Pagina 1 van 1

205 XS 1.4 S6 Met problemen

BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 19:56
door 2 Fast 4 U
Problemen met het stationair lopen, alleen als de chook uit getrokken wordt en de motor zo op 2000 rpm wordt gehouden slaat deze niet af, ondanks dit loopt de motor nog onregelmatig [warm of koud maakt geen verschil].
Zo met de auto rijden gaat verder goed, is lekker pittig, schakeld en stuurt direkt en wat belangrijk is zeer weinig roest.
als er iemand wat tips deze kant op kan sturen, ben ik zeer dankbaar [btw kan een beetje sleutelen aan auto's]

BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 20:43
door jeroen104
Ik zou eens kijken of hij niet veels te rijk loopt. Ruikt je een sterke benzinelucht uit de uitlaat als hij stationair loopt? Witte rook als hij warm is? (net zulke rook als wanneer er een paus gekozen is, maar dan anders)

Ik gok op de afstelling, ervan uitgaande dat je de ontsteking al nagelopen bent.

Gr. Jeroen

BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 23:33
door 2 Fast 4 U
Nee heb nog niks nagelopen heb geen vraagbaak maar die pdf files die ik gedownload heb moet ik nog na spitten, ik had gezien dat de klep afstelling koud 0.15 - 0.25 is wat is nu het beste ik weet van mijn Volvo dat die 0.3 is en van mijn Ascona 0.35 is maar van 0.15 - 0.25 lijkt wat op roulette kijk maar wat je doet
btw ruik geen benzine en er komen normale uitlaat gassen uit de pijp

BerichtGeplaatst: 31 dec 2005, 18:10
door jeroen104
klepspeling bij mijn gti moet 40/20 zijn. Ik zou dat ff navragen. Ik weet niet hoe dat bij jouw blok zit.

Als je zelf kleppen kunt stellen kan het nooit kwaad natuurlijk. Je kunt ze allicht ff nameten.

BerichtGeplaatst: 02 jan 2006, 14:50
door 2 Fast 4 U
jeroen104 schreef:klepspeling bij mijn gti moet 40/20 zijn. Ik zou dat ff navragen. Ik weet niet hoe dat bij jouw blok zit.

Als je zelf kleppen kunt stellen kan het nooit kwaad natuurlijk. Je kunt ze allicht ff nameten.


Klepdeksel pakking wat voor materiaal is het kurk of rubber??

BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 00:31
door Bert
de klepdekselpakking is van "rubber "

BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 21:47
door 2 Fast 4 U
dus die kan weer gebruikt worden als die niet kapot gaat bij demontage?

BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 22:11
door Bert
is inderdaad mogelijk, wel even controleren op evt. lekkage natuurlijk :-|

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 00:21
door jeroen104
zo'n ding kost niet alles dus waarom niet nieuw plaatsen?