verwarming 604Ti

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

verwarming 604Ti

Berichtdoor Jan Willem » 04 feb 2010, 16:16

Vandaag 604 Ti van de keuring gehaald. In één keer goedgekeurd, kleine reparatie aan fles uitlaat en het was gepiept, dus grote klasse, maar...... al meer dan 2 jaar doet de verwarming het niet, dus gevraagd aan garagist om er naar te kijken... Hij vindt zelf blijkbaar dat z'n uurtarief te hoog is, want hij geeft alleen maar aan dat het probleem zit in in de distributie van de warmte, maar doet er vervolgens niets mee!!!. Wie kan mij helpen?
de radiator produceert dus volgens hem voldoende warmte, maar er gebeurt daarna niets mee..... iemand een suggestie? de garagist noemde de ventilator..... en bedenk ajb: ik ben liefhebber, maar geen sleutelaar, dus graag begrijpelijke taal of een verwijzing naar een garagist/hobbyist in de buurt(Rotterdam e.o.) die er iets mee zou kunnen.... Hartelijk dank
gr
Jan Willem
p.s. Wim v Boekel heeft er ook wel eens naar gekeken....
sinds begin 2006 een 604 Ti , daavoor 4 jaar 504 GL en veel langer geleden 2x BMW 2002 Touring.
sinds oktober 2012 een Chrysler Grand Voyager 3.3.i V6 automaat
Jan Willem
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 14 apr 2006, 22:14
Woonplaats: Rotterdam

Re: verwarming 604Ti

Berichtdoor Martijn » 04 feb 2010, 17:07

Jan Willem schreef:Vandaag 604 Ti van de keuring gehaald. In één keer goedgekeurd, kleine reparatie aan fles uitlaat en het was gepiept, dus grote klasse, maar...... al meer dan 2 jaar doet de verwarming het niet, dus gevraagd aan garagist om er naar te kijken... Hij vindt zelf blijkbaar dat z'n uurtarief te hoog is, want hij geeft alleen maar aan dat het probleem zit in in de distributie van de warmte, maar doet er vervolgens niets mee!!!. Wie kan mij helpen?
de radiator produceert dus volgens hem voldoende warmte, maar er gebeurt daarna niets mee..... iemand een suggestie? de garagist noemde de ventilator..... en bedenk ajb: ik ben liefhebber, maar geen sleutelaar, dus graag begrijpelijke taal of een verwijzing naar een garagist/hobbyist in de buurt(Rotterdam e.o.) die er iets mee zou kunnen.... Hartelijk dank
gr
Jan Willem
p.s. Wim v Boekel heeft er ook wel eens naar gekeken....


Hmmm.. dat het de ventilator zal zijn betwijfel ik want de auto is net goedkekeurd en daarvoor moet ie werkende voorruitontwaseming hebben ( = ventilatie). Maar goed, dit valt makkelijk te controleren door de ventilator in te schakelen via de draaiknop : meer lawaai? Ventilator blaast!

Zou het niet zo kunnen zijn dat het bedieningsschuifje warm-koud niet meer werkt? Voel je weerstand als je deze verschuift?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Thomas » 04 feb 2010, 18:16

Leiding naar je kachel verstopt misschien?
Peugeot 607 3.0 V6 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
Peugeot Partner 1.6 HDi 2008

TG-CARPARTS.NL
Avatar gebruiker
Thomas
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 jan 2008, 20:39
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor Peu 604 » 04 feb 2010, 21:43

Ik ben in het bezit van een 604 sl bj 1978 heeft ook problemen met de kachel heb er eens vluchtig naar gekeken de kleppen ed die de lucht stromen regelen worden aangestuurt dmv vacuum er zal vermoedelijk lekkage in het vacuum systeem zitten moet ergens nog een schema hebben liggen het is niet erg eenvoudig je kunt er slecht bij.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Berichtdoor Jan Willem » 05 feb 2010, 11:14

die voorruit ventilatievindt wel plaats, zij het mondjesmaat en met koude lucht! De bedieningsknoppen lijken het wel te doen, maar dat kan optisch zijn. Ik heb een PB gekregen van een forumlid die ik even mag bellen. Dat ga ik straks even doen en als we er niet uitkomen dan meld ik me hier weer...
gr en bedankt voor de reacties
Jan Willem
sinds begin 2006 een 604 Ti , daavoor 4 jaar 504 GL en veel langer geleden 2x BMW 2002 Touring.
sinds oktober 2012 een Chrysler Grand Voyager 3.3.i V6 automaat
Jan Willem
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 14 apr 2006, 22:14
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Peu 604 » 10 feb 2010, 23:12

ben je er al uit met de problemen van de kachel van de 604 zo ja wat was het probleem zit er zelf ook mee maar ben er nog niet uit het is allemaal vrij ingewikkeld
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Berichtdoor Jan Willem » 15 feb 2010, 11:17

nog niet opgelost, maar waarschijnlijk, dit dankzij telefonische hulp van een zeer ervaren forumlid, wel de oorzaak gevonden: een niet meer volledig werkend vacuüm systeem. Dit moet verder onderzocht worden. Centrale portier vergrendeling, welke ook op vacuüm werkt, heeft het nog nooit gedaan gedurende mijn eigenaarschap, dus dat zal er ook mee te maken hebben....Zit niets anders op dan het circuit na te lopen en eventueel de slangen te vervangen.... wordt vervolgd..
JW
sinds begin 2006 een 604 Ti , daavoor 4 jaar 504 GL en veel langer geleden 2x BMW 2002 Touring.
sinds oktober 2012 een Chrysler Grand Voyager 3.3.i V6 automaat
Jan Willem
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 14 apr 2006, 22:14
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Harrie » 15 feb 2010, 18:53

in het linksvoorscherm zit ( tussen koplamphuis en een spatplaat ) een vacuümtank, daaraan zit een dikke slang
die naar een T-stuk tussen spruitstuk en rembekrachtiger loopt.
In de slang zit een keerklepje. Misschien is die defect? Tank en dikke slang gaan eigenlijk nooit defect.
Verder is het vacuümsysteem opgebouwd met dunne slangetjes, ook in de portieren.
Als er ergens een lek is, heb je dus geen vacuüm.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peu 604 » 15 feb 2010, 22:47

Ik heb het boek inmiddels terug gevonden wordt uitvoerig in beschreven
hoe het werkt er zitten vier membramen bij en achter de kachelunit die de
kleppen voor de diverse luchtstromen bedienen ik ben bang dat er een lekke membraam is wil je eventueel wel kopieen sturen moet je even je adres door geven.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Kachelbediening 604

Berichtdoor Paull en Paulla » 15 feb 2010, 23:11

Harrie schreef: en dikke slang gaan eigenlijk nooit defect.


Ik heb 'm al eens lek gehad. :P
Zelfs "al" met 20 jaar.
Precies voorbij de slangenklem lekte de vacuumleiding langs droogtescheurtjes.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Kachelbediening 604

Berichtdoor Harrie » 15 feb 2010, 23:23

Paull en Paulla schreef:
Harrie schreef: en dikke slang gaan eigenlijk nooit defect.
Ik heb 'm al eens lek gehad. :P
Zelfs "al" met 20 jaar.
Precies voorbij de slangenklem lekte de vacuumleiding langs droogtescheurtjes.
Met vriendelijke groet,
Paull
tja, als je zóveel 604's bezit, is de kans dat die slang lekt, iets groter...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten