2015, 11:33

Hoe lang er voor de remvloeistof en -slangen doorgaans staat en wat er exact gedaan wordt weet ik niet. Uitlaatje kun je even dichtsmeren voor de keuring, maar een duurzame oplossing is dat natuurlijk niet. Gaat uiteindelijk toch weer lekken. Voor de keuring moet 'ie wel helemaal dicht zijn, vermoed ik.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 18 maart 2015, 12:33

Persoonlijk vind ik 3 uur arbeid voor alles niet overdreven lang. Strikt gezien hoeft de achteras niet los (ik heb ze ook eens vervangen bij een 205) maar uit praktisch oogpunt kan ik mij voorstellen dat hij dat wel gedaan heeft.

De uitlaat moet gewoon duurzaam gerepareerd worden. Een tussenpijp, die tussen de katalysator en de einddemper zit, kost een paar tientjes en dan ben je overal vanaf.

Een andere optie is een universele reparatie-flens. Je zaagt dan het rotte stukje af en die flens monteer je er dan voor in de plaats. Je zou 'm moeten lassen maar klemmen is ook mogelijk als je zo'n ding aanpast. (Inslijpen, uitbuigen en er overheen schuiven met uitlaatpasta, en daarna met een klem vastzetten.) Op die manier heb ik zelf ook wat uitlaten gerepareerd.

Afbeelding
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Bart-Peugeot » 18 maart 2015, 12:53

IVARIO schreef:1) Is drie uur werktijd om de achterste remslangen en de remvloeistof te vervangen normaal of wordt dit normaal gesproken sneller gedaan?
2) Hij vertelde mij dat ie bijna niet bij de slangen kon komen omdat de achteras in de weg zit. Dus die moest deels los. Klopt dit?

1: Lijkt misschien lang, maar je bent zo een tijd bezig. Iemand die dit voor het eerst doet, zal er ook langer mee bezig zijn.
2: Wat ik doe is: achterwielen eraf, reservewiel eronderuit en de achterste demper eraf. Dan heb je heerlijk de ruimte achter/onder je 205. Dan kun je ook heel handig bij de remslangen.
De as hoeft sowieso niet los.
De eerste keer dat ik de remslangen verving, was ik ook aan het klooien, het was veel priegelwerk in een nieuwe ruimte. Ben toen ook wel 3 uur bezig geweest denk ik.
Later kwam ik erachter dat je er eigenlijk prima bij kan. Als je eea verwijderd.

Reservewiel kan misschien nog wel blijven zitten. Maar de achterdemper verwijderen scheelt zeker veel ruimte en dus uiteindelijk tijd.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 18 maart 2015, 13:15

Bedankt, Steven, Diego en Bart!

Ik heb trouwens zojuist naar de APK garage gebeld. Ze vertelden mij dat het gaatje in de uitlaat ook best een afwateringsgaatje zou kunnen zijn en dat dit dan geen probleem is.
Ik zal vanavond nog eens kijken...

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 26 maart 2015, 01:17

Zo, Herman is weer APK-goedgekeurd.

Ik had vorige week al het gaatje in de uitlaat (zie hierboven) gecheckt en gezien dat het inderdaad een afwateringsgaatje was.

Dus ... de APK:
Ik had al meer dan vijftien jaar geen autokeuring meer meegemaakt in NL, maar wel in Spanje.
In vergelijking met de keuring in Spanje viel het mij op dat vandaag in NL de remmen niet getest werden. Ook de CO2-uitstoot werd niet gemeten.
Vond ik verder niet erg hoor, maar het verbaasde me wel. Herman remt overigens goed, dus daar ben ik niet zo bang voor.
De garagist en zijn vader vonden overigens dat Herman er van onderen nog erg goed uitzag. De meeste 205jes die ze in de loop der jaren hebben zien langskomen, waren er volgens hen beduidend slechter aan toe.

Overigens slaapt Herman tegenwoordig weer binnen, aangezien ik Nora vorige week verkocht heb.
Wel zo prettig, omdat ik gezien heb dat er regenwater naar binnen lekt via de achterklep: in de hoeken links- en rechtsachter bij de kofferklep staat soms wat water en uiteraard is dan ook de isolatie-mat nat op de hoeken. Gelukkig is er totaal geen roest te zien.

Nog twee puntjes waarvoor ik wel jullie advies zou willen:
1) Ik begrijp niet zo goed waar dat water naar binnen zou kunnen komen. Het zal waarschijnlijk via het achterklep-rubber zijn. Moet ik ook nog eens naar kijken, net als naar het "klak"-geluid van de ruitenwisser linksvoor... Is deze lekkage, net als lekkage via de achterste zijruitjes (die bij mij trouwens niet lekken, voor zover ik kan zien), een bekend fenomeen?

2) Bij het rijden van lange(re) stukken, waarbij de motor goed op temperatuur komt, wordt de middenconsole warm. Met name het gedeelte waar de radio zit en het gedeelte er net boven, waar de asbak zit...
Ik heb al eens gehad, dat de CD ophield met spelen en ik denk dat het kwam omdat de radio te heet werd...
De koelvloeistof moet ik trouwens snel eens vervangen. deze is modderbruin en dat is ie al sinds ik Herman kocht in de zomer van vorig jaar...
Ik gind ervan uit, dat als de koelvloeistof TE slecht zou werken, er wel een temperatuurlampje aan zou springen, dus daarom had ik van het vervangen van de KVS nog niet zo'n hoge prioriteit gemaakt. Of kan het zijn, dat de KVS toch zo warm wordt, dat het via de interieurverwarming de middenconsole (over)verhit??


TO DO list:
- ruitenwisserarm linksvoor "klakt"
- wieldoppen spuiten omdat ze een beetje gekrast zijn
- anti-roest behandeling draagarmen voor en plekje op de bodem (vandaag gezien tijdens APK)
- perfecte hoedenplank ophalen bij Diego (de mijne heeft rare, ingekerfde krassen)
- waterlekkage in de kofferruimte
- koelvloeistof vervangen
- motorruimte schoonmaken
- auto wassen!

Gr.,
Ivar
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 26 maart 2015, 10:13, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Steven- » 26 maart 2015, 01:26

Hey Ivar,

gefeliciteerd! :D

IVARIO schreef:Ik had al meer dan vijftien jaar geen autokeuring meer meegemaakt in NL, maar wel in Spanje.
In vergelijking met de keuring in Spanje viel het mij op dat vandaag in NL de remmen niet getest werden. Ook de CO2-uitstoot werd niet gemeten.

Dit is dubieus, want dit is wel onderdeel van de APK. Ook in Nederland.. De auto is niet even op de bank geweest voor een test? Dus de remvertragingen uitrekenen, remwerking controleren en de werking van de handrem beoordelen?

IVARIO schreef:Herman slaapt tegenwoordig weer binnen, aangezien ik Nora vorige week verkocht heb.
Wel zo prettig, omdat ik gezien heb dat er regenwater naar binnen lekt via de achterklep: in de hoeken links- en rechtsachter bij de kofferklep staat soms wat water en uiteraard is dan ook de isolatie-mat nat op de hoeken. Gelukkig is er totaal geen roest te zien.

Mooi dat Herman weer binnen kan slapen. Is toch het beste, ook voor een 205'je. Voor wat betreft het lekken via de achterklep: waarschijnlijk zijn die afwateringskanalen verstopt. Die kun je volgens mij schoonmaken, maar hoe weet ik niet. Anderen hopelijk wel!

De overige adviespunten kan ik je niet bij helpen. KVS verversen is sowieso wel goed om van tijd tot tijd eens te doen. Het mooiste is denk ik gewoon als je het koelsysteem even goed doorspoelt met de tuinslang, aangezien er toch wat vervuiling in je koeltankje is gekomen. Je kunt voor het aanzicht het koeltankje ook nog even schoonmaken en daarna je koelsysteem weer vullen met verse KVS.

De to-do list ziet er eveneens goed uit. Mocht je nog tips willen hebben voor het wassen en schoonmaken van de motorruimte, schroom niet even een PB of iets dergelijks te sturen!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 26 maart 2015, 01:30

Gefeliciteerd met de nieuwe APK! :D

De remmen en CO worden normaal gesproken gecontroleerd op een remmen-testbank en aan een uitlaatgas-tester, dat is zelfs verplicht! :shock: Nou ja, ze moeten het daar zelf weten... :wink:

De middenconsole kan redelijk warm worden omdat de kachelradiateur die daar achter zit altijd warm wordt.

Naar de lekkage via de achterklep wil ik graag even voor je kijken als je de hoedenplank komt halen, dat is een paar minuten werk! :wink:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 26 maart 2015, 10:16

@ Steven: bedankt, ik weet dat je een interessant topic hebt geschreven over hoe het best een auto te wassen, kleien, etc.
Ik zal dit zeker nog eens raadplegen. En verder weet ik je wel te vinden :-)

@ Diego: bedankt en tot zaterdag!

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor 205RVH » 26 maart 2015, 23:01

Gefeliciteerd met de nieuwe A.P.K! :-)
205 EEN UNIEK STERK NUMMER!
Avatar gebruiker
205RVH
 
Berichten: 1144
Geregistreerd: 11 jun 2014, 19:09
Woonplaats: Vught

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 27 maart 2015, 13:33

Bedankt, Rob!
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor ~Orin » 27 maart 2015, 18:52

Lekker hoor, proficiat met de APK :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 09 mei 2015, 21:06

Vandaag bij Herman - eindelijk - de koelvloeistof vervangen:
Afbeelding
Wat was die vloeistof bruin!
Afbeelding
Heb met een tuinslang de radiateur doorgespoeld, vervolgens gevuld met leidingwater en een fles radiateur-reiniger erbij gedaan. Dit een half uurtje laten draaien.
Morgen aftappen en vullen met gele KVS. Het expansievaatje was vreselijk smerig, maar heb dit mooi schoon gekregen:
Afbeelding

Tot mijn verbazing zat de leiding naar het expansievat VERSTOPT! :shock: Dat verklaart denk ik ook waarom er zoveel spatten in de motorruimte zitten, alsof er ooit een KVS-slang gebarsten was. Dat idee had ik al, maar nu weet ik ook waarom...
De leiding doorgeprikt en nu zou het naar behoren moeten werken; de KVS kan weer lekker "expanderen".

Nog even een vraag voor de experts: ik las in de vraagbaak dat er ook een aftapplug voor de koelvloeistof aan het motorblok zit. Het is me echter niet helemaal duidelijk, maar ik denk dat het de bovenste OF de onderste bout is op de volgende foto, klopt dit? Zo ja, welke van de twee is het en waarvoor dient dan de andere?
O ja, het blok is een TU3 (1360 cc van 1997).
Alvast bedankt.
Gr.,
Ivar
Afbeelding
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor CinqCentCinq » 10 mei 2015, 01:17

Goed bezig Ivar, de verse koelvloeistof die zonder verstoppingen kan circuleren vindt het blokje erg lekker! :-)

De aftapplug weet ik ook niet, maar er zijn vast mensen die je het wel kunnen vertellen. :wink:
205 1.3 GR '84
205 1.6 GTi '86
205 1.4 Roland Garros '92
205 1.4 Génération '97
305 1.6 Aut.'86
405 1.6 GL Aut.'93
404 XC7 '73
406 2.0 SVE Aut.'98
505 2.0 GR Aut.'88
Citroën BX14 Toulouse '91
Citroën DS3 1.2 '12
Renault 4 '88
Mitsubishi Colt 1.2 Aut.'83
Avatar gebruiker
CinqCentCinq
 
Berichten: 2106
Geregistreerd: 08 dec 2007, 00:33
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor jerilo » 10 mei 2015, 13:44

Aftapplug zit aan de voorzijde van het motorblok ergens tussen uitlaat en oliepeilstok. Dopmaat 18 als ik me niet vergis.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 10 mei 2015, 15:28

Bedankt, Jerilo

Ik heb het deze keer maar even gelaten voor wat het is.
Zal deze aftap volgende keer openen.

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor IVARIO » 12 mei 2015, 16:30

Zo, nu dan eindelijk de motorruimte eens schoongemaakt. Dit stond al sinds de aankoop vorige zomer op het programma:

VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding

VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding

VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding

Wel een dankbaar werkje zo!

Gr.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor Jineuf » 12 mei 2015, 17:29

Bling Bling 8)
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor toob008 » 12 mei 2015, 17:34

netjes gedaan!
Peugeot 205 Generation 1.4 '98
Avatar gebruiker
toob008
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 12 dec 2014, 21:01

Re: Who, Herman? Talking 'bout my generation

Berichtdoor ~Orin » 12 mei 2015, 17:50

Mooi gedaan! :-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

VorigeVolgende

Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten