door Pininfarina504 » 07 nov 2005, 17:02
Zeker de tijdgenoten en naamgenoten roesten destijds ook.
Toch is het lakwerk van een 604 fragiel, de auto was weliswaar duur, echter het lakwerk niet navanant.
Heb er al veel gezien in Frankrijk, soms zie je modellen waar de lak als het ware afbladdert, het lijkt dan haast alsof er geen grondlaag(primer) onder zit, je kijkt dan meteen op roestig metaalplaat.
Misschien geen reclame voor mijn eigen auto's maar toch; ik zeg er altijd netjes bij dat een je een 604 moet koesteren en dat het geen auto is voor alledag.
Voor de rest vind ik het een zeer elegante, op amerikaans geschoeide leest,alleszins comfortabele,snelle en prettig rijdende boevenwagen.
Mooie 404's en 504's vinden is toch een stukje gemakkelijker.
kch schreef:De 604's lijken me echt niet "roestgevoeliger" dan andere Peugeots uit die tijd. Gewoon goed conserveren en beginnende roest grondig aanpakken. Zoals uit het eerste verhaal blijkt (
www.luxusdiesel.de) rijden ze echter wel even iets anders dan de andere Peugoet diesels uit die tijd.
Dat moet toch ook wat waard zijn
205 1.4,1995,Roland Garros.
205 1.4,98(2*).
205 1.4,97(1*).
1*Peus 504GL aut, rouge amarante 77.
Peus 504Ti,78,gris fum.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst.
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue.
Peus 404, Fam zwart,1970,ex-prefect