Gelukkig zit de keuring van mijn 309 er weer op.
Wel weer 230 euro armer, door vervanging van een stuurhuishoes, stuurkogel en een spoorstang ( staat tenminste op de rekening).
Met gele H4 lampen in Nederland zonder problemen goedgekeurd.
Nu komt de uitdaging om de achterklep te vervangen door een andere, vanwege een afgebroken stekkertje van de achterruitverwarming.
Gisteren nog even een nieuwe ruitenwisserschakelaar gescoord (via Marktplaats), compleet met intervalrelais.
Ik ga er van uit dat het allemaal een kwestie is van "plug & play".
Afgelopen zaterdagochtend om 8.30 uur de auto sinds tijden maar weer eens gewassen, was al in geen maanden gebeurd, vervolgens met de fiets van onze dochter naar de fietsenmaker voor een gebroken spaak.
Na terugkomst was de 309 netjes gedroogd, maar behoorlijk dof.
rustig aan begonnen met Commandant 1 de motorkap op te frissen, wat uiteindelijk ertoe leidde om de hele auto maar aan te pakken.
Vervolgens nog even naar de benzinepomp voor een busje Turtle Wax en de hele auto van een verse waslaag voorzien.
Nadat de bumpers, spiegels e.d nog even een opfrisbeurt met plastishine hadden gekregen, stond het avondeten op tafel en moest ik de schoonmaakwerkzaamheden staken, maar het resultaat was fantastisch.
Een schone glimmende 17 jaar jonge 309.
Aanstaande zaterdag de binnenkant aanpakken, en moeders kan weer lekker boodschappen doen in de omgeving.
Nu is het zaak om de boel netjes te houden, zodat voor 20-5 er niet zoveel meer hoeft te worden gedaan.
Ik zal binnenkort nog wat foto's op het forum zetten.
Groet,
Bram