Wout_Holsbeek schreef:Hoi,
Wat je zegt zou misschien kunnen, in dat geval zou ik beginnen bij autodemontages.
Het uit de versnelling schieten bij TU-motoren gebeurt naar mijn mening het vaakst doordat
rubbers in je motorsteunen versleten zijn (vooral die bij het tussenlager van je rechter aandrijfas).
Voornamelijk bij gas geven / gas los reacties schiet ' ie er dan uit. Het blok heeft dan teveel
bewegingsruimte. Heb je dit al uitgesloten?
Succes!
Ja daar heb ik naar gekeken en die rubbers zijn nog wel aardig goed. De auto heeft relatief gezien ook nog niet zo'n hele hoge kilometerstand (+- 135k) dus ik denk niet dat het hem daar in zit.
BRAM schreef:Dit heb inmiddels met 2 verschillende 205 (phase 2) meegemaakt.
De eerstekwartaalcijfers konik nog een gangbare gebruikte schakelstation bemachtigen.
Na goed schoonmaken en goed invetten met keramisch vet, de boel weer gangbaar gekregen. Al 2 jaar geen problemen meer met schakelen.
Bij de 2e 205 heb ik de beide vastgeroeste delen ( pen en bus) uit het omliggende rubber gebroken ( met behulp van bankschroef).
De bus met de drempel voorzichtig in geslepen en kunnen lossen van de pen.
De bus vervangen door een RVS bus met een diameter van 9 m. Deze m.b.v. De bankschroef in het restende rubber geperst.
Pas perfect, goed ingevet, weer met keramisch vet.
Geen problemen meer met uit de versnelling schieten.
Dit schakelpunt wordt door monteurs vaak vergeten, waardoor de boel uiteindelijk vast gaat zitten.
Foto’s kan ik per mail sturen.
Gr. Bram
Hoe heb je die schakelstang + spindel kunnen demonteren als ik vragen mag? Demontage lijkt bij mijn Peugeot alleen mogelijk als de boel op dat punt in de foto niet vastgeroest zou zijn...
Die foto's ben ik wel benieuwd naar ja, ik zal je een PM met mijn mailadres sturen.