206 de koeling van slag of computer?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206 de koeling van slag of computer?

Berichtdoor RonaldR » 13 jan 2022, 12:33

Hey hallo,
Ik ben nog even aan het kijken waar ik het moet zetter. Maar mijn vrouw heeft, omdat ik even ziek was en daardoor niks kon, de ANWB een nieuwe accu erin laten zetten. En nu geeft hij allerlei rare meldingen en problemen. In eerste instantie leek het alsof hij heet liep. Heb een nieuwe thermostaat en watertemperatuur sensor geplaatst. Echter zonder resultaat. Hij geeft aan dat hij warm loopt, 130 graden, terwijl de motor niet eens 70 graden is. En zeker niet kookt. Het water is gewoon warm en hooguit 80 graden, je kunt je er niet eens aan verbranden. Ook geen druk op het drukvat of leidingen. Verwarming wordt gewoon warm. En nu geeft hij al 130 graden aan als hij een nacht heeft stil gestaan, en je alleen het contact aan zet. Hij start slecht, waarschijnlijk omdat de computer denkt dat de motor warm is. Heb het idee dat de accu vervangen de computer in de war heeft gegooid. En er een flinke piekstroom is geweest. Of de auto nog op contact heeft gestaan. Geen olie in de koelvloeistof geen koelvloeistof in de olie. Geen rare overdruk op het koelsysteem of motorblok. Alleen dat temperatuur gebeuren klopt niet meer. Uitlezen geeft geen fouten aan. Ik ben echt ten einde raad. Groetjes Ronald.
RonaldR
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 12 jan 2022, 13:38

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron