Brandstofpomp

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Brandstofpomp

Berichtdoor peugeot96_oldtimers » 06 aug 2020, 21:53

Beste liefhebbers,

Heb een probleempje met mijn 205 (1.4 TU3M uit 1996).
Heb hier en daar wel eea gelezen op het forum over het probleem maar kom er niet goed uit. Het probleem is (aansturing van) de brandstofpomp. Deze zoemt niet wanneer ik contact op stand 2 zet. Probleem kan volgens mij in meerdere dingen zitten, zekering F14 (15A) is in orde. Weet iemand hoe ik het relais kan doormeten? En hoe ik stroom op de pomp kan zetten om te kijken of deze het nog wel doet?

Hoor graag! Alvast bedankt
peugeot96_oldtimers
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 06 apr 2020, 12:21

Re: Brandstofpomp

Berichtdoor Wout_Holsbeek » 07 aug 2020, 08:33

Hoi,

Ongeveer een seconde nadat je het contact op stand 2 hebt gezet, zou je ook een klik
van het het brandstofpomprelais moeten horen.

Dus wel een klik maar geen zoem --> multimeter op de brandstofpomp, kijken of die prik wel krijgt.
Geen klik en geen zoem --> dan het relais controleren.

De pomp zit onder de achterbank, tapijt omhoog tillen, grote ronde rubber dop verwijderen. Dan zie je een 2-polige stekker. Die doormeten.
Het relais weet ik niet zeker waar die zit bij de latere 205'jes, bij mijn 1991'er komt de klik uit het dashboardkastje,
daar zit ook een groen relais bij de ECU. Dat zou hem kunnen zijn (maar niet zeker, misschien kunnen anderen dat bevestigen).

Succes!
205 XS 1.4 1991 M1TW Gris Graphite
Avatar gebruiker
Wout_Holsbeek
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 12 maart 2014, 17:04
Woonplaats: Enschede

Re: Brandstofpomp

Berichtdoor peugeot96_oldtimers » 07 aug 2020, 13:40

Hoi,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb op de kabel naar de brandstofpomp geen stroom, en ook de relais (2 stuks in de motorruimte) klikken niet. Heb de relais getest, deze werken gewoon. Kan het ook een massaprobleem zijn? Of iets op de zekeringkast? (behalve de zekering zelf, die is goed)
peugeot96_oldtimers
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 06 apr 2020, 12:21

Re: Brandstofpomp

Berichtdoor peugeot96_oldtimers » 07 aug 2020, 18:04

Beste mede forummers,

Het probleem is opgelost!!!
Na lang zoeken en testen, kwam ik erachter dat het om de inertia-schakelaar ging! Deze gereset, daarna direct stroom op de pomp.
peugeot96_oldtimers
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 06 apr 2020, 12:21


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten