Peugeot 205 XA brandschade...Terug op het nest.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 205 XA brandschade...Terug op het nest.

Berichtdoor pick~up » 26 jun 2022, 12:15

Ik was 5jaar lang trotse eigenaar van een rode 205 XA grijskenteken de VR 29 ZG..tot ie vorig jaar in de brand vloog...echt zonde vond ik dat was echt wel een hele fijne auto.
Was ie mooi? Nee vaal de lak liet los van binnen vies van buiten vies maar wel mijn werk autoje...tot het brand moment.
De auto was echt nog wel te redden maar je tijd en zo...vrouw zwanger ,een lieve zoon van 6,huis ander hobby zooi jullie kunnen het wel.

Dus de auto weg gegeven...weg was ie.

Tot dat ik via via een 205 XAD aangeboden kreeg met zij schade en 82.000 km op de teller.
Die maar op gehaald en de zijschade eens goed bekeken OEI er zit dus links van de deur tot het achterlicht een gat/scheur in de auto..Hmm had ik mijn oude 205 maar bewaart kon ik die mooi gebruiken om de diesel op te knappen.
Dus wat heen en weer gebeld en wat bleek mijn verbrande 205 stond kaal en wel in Budel dus die ook maar weer opgehaald.

Wat heb ik nu? Een kale verbrande 205 en een mooie diesel met een gat in de zijkant.

Het plan is de de rode verbrande opknappen en dan alles van de diesel gebruiken om mijn fijne rode XA benzine om te bouwen naar een mooie rode XAD.

Fotos van dit alles volgen.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: Peugeot 205 XA brandschade...Terug op het nest.

Berichtdoor pick~up » 26 jun 2022, 12:20

Hier nog een plaatjes van de rode XA...gespaard werd ie niet goed gebruikt wel.


Afbeelding

Afbeelding
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: Peugeot 205 XA brandschade...Terug op het nest.

Berichtdoor pick~up » 16 jul 2022, 20:02

Ondertussen ben ik lekker bezig met de 205,en maar kan iemand mijn vertelen of/waar er nog plaatwerk te krijgen is?

Ik heb ooit eens reparatie delen gezien die achter de koplampen moeten maar kan ik nu niet meer vinden

Tips hoor ik graag.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52

Re: Peugeot 205 XA brandschade...Terug op het nest.

Berichtdoor MarkVDE » 24 aug 2022, 13:42

Bij 205totaal staan tientallen 205's waarvan je misschien wat plaatwerk kan krijgen, wat zoek je dan zoal voor panelen?
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten