Pagina 1 van 1

Kachelfan werkt niet meer

BerichtGeplaatst: 03 nov 2005, 18:59
door CharlieBP
Omdat mijn peugeot 205 uit 86 over een paar weken gekeurd moet worden, heb ik toch maar even de moeite genomen om naar mijn(al maanden) kapotte kachelfan te kijken.
Dus, aanjager eruitgehaald, bleek inderdaad redelijk versleten. Nieuwe besteld bij de sloop, viel allemaal wel mee, EUR 38. Aanjager erin gezet, vervolgens deed alles het prima. Ik helemaal blij natuurlijk... Toen ik later op de middag weer even met mijn auto ging rijden(de kachel stond nog op volle kracht blazen-stand) deed de aanjager het toch niet meer.
Zekering is het ook niet, aanjager lijkt me sterk(of misschien wel, maar is ie weer defect). Iemand enig idee wat het verder zou kunnen zijn, ben een beetje moedeloos aan het worden eigenlijk...

Alvast hartelijk dank...

MVG,

Martijn

BerichtGeplaatst: 03 nov 2005, 20:43
door jon
Schakelaar ook nagekeken? Is ook niet het meest doorontwikkelde ding ooit bedacht.. De nieuwe aanjager is toevallig niet stuk?

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2005, 19:30
door CharlieBP
Schakelaar niet nagekeken. Het vreemde is dat het heel even gewerkt heeft met die nieuwe aanjager. Het lijkt me dus niet dat de aanjager kapot is, en de schakelaar heeft op het moment dat het werkte ook prima zijn werkt gedaan... Dus dat kan het allebei niet zijn in mijn ogen.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2005, 22:14
door Gerard2
Bij de 605 van m'n vader had de draaischakelaar in het dashboard al na één jaar kuren. Soms niks en soms waaide je weg. Afgezien van de draaiweerstand was het een hele fijne auto.

BerichtGeplaatst: 07 nov 2005, 23:56
door CharlieBP
De mijne werkt nooit, en heeft even prima gewerkt, dus vind het een beetje vreemde situatie... Kan het behalve de aanjager of de schakelaar nog ergens anders aan liggen?

BerichtGeplaatst: 08 nov 2005, 10:21
door Malle Pietje
ja, het kan ook nog liggen aan de relais of gewoon de spanning die te laag is. Probeer die ouwe aanjager eens direct op de accu te verbinden en kijk dan eens of ie het doet..(pas op voor de vingers :D )
Daarna inderdaad even kijken naar de schakelaar op het dashboard, er lopen zo uit mn hoofd allemaal fijne stangetjes achter de knoppen die de warmte en de blower bedienen, misschien zit daar ergens iets niet helemaal lekker?

BerichtGeplaatst: 08 nov 2005, 10:31
door Bert
als het goed is zit er ook nog ergens een regelweerstand o.i.d bij het kachelhuis in de buurt.

BerichtGeplaatst: 21 maart 2006, 22:42
door JurgenGentry
de regelweerstand zit aan het begin van je tunnel, onder je dash. Als iemand nog tekst en uitleg wil hoor ik het wel........

BerichtGeplaatst: 21 maart 2006, 22:56
door Edzo
regelweerstand is een goeie, ja. Was bij mij ook stuk. 5 minuten werk idd. als je weet waar je moet zoeken. :mrgreen:

groeten, Edzo

BerichtGeplaatst: 21 maart 2006, 23:00
door JurgenGentry
Ik heb dus 2 205jes gekocht t afgelopen jaar en bij beide heb ik ze kunnen vervangen, zo krijg je wel handigheid erin.

BerichtGeplaatst: 21 maart 2006, 23:05
door Edzo
in een peugeot-garage gewerkt...er kwam gemiddeld 1 205je per dag voorbij.......met het een en ander stuk.

groeten, Edzo

Transistor pootjes!

BerichtGeplaatst: 21 jun 2006, 15:49
door znoek
Achter je chaufage zit de module van je aanjager, daar heb je een dikke koelplaat met een transistor, kijk even het bimetaaltje op zen rug na en ook de solderingen aan zen pootjes!
Die waren bij mij gelost ( heb ook een peugeot van '86)
het probleem was erna zo van de baan...
Je kan ook altijd de spanningen nameten om zeker te zijn...
+ je dashbordrechterkant demonteren om aan de schuifweerstand van de aanjager te kunnen...
greetz
erik

Re: Transistor pootjes!

BerichtGeplaatst: 06 aug 2007, 21:52
door uitschrijven aub
@znoek

Kun je dit voor mij verduidelijken?:

het bimetaaltje op zen rug na en ook de solderingen aan zen pootjes!
Die waren bij mij gelost ( heb ook een peugeot van '86)
het probleem was erna zo van de baan...
Je kan ook altijd de spanningen nameten om zeker te zijn...

en hoe kan ik het namenten?
wat bedoel je met gelost?

alvast bedankt voor je reaktie :D

Inmiddels op sloop voor 10.- (ipv 55.- nieuw bij Peugeot) weerstand gehaald en hij waait weer :D

Bedankt voor de tips