Kachelfan werkt niet meer

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kachelfan werkt niet meer

Berichtdoor CharlieBP » 03 nov 2005, 18:59

Omdat mijn peugeot 205 uit 86 over een paar weken gekeurd moet worden, heb ik toch maar even de moeite genomen om naar mijn(al maanden) kapotte kachelfan te kijken.
Dus, aanjager eruitgehaald, bleek inderdaad redelijk versleten. Nieuwe besteld bij de sloop, viel allemaal wel mee, EUR 38. Aanjager erin gezet, vervolgens deed alles het prima. Ik helemaal blij natuurlijk... Toen ik later op de middag weer even met mijn auto ging rijden(de kachel stond nog op volle kracht blazen-stand) deed de aanjager het toch niet meer.
Zekering is het ook niet, aanjager lijkt me sterk(of misschien wel, maar is ie weer defect). Iemand enig idee wat het verder zou kunnen zijn, ben een beetje moedeloos aan het worden eigenlijk...

Alvast hartelijk dank...

MVG,

Martijn
CharlieBP
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 nov 2005, 18:54

Berichtdoor jon » 03 nov 2005, 20:43

Schakelaar ook nagekeken? Is ook niet het meest doorontwikkelde ding ooit bedacht.. De nieuwe aanjager is toevallig niet stuk?

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor CharlieBP » 07 nov 2005, 19:30

Schakelaar niet nagekeken. Het vreemde is dat het heel even gewerkt heeft met die nieuwe aanjager. Het lijkt me dus niet dat de aanjager kapot is, en de schakelaar heeft op het moment dat het werkte ook prima zijn werkt gedaan... Dus dat kan het allebei niet zijn in mijn ogen.
CharlieBP
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 nov 2005, 18:54

Berichtdoor Gerard2 » 07 nov 2005, 22:14

Bij de 605 van m'n vader had de draaischakelaar in het dashboard al na één jaar kuren. Soms niks en soms waaide je weg. Afgezien van de draaiweerstand was het een hele fijne auto.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor CharlieBP » 07 nov 2005, 23:56

De mijne werkt nooit, en heeft even prima gewerkt, dus vind het een beetje vreemde situatie... Kan het behalve de aanjager of de schakelaar nog ergens anders aan liggen?
CharlieBP
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 nov 2005, 18:54

Berichtdoor Malle Pietje » 08 nov 2005, 10:21

ja, het kan ook nog liggen aan de relais of gewoon de spanning die te laag is. Probeer die ouwe aanjager eens direct op de accu te verbinden en kijk dan eens of ie het doet..(pas op voor de vingers :D )
Daarna inderdaad even kijken naar de schakelaar op het dashboard, er lopen zo uit mn hoofd allemaal fijne stangetjes achter de knoppen die de warmte en de blower bedienen, misschien zit daar ergens iets niet helemaal lekker?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Bert » 08 nov 2005, 10:31

als het goed is zit er ook nog ergens een regelweerstand o.i.d bij het kachelhuis in de buurt.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1192
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor JurgenGentry » 21 maart 2006, 22:42

de regelweerstand zit aan het begin van je tunnel, onder je dash. Als iemand nog tekst en uitleg wil hoor ik het wel........
JurgenGentry
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 16 nov 2005, 23:33
Woonplaats: Berghem

Berichtdoor Edzo » 21 maart 2006, 22:56

regelweerstand is een goeie, ja. Was bij mij ook stuk. 5 minuten werk idd. als je weet waar je moet zoeken. :mrgreen:

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor JurgenGentry » 21 maart 2006, 23:00

Ik heb dus 2 205jes gekocht t afgelopen jaar en bij beide heb ik ze kunnen vervangen, zo krijg je wel handigheid erin.
JurgenGentry
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 16 nov 2005, 23:33
Woonplaats: Berghem

Berichtdoor Edzo » 21 maart 2006, 23:05

in een peugeot-garage gewerkt...er kwam gemiddeld 1 205je per dag voorbij.......met het een en ander stuk.

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Transistor pootjes!

Berichtdoor znoek » 21 jun 2006, 15:49

Achter je chaufage zit de module van je aanjager, daar heb je een dikke koelplaat met een transistor, kijk even het bimetaaltje op zen rug na en ook de solderingen aan zen pootjes!
Die waren bij mij gelost ( heb ook een peugeot van '86)
het probleem was erna zo van de baan...
Je kan ook altijd de spanningen nameten om zeker te zijn...
+ je dashbordrechterkant demonteren om aan de schuifweerstand van de aanjager te kunnen...
greetz
erik
Avatar gebruiker
znoek
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 jun 2006, 14:42
Woonplaats: Sint katelijne waver

Re: Transistor pootjes!

Berichtdoor uitschrijven aub » 06 aug 2007, 21:52

@znoek

Kun je dit voor mij verduidelijken?:

het bimetaaltje op zen rug na en ook de solderingen aan zen pootjes!
Die waren bij mij gelost ( heb ook een peugeot van '86)
het probleem was erna zo van de baan...
Je kan ook altijd de spanningen nameten om zeker te zijn...

en hoe kan ik het namenten?
wat bedoel je met gelost?

alvast bedankt voor je reaktie :D

Inmiddels op sloop voor 10.- (ipv 55.- nieuw bij Peugeot) weerstand gehaald en hij waait weer :D

Bedankt voor de tips
Avatar gebruiker
uitschrijven aub
 


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast