Ik zal me eerst ff voorstellen: Ik ben Rob , en heb alweer drie jaar een 205 1800 diesel. Nu heb ik dit voorjaar een blok van een 205 1800 TD gereviseerd en erin gehangen. Daarnaast heb ik de turbo (die redelijk aan z'n einde was) vervangen voor een beter exemplaar en een intercooler van een peug 405 TD gemonteerd.
Nu zit ik nog steeds met wat vraagjes, specifiek voor mensen die ook een 205/309/405 TD rijden of hebben gereden:
1) Wat is de topsnelheid van julllie 205 TD?? Ik haal 170 km/h max
2) Wat is jullie toerental bij die topsnelheid?? Ik zit bij 170 op ongeveer 4100 rpm, met de versnellingsbak van een 1800D
3) Horen jullie de turbo opfluiten?? en wanneer komt ie ongeveer in?? Bij mij rond de 1750 rpm komt ie in, maar hoor m niet opfluiten. Alleen toen de voorpijp speling had op de turbo hoorde je m opfluiten.
4) Als ik in t donker in de koplampen van me achterligger kijk; behoorlijk doortrek, en de turbo inkomt, zie k m nogal wat roken (soort van wel doorzichtige mist zeg maar). Als k rustig rijdt niet. Hoe zit dat bij julie??
5) Als laatste: Wat is jullie verbruik?? Ik zit zelf op de 1:15 a 1:16 bij veel secundaire wegen rijden en kleine stukken snelweg. Toen de voorpijp speling op de turbo had zelfs 1:18 gedaan.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen
groeten,
Rob