Eindelijk heeft mijn vriendin de zo lang gewilde roland garros cabriolet gekocht! Er moest wel eerst wat aan gebeuren want hij startte niet, dus proefrijden konden we ook niet, maar dat risico hebben we afdoende afgekocht!
Thuis aangekomen de wagen aan de praat gekregen maar echt betrouwbaar was t niet, hij viel een aantal keren uit onderweg.
Uiteindelijk bleek het te liggen aan de injectiemodule en de bobine, die overigens aan elkaar vast zitten. Na die te hebben vervangen brandde er nog steeds een zelf-diagnoselampje dus dat werd uitlezen. Helaas kon ik de betreffende stekker niet vinden om het zelf met behulp van engelse en duitse beschrijvingen zelf te doen, dus maar naar de garage. Daar bleek de potentiometer(stationair toerentalmeter) kapot te zijn. De peugeotdealert had me van te voren gewaarschuwd dat als die kapot was, dan kon ik dat onmogelijk zelf doen en dat zou circa 350 euro gaan kosten. ....HA! 35,- euro bedoelde hij zeker, want een huisgenootje had er nog een liggen (zelfde type en nummer) en daarmee was het probleem volledig opgelost!
Vervoglens even een nieuwe apk overheen gegooid, de trekhaak moest er (gelukkig) af en ik heb een handremkabeltje moeten vervangen, maar dat was de schade!
Nu hebben we voor heel weinig geld een volledig gave Roland Garros Cavbrio met een volledig jaar apk!
En rijden dat ie doet! Helemaal tegek!
Het volgende project is nieuwe banden onder andere velgen (nu nog 1.9 speedlines maar dat staat zo agressief!) daar moeten nu 1.6 speedlines onder, die vindt zij dan weer mooi.....
Misschien moet dit ondert het grote vreugde topic, maar misschien zijn er mensen die hetzelfde startprobleem met hun 205'je hebben, probeer eerst eens de bobine en de injectiemodule te vervangen (2e hands te koop voor circa 50,- samen) en het probleem kan al opgelost zijn!