mijn 205 1.4

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

mijn 205 1.4

Berichtdoor tomtom0021 » 29 okt 2005, 11:20

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over mijn 205 van 89 ,het is zo tussen model met een speciale cabarateur .
Mijn 205 heeft soms dat hij af slaat tijdens het ontkoppelen dan stottert hij dan kun je er met goed fatsoen niet mee zacht rijden het is ook zo maar weert over ik heb er alles al aan laten doen bij een peugeot garage maar die komt er ook niet uit ,misschien kan iemand mij weer op weg helpen?.
bij voorbaat dank tom
Er gaat niets boven een echte leeeuw
tomtom0021
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 okt 2005, 20:48
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Malle Pietje » 02 nov 2005, 10:09

gooi er eens wat carb reiniger in...wil nog wel eens helpen...
en nu weet ik toevallig dat dit probleem heel vaak voorkomt bij bx-en, kijk anders maar eens op www.citroen-forum.nl en dan bij de bx, gebruik de zoekfunctie, dan vind je zeker wel wat informatie!
Ohja, als ik je nog een tip mag geven, gebruik leestekens, je post is niet goed leesbaar :wink:
Succes!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Roo-D » 23 nov 2005, 00:21

Tussenmodel met speciale carburateur???

Gewoon injector- of carburateurcleaner erin gooien, afhankelijk van wat er op je blok zit (monopoint injectie of carb).

Het is wel belangrijk om te weten wat voor blok (carb of injectie) er in zit om achter het probleem te komen.
Avatar gebruiker
Roo-D
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 03 jun 2005, 23:13
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 23 nov 2005, 00:49

Roo-D schreef
Tussenmodel met speciale carburateur???

Ik denk dat hij een Elektroniesch geregelde carburateur bedoeld.
Ik heb vaker gehoord dat dat probleem dingen zijn.
Afslaan stotteren, niet of slecht starten ed.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Roo-D » 23 nov 2005, 02:42

Hm, kan me er niet zo veel bij voorstellen. Heeft iemand daar misschien een fototje van?
In principe is een monopoint injectie ook een soort electronisch geregelde carb. De peut wordt daar nl. niet direct de cilinder ingespoten.
Avatar gebruiker
Roo-D
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 03 jun 2005, 23:13
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Marius » 23 nov 2005, 07:40

Roo-D schreef:De peut wordt daar nl. niet direct de cilinder ingespoten.


Dat word de "peut" bij multipoint injectie ook niet..
enkel de (vrij nieuwe) direct ingespoten benzine motoren doen dit.. :wink:
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor Roo-D » 23 nov 2005, 13:42

Dat klopt, maar er wordt wel per cilinder ingespoten, bij de monopoint wordt het eerst ingespoten en dan pas over de cilinders verdeeld.
Misschien een beetje teveel off-topic trouwens!

Tomtom0021, kun je misschie een foto posten van je motorblok?
Avatar gebruiker
Roo-D
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 03 jun 2005, 23:13
Woonplaats: Delft


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten