604 GTI 1984

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

604 GTI 1984

Berichtdoor Harrie » 18 jan 2009, 18:08

en dit is de 604 GTI, die in mei 2009 25 jaar oud is.. 8)
.
Afbeelding
.
Afbeelding
.
Deze foto's zijn gemaakt toen ik haar nét uit België had gehaald, inmiddels staat ze weer op origineel lichtmetalen velgen en goede bandjes.
En 2 goede gebruikte einddempers er bij, inwendig behandeld met Owatrol.
ik heb er heel veel zin in om er mee te beginnen.. als het weer wat beter en warmer wordt..
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 21 jan 2009, 19:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 18 jan 2009, 21:39

Ik vind haar heel mooi hoor, staat erg "fris" die lichtblauwe metaalkleur en stiekum vind ik dat misschien wel de mooiste kleur voor een 604.
Hoeveel heeft ze gelopen? Handbak? Algemene staat?

Ha det bra

Walter
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 18 jan 2009, 21:48

Walle69 schreef:Ik vind haar heel mooi hoor, staat erg "fris" die lichtblauwe metaalkleur en stiekum vind ik dat misschien wel de mooiste kleur voor een 604.
Hoeveel heeft ze gelopen? Handbak? Algemene staat?

5-bak. +/- 125.000 km. Velours donkerblauw interieur.
De auto heeft na aflevering maar zo'n 5 jaar gereden, en bij inruil door de dealer apart gezet in z'n collectie "mijn mooiste inruilauto's"
De nabestaanden hebben 4 jaar geleden de gehele collectie verkocht, deze 604 GTI heb ik dus opgehaald! 8)
Deze 604 staat dus al zo'n 20 jaar stil, heeft wel gelopen toen ze hier was ( op 3 cylinders.. :roll: )
Er lekte benzine bij de achteras.. Accumulator defect ( membraam inwendig ) Accumulator van een R25 v.d. sloop gehaald, aansluitingen omgebouwd en dan past het!
.
gedeeltes onderzijde portieren zijn bijgespoten, rest is netjes, vliegroest onder de motorkap, achterste dwarsbalk in de kofferbak is verrot.
De achterbalk vernieuw ik dus. Achterdempers volledig verrot, vallen als schilfers uit elkaar..

Walle69 schreef:Ha det bra
Walter

:?: :?: :?: :shock:
ik ben laatst met een cursus Frans van meester Kees begonnen, Zweeds gaat me boven m'n pet... :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mark » 19 jan 2009, 00:27

"bra" is mooi of goed, voor zover mijn Zweuds strekt 8). Ik rij het alleen, maar spreek het dus niet. Nou staat die R in mijn 850R voor Racingsport, en da's het soort Zweeds wat ik prima begrijp :wink:.

Terug naar 'on-topic' mode
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Marinus » 23 jan 2009, 17:40

Mooie aanwinst Harrie :!: Wellicht nog wel wat werk maar eigenlijk valt mij nog mee als ik lees dat ze 20 jaar heeft stilgestaan. Dat wordt nog moeilijk kiezen welke auto mee uit rijden mag als het beter weer is.... :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Koffiemolen » 23 jan 2009, 18:08

Ha die Harrie, ik zie daar leuk en dankbaar werk voor de boeg! Mooi man! Is dit nu 'bleu cascade', net als mijn Regenjas? Mooi strak exemplaar!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 23 jan 2009, 21:03

Koffiemolen schreef:Ha die Harrie, ik zie daar leuk en dankbaar werk voor de boeg! Mooi man! Is dit nu 'bleu cascade', net als mijn Regenjas? Mooi strak exemplaar!

ja, ik heb er erg veel zin in, maar het weer en mijn hand laten het nog niet toe..
De kleur is exclusief voor 604, Bleu Glacier Métallisé Verni 1477, heel mooi 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Cor Rosie » 23 jan 2009, 23:06

En 2 goede gebruikte einddempers er bij, inwendig behandeld met Owatrol.


Da's inderdaad een goede truuk. Doe ik ook al sinds jaar en dag bij mijn achterdempers; minimaal verdubbeling van de levensduur.

Maar ik heb het nog niet gedurfd bij middendempers, ivm met de hogere temperaturen. Zou dat ook kunnen denk je?
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Berichtdoor Harrie » 23 jan 2009, 23:43

Cor Rosie schreef:
En 2 goede gebruikte einddempers er bij, inwendig behandeld met Owatrol.


Da's inderdaad een goede truuk. Doe ik ook al sinds jaar en dag bij mijn achterdempers; minimaal verdubbeling van de levensduur.

Maar ik heb het nog niet gedurfd bij middendempers, ivm met de hogere temperaturen. Zou dat ook kunnen denk je?

ik durf dat niet aan.. wordt veel heter.. :roll: maar die roesten daarom ook weer minder snel. :-)
Vaak gaan uitlaten ook stuk doordat ze er onder spanning onder hangen.
Dan krijg je scheuren en breuken.
Uitlaat monteren altijd op 4-koloms-hefbrug of put, dus auto staat op z'n wielen, en zodoende spanningsvrij en rammelvrij monteren.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

uitlaat met dinitrol

Berichtdoor peusjoost » 24 jan 2009, 11:40

Harrie,

Kun je me vertellen hoe de dinitrol wordt aangebracht? Gewoon er in spuiten?

ben benieuwd,

Peusjoost
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45

Berichtdoor Indium » 24 jan 2009, 12:54

"Jaloezie maakt zich nadrukkelijk van mij meester bij het aanschouwen van deze limousine...". :mrgreen: Heeeel mooi :!:
Oude liefde roest...
Avatar gebruiker
Indium
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 08 mei 2005, 12:47

Berichtdoor Remco504coupe » 24 jan 2009, 14:03

Een hele mooie wagen.
Is dat het verschil tussen 2664 en 2849 cc?
ps Harrie, is mijn mail aangekomen?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: uitlaat met dinitrol

Berichtdoor Harrie » 24 jan 2009, 23:56

peusjoost schreef:Harrie, Kun je me vertellen hoe de dinitrol wordt aangebracht? Gewoon er in spuiten? Peusjoost

NEE, géén Dinitrol,maar OWATROL!!
ik heb het aan de inlaatzijde ( korte pijpje ) er in gegoten, ongeveer een 3/4 bierglas vol qua hoeveelheid.
Toen heen en weer bewogen , en daarna langzaam rond om z'n as ( v.d. demper ).
Je moet het ronddraaien en wentelen wel wat serieus nemen zodat de Owatrol goed in de felsnaden komt.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 17 feb 2009, 23:11

Ja, zo deed een vriend van mij dat altijd met loodmenie.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron