[306 cabrio] diverse vragen

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

[306 cabrio] diverse vragen

Berichtdoor tomleeuw » 24 apr 2006, 19:32

Ik ben van plan om dit jaar een 306 cabrio te kopen, enkele vragen
1. ik heb geen 306-cabrio forum kunnen vinden bestaat deze in nl?
2. wat is de toevoeging E2 bijv. 306 cabrio 1.8i E2
3. wat is een betere motor de 1.8 of 2.0
4. eigenlijk wil ik gewoon een lijst met: let op de distrubutie moet vervangen worden om de 100.000 km remmen zus en kopeling zo. bestaat er zoiets.

en er is heel wat aanbod en voor eenzelfde motor/bouwjaar/km-stand worden zeer uitéénlopende prijzen gevraagd van 3500 to 6000 Waar kan dit aan liggen als de auto geen zichtbare schade heeft.

het zijn wss een beetje standaard vragen waar niet zomaar ff antwoord op te geven is, maar misschien kan iemand wat tips geven. vooral of er iets van een 306-cabrio forum/club is die een beetje serieus is.

THX :-)
Avatar gebruiker
tomleeuw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jun 2005, 16:04

Berichtdoor knutsul » 24 apr 2006, 20:27

Hoi op je 2e vraag is het antwoord, E2 is een milieucode betekent dat deze moter voldoet aan de juiste milieueissen, in het geval van E 2 is dit dus de euro norm.
Een 1.8 of een 2.0 zijn eigenlijk alletwee goede motoren, het belangrijkste is, hoe is er met de auto omgegaan.
De distributieriem hoort bij deze auto vervangen te worden elke 120.000 km, of 5 jaar, vaak word er met een cabrio niet zo heel veel gereden dus gaan de jaren des te meer mee tellen.

en dat prijsverschil zit er vaak in de vraagprijs, ook uitvoering en staat telt natuurlijk mee.

Bij een 306 in het algemeen moet je bij aanschaf even kijken en luisteren naar de aandrijfassen, ook wil er wel eens een wielremcilinder lek zijn achter.

hoop dat je hier wat mee kunt, en heb je nog meer vragen dan hoor ik het wel.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor tomleeuw » 24 apr 2006, 20:45

hé bedankt!

*die milieunorm, dat is voor mij toch niet belangrijk?
*die aandrijfas en remcilinder is dat makkelijk te zien/horen (bonken/speling bij optrekken?) of lekkage?
*en waar moet ik op letten bij het dak, en zijn er roestgevoelige plekken.

p.s. als ik een keuze gemaakt hebt en ik wil overgaan tot aanschaf, laat ik hem wel door anwb/dekra keuren hoor, of vind je dat overbodig.
Avatar gebruiker
tomleeuw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jun 2005, 16:04

Berichtdoor MarcelB » 24 apr 2006, 21:28

Ik weet niet of je dit forum al kent, maar daar hebben ze verstand van 306en (zeggen ze :lol: ):

www.team306tuning.nl


gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor tomleeuw » 24 apr 2006, 22:39

o.k. ik doe niet echt iets aan tuning (of ben ik van plan) maar het is toch wel een aardig forum.
Avatar gebruiker
tomleeuw
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 jun 2005, 16:04


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten