Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Gilletti schreef:Mooi zo, des te langer blijft mijn auto nog courant (lees: iets minder snel nóg incouranter).
406coupe schreef:Ik vind de superb niet te vergelijken met de 607. De Superb is gewoon een Passat (weliswaar het oude type) die nu een beetje opgefrist is. De 607 is toch wel een stapje hoger dan een Passat(Superb). De Passat(Superb) zit in dezelfde klasse als de 407 en dan kies ik toch de 407
gr. Marcel
Koffiemolen schreef:406coupe schreef:Ik vind de superb niet te vergelijken met de 607. De Superb is gewoon een Passat (weliswaar het oude type) die nu een beetje opgefrist is. De 607 is toch wel een stapje hoger dan een Passat(Superb). De Passat(Superb) zit in dezelfde klasse als de 407 en dan kies ik toch de 407
gr. Marcel
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. De eerste Superb was een grote Passat, de huidige gaat toch echt een hele grote stap verder en volgens de (Duitse) autopers staat het afwerkingsnivea inmiddels op een hoger niveau dan dat van een Passat. En qua vergelijking met de 407: ga in beide een keer zitten. Moet je wel eerlijk vergelijken, dus de 407 berline pakken. En daarna even achterin een Superb gaan zitten. En dan snap je dat Prudhomme geen enkel probleem heeft met het niet Franse merklogo op de neus van deze voiture...
Daarbij: een Superb is echt stijlvoller, excusez-moi.
Maar inderdaad: elluk nadeel hep ze voordeel: een 607 is nu al een klassieker (die ik overigens wel mooier vind dan een Superb)
406coupe schreef:Ik vind de superb niet te vergelijken met de 607. De Superb is gewoon een Passat (weliswaar het oude type) die nu een beetje opgefrist is. De 607 is toch wel een stapje hoger dan een Passat(Superb). De Passat(Superb) zit in dezelfde klasse als de 407 en dan kies ik toch de 407
gr. Marcel
Thomas schreef:406coupe schreef:Ik vind de superb niet te vergelijken met de 607. De Superb is gewoon een Passat (weliswaar het oude type) die nu een beetje opgefrist is. De 607 is toch wel een stapje hoger dan een Passat(Superb). De Passat(Superb) zit in dezelfde klasse als de 407 en dan kies ik toch de 407
gr. Marcel
Helemaal mee eens! De Superb is gewoon een verlengde Passat (en dat is al geen klasse auto te noemen laat staan een Skoda) en is naar mijn mening niet met limousines als de 607 en C6 te vergelijken.
Ik hoop overigens wel dat er een opvolger van de 607 komt want zo'n wagen hoort gewoon bij het merk Peugeot.
Zettex schreef:Met als uitschieter de 607, waarin een v8 wel tof zou zijn ,maar dan moeten ze wel een achterwiel aan gedreven model gaan bouwen, want die pks die ie nu heeft zijn al teveel op de voorwielen,de esp grijpt al te vaak in.
Jan-Sietze schreef:De 607 mist een V8 of V10 om een beetje op te vallen tussen het Duitse geweld.
Want wees eerlijk; De V6 heeft niks over bij zo'n dikke peugeot...
Harrie schreef:Jan-Sietze schreef:De 607 mist een V8 of V10 om een beetje op te vallen tussen het Duitse geweld.
Want wees eerlijk; De V6 heeft niks over bij zo'n dikke peugeot...
nou...dan heb je nog nooit gereden met een 607 V6 BiTurbo HDi ?
MEGA ! wat een souplesse en gigantische trekkracht!
grt, Harrie
Keer terug naar Overige modellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten