mooie ogen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

mooie ogen

Berichtdoor Walle69 » 17 jul 2008, 00:12

Hallo

nu dat ik eindelijk mijn 604 thuis heb staan in de garage heb ik tussen het klussen door even tijd genomen om de verstralers van de 604 te vervangen.
Het glas van de oude CIEM units liet gewoon los toen ik ze uit de bevestigingen trok :shock:
De bevestiging met stekkertjes was iets anders voor de SEV marchals: een wat bredere massa. Morgen zal ik even een nieuw kabelschoentje monteren. Bij een lamp zat dat erbij inklusieve rubber beschermkapje, bij de ander niet.
Het kan trouwens zijn dat de gemonteerde verstralers van een oud type waren...dat zoek ik nog wel eens uit. Ik ga proberen ze weer op te knappen en de reflectoren mooi te maken (iemand ervaring met het oplappen van reflectoren?); misschien onbegonnen werk?

Groet

Walle69
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Mooie ogen in de garage

Berichtdoor Paull en Paulla » 17 jul 2008, 18:37

Hoi Walter,

Leuk dat je aan de schone bezig bent.
Reflector oppoetsen lukt wel, maar er zijn twee versies. Een stalen versie met een harde chroomlaag met als voordeel: roest. En een plastic versie met een zachte chroomlaag met als voordeel: doffe reflector. Afhankelijk van de uitvoering kun je iets of vrijwel niets oppoetsen.

Het vastlijmen van het koplampglas is goed te doen met een zuurvrije siliconenkit. Wel een dag lang uit laten harden voordat je de koplamp weer monteert. De schroefjes waarmee de koplamp in de houder vastzit bestaan in 5 mm en in 6 mm schroeven.

De plastic clipjes waarin je de koplamp vastdrukt, zijn zeer kwetsbaar. Plastic hardt uit en, of ze zijn afgebroken, of breken makkelijk onder je vingers. Wat helpt, is licht insprayen met kruipolie, het schroefje een paar maal draaien en met de föhn iets voorverwarmen, zodat het plastic wat soepeler wordt.

Heb je al een stukje getuft? :P

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten