Dashboardlampjes 406

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dashboardlampjes 406

Berichtdoor Frits » 29 jan 2006, 22:17

Hoe kan ik van een 406 uit 97( een Break 1.8 16v), de dashboardlampjes verbvangen en wat voor lampjes gaan erin.
Groet
Frits.
Frits
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 dec 2005, 12:17

Berichtdoor JD » 30 jan 2006, 00:26

Ik neem aan dat het dashboard op dezelfde manier bevestigd is als bij mijn 406 uit 96. Boven de klokken zitten 3 (of 4, ik ben niet helemaal zeker) schroeven met torx kop van onder naar boven geschroeft (even zakken om ze te zien dus). Deze moet je verwijderen. Daarna zit het plastic akdekframe geklemd, om dit los te krijgen moet je onder de ventilatie uitstroom openingen met bv. een plamuurmes de vergrendelingen weg duwen. Links twee, rechts 3. Niets forceren maar even rustig de tijd nemen. Als je dit voor de eerste keer doet is het even pielen. Na verwijderen van het frame kan het instrumentendeel er uitgeschroefd worden (zelfde torx). Aan de achterkant kun je nu bij de verlichting. Instrumenten paneel is aangesloten met 2 connectoren. ALs je die losmaakt kun het geheel er uit pakken om thuis bij de warme kachel de lampjes te vervangen, of het geheel onder de arm op de fiets naar de Peugeotdealer mee te nemen. Lampjes zijn 1.5W met glazen fitting, gestoken in een plastic houder.
Soms hebben ze in de plaatselijke bibliotheek een vraagbaak van de 406. Als je die ter plekke even inkijkt (mocht je geen lid zijn) wordt al veel duidelijk.
Succes,
Johan.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Dashboardlampjes 406

Berichtdoor Frits » 01 feb 2006, 13:08

OKe, top.
Beetje late reactie, pc was gecrashed, maar beter de pc dan m'n Peugeot toch?
Frits
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 dec 2005, 12:17

Berichtdoor JD » 01 feb 2006, 13:29

Een computernerd heeft een PC sneller aan de praat, een automonteur een Peugeot :?: :lol:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten