door jon » 11 aug 2004, 09:41
Wat er ook vaak op duidt dat er mee gescheurd is, zijn scheurtjes boven bij de achterzijruitjes. Door hard door de bochten te gaan, heeft het chassis daar van te lijden en kunnen er zulke scheurtjes ontstaan. Verder een bekend punt zijn de fuseekogels en de aandrijfassen. Luister tijdens een proefrit goed naar geluiden als je door de bochten gaat.
En inderdaad, kijk goed of er niet teveel draden en kroonsteentjes bungelen.
Kijk ook of er geen blauwe of witte walmen uit de uitlaat komen met gasgeven. Blauw is olie en wit is koelvloeistof in de cilinders. Iets rook heb je natuurlijk altijd, hij loopt niet op schone lucht :)
En als de bestuurdersstoel erg versleten is, kun je zelf zien of de kilometerstand geloofwaardig is.
Succes ermee.
Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076