Mijn aangeschafte 205, het grijze gedrocht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Mijn aangeschafte 205, het grijze gedrocht.

Berichtdoor Peu204 » 05 maart 2006, 00:55

Na de mislukte aanschaf van een Peugeot 104 (inmiddels afgevoerd) een Peugeot 205 aangeschaft. Dit om iets goedkoper te rijden en om de 504 een beetje te ontzien.

Het betreft een 205 GR 1,4i U9 van november 1991 met 5 deuren.
Kleur: Gris Graphite Metalisee (Kleurcode: MOTW)
KM. stand bij aankoop: 180.000
APK tot juli 2006
Prijsindicatie aanschaf 2006: ca. 600 euro

Op basis van de oude APK formulieren blijkt dat de wagen tot ca. 165.000 km bij de eerste eigenaar is geweest en in onderhoud bij een Peugeot dealer. De tweede eigenaar heeft de wagen in 2003 aangeschaft en de tellerstand naar 180.000 gebracht. Bij de tweede eigenaar is de distributieriem gebroken. Dit is vakkunig gemaakt en het motortje heeft her en der nieuwe pakkingen en loopt goed. Er zou ook en klep vervangen zijn. Oliepeil en koelvloeistof blijven goed.

De zogenaamde 5 deurs uitvoering spreekt mij meer aan dan de 3 deurs.
De kleur is beschaaft en ondanks her en der deuken oogt het geheel netjes. Goed genoeg voor het woon-werk.

Direct na aankoop de wagen gewassen. Had ik beter kunnen laten met wat vuil ziet ie er namelijk wat strakker uit.

Na een weekje toeren de volgende bevindingen:

De 4 banden moeten vervangen worden.
Achterruitensproeier werkt niet (slangte was los..opgelost)
Krik ligt los in het vooronder (nu weer vast)
Er hangt een slangetje los (slangetje op de juiste plaats weer vast)
Koplamp L moet worden vervangen (rechts is nieuw)
De radio ontbreekt (wist ik)
RV slot heeft inbraaksporen (geen ramp)
RV raam werkt niet/zit vast gaat scheef (werkt weer, op termijn vervangen)
Radiator heeft gelekt en er is stop-leak gebruikt
Verwarmingskap met slang naar de luchttoevoer ontbreekt
Binnenboel moet worden uitgemest
Binnenverlichtings schakeleaars werken niet
Vocht achterin (opgelost)
LV hoes los bij het wiel (bij Peugeot Direct service gerepareerd...kassa!!!)
Windgeruis of lagers?
Peilstok sluit niet meer goed af (afsluitstuk eraf)

Kortom weer genoeg te regelen en te prutsen....maar het grijze gedrocht rijdt lekker. Er mee scheuren kan ook nog.

Via Marktplaats inmiddels twee koplampen, een radiateur, een radio/CD en vier lichtmetalen 14" velgen met prima banden aangeschaft. Bij EJ te H. een nieuwe peilstok en het luchtinlaatverwarmding aangeschaft.

De 205 ziet er nu best wel stoer uit met de 185/60 R14 banden. Boven de de 110 km krijg ik bovendien een gehele lichaamsmassage........dat wordt uitbalanceren geblazen. De oude 13" stalen velgen hou ik nog maar even vast.

Radio/CD zit er in. Verbazingwekkend goed geluid dat er nog uit de twwe deur speakers komt.

De geleiding aan het raam was doorgeroest en losgelaten. Dit verstoorde het sluiten van de RV deur. Het werkt weer maar op termijn zal er een ander raam in moeten.

Koplampen beide vervangen en de luchtinlaat verwarmingsding/kap met slang gemonteerd. Nieuwe peilstok er in (typisch iets waar ik goed in ben).

Voor de vervanging van de radiator en een algemene check-up ga ik binnenkort naar mijn garagist.

Morgen de 504 maar eens laten uitwaaien.

Gr.

Henri
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Peu204

Berichtdoor Edzo » 05 maart 2006, 03:04

valt mee toch???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar persoonlijk had ik de (waarschijnlijk) 165/70/13 bandjes (en dus wielen) laten zitten.(dus nieuwe 165 bandjes gekocht) Rijdt veel beter, en let maar es op als het flink regent, met die 185-ers......en die LM-velgen zijn vaak krom......

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Edzo

Berichtdoor Peu204 » 05 maart 2006, 11:39

Het valt best wel mee......als je het opschrijft, lijkt het veel. Een paar zaken is in een paar minuten op te lossen.

De wielen en banden.........mee eens. Met de 165/70 R13 veel meer comfort. De 14" velgen staan leuk maar het type band is eigenlijk te hard. Vraag mij ook af of de wielen nog wel te balanceren zijn. Het zit nu al vol met lood.

Gister met de achterbank plat, zonder mat in de bagageruimte , zonder afdekkap op de achterklep en zonder deurbekleding RV gereden........wat een lawaai en geruis. Nu alles weer aangebracht en een viltmat in de bagageruimte gelegd. Dat scheelt stukken.

Ik kijk het met de 14" even aan.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Peu204

Berichtdoor jon » 05 maart 2006, 17:12

Ja, een 205 kan best gehorig wezen. Toevallig heeft m'n pa nu ook een 205 GR. Dit is echter een witte en een 1.1. Wel uit 1991. Ik vind persoonlijk de 3 deurs mooier. Als je die gewend bent, is de instap in een 5deurs wel krap...

Maar succes met de 205!

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
jon

Berichtdoor add » 23 okt 2006, 10:03

een nieuwe peilstok

waar zit die ?????
add

Keer terug naar 205/309