Pagina 1 van 1

hoofdremcylinder kaput?

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:05
door Walle69
Hallo

Vandaag de 604 uit de stalling gehaald. Het was starten en lopen alsof ik haar gisteren nog gebruikt had.
Wat me echter opviel was dat ze uitzonderlijk slecht remt. het pedaal trap je bijna tot de bodem voordat er iets gebeurt. En dat wat er gebeurt is erg weinig. Een noodstop maken is er niet meer bij.
Het remvloestof niveau is nog steeds max.
Voor het wegzetten afgelopen november vond ik al dat het wat slapjes was in de remmerij.

Is de conclusie correct dat de HRC kapot is?

En hoe weet ik welke ik moet hebben (Lockheed, Teves) ?

Op de huidige HRC kan ik niets ontwaren, behalve een blauw plastic bandje.

Het onderdelenboek zegt me 22 mm diameter en onderdeelnummer 4601.51, maakt het merk nog wat uit?

groet

Walter

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:15
door Bart-Peugeot
Dat kan heel goed de HRC zijn. Ik heb dergelijke symptomen met de 504 gehad en de HRC vervangen. Is nu opgelost.
Ook met de 205 wel eens een HRC vervangen.

Voor mijn huidige 205 heb ik ook al een nieuwe HRC liggen. Want je raad het al, ik heb een pedaal dat wegzakt onder druk.

Voor je 604 vond ik deze op ebay:

30 britse ponden!

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-BRAKE-MASTER- ... 2c54034370


Verzenden naar Zweden kost denk ik 10-15 pond.

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:20
door Walle69
OK

Ik jouw britse HRC gezien maar zie mijn post onder Harrie's vraag in onderdelen gevraagd...

Misschien een domme vraag maar ik neem aan dat zo'n HRC kompleet is dwz dat met zuigers, veren, rubbers enz.

groeten

Walle

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:46
door Harrie
ja, de rechtsgestuurde is anders!
voor de normale wordt idd 1 onderdeelnummer gegeven ongeachte merk ( Até {=Teves} / Lockheed ),
er is vanzelfsprekend wel verschil in de revisiesetjes.

en ja, een HRC is compleet, afgemonteerd, echter zonder remvloeistof-reservoir.
op de foto in mijn "gevraagd" topic zie je de Lockheed.
De Até heeft een springveer aan de achterzijde, die de boel opgesloten houd,
in de Lockheed zitten spanstiftjes van bovenaf, in de gaten van het reservoir.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 22:01
door Walle69
Ok bedankt Harrie, dat betekent dus dat het niets uitmaakt of ik een Até of Lockheed HRC vind, beiden passen.

Alleen in geval van revisie moet je merkegetrouw blijven ivm met andere constructie binnenin de cylinder.

Heb ik dat goed begrepen??

mvg
Walle

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 22:03
door Walle69
dit gevonden:

Klopt het dat de HRC voor 604 dezelfde is als voor volgende auto's ?

FORD TRANSIT Bus (V_ _) 1.6 (VAS, VLS, VZS) 12.77-10.86 48 65 1593
FORD TRANSIT Bus (V_ _) 2.0 (VAS, VLS, VZS) 11.77-10.86 55 75 1993
FORD TRANSIT Bus (V_ _) 2.0 (VAS, VIL, VLS, VUL, VZS) 11.77-10.86 57 78 1993
FORD TRANSIT Bus (V_ _) 2.4 D (VAS, VBL, VIL, VUL, VZS) 12.77-10.86 46 63 2358
FORD TRANSIT Bus (V_ _) 2.5 D (VAS, VBL, VIL, VUL, VZS) 10.83-10.86 50 68 2496
FORD TRANSIT Kasten (V_ _) 1.6 (WS) 11.77-10.86 48 65 1593
FORD TRANSIT Kasten (V_ _) 2.0 (VHL, VVS) 11.77-10.86 57 78 1993
FORD TRANSIT Kasten (V_ _) 2.4 D (VVS) 11.77-10.86 46 63 2358
FORD TRANSIT Pritsche/Fahrgestell (V_ _) 1.6 (VCS, VDS) 11.77-10.86 48 65 1593
FORD TRANSIT Pritsche/Fahrgestell (V_ _) 2.0 (VGL, VSL, VTL) 11.77-07.82 43 59 1993
FORD TRANSIT Pritsche/Fahrgestell (V_ _) 2.0 (VGL, VSL, VTL, VCS, VDS) 11.77-10.86 57 78 1993
FORD TRANSIT Pritsche/Fahrgestell (V_ _) 2.4 D (VGL, VSL, VTL, VCS, VDS) 11.77-09.85 46 62 2358
FORD TRANSIT Pritsche/Fahrgestell (V_ _) 2.5 D (VGL, VSL, VTL, VCS, VDS) 10.83-10.86 50 68 2496
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.0 04.82-11.87 60 82 1971
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.0 08.83-12.85 69 94 1971
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.0 09.85-11.87 72 98 1971
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.2 01.86-12.93 84 114 2165
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.2 GTI 09.85-12.86 90 122 2165
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.5 Diesel 01.86-12.93 51 70 2498
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.5 Diesel 08.83-12.93 55 75 2498
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.5 Turbo Diesel 10.85-11.87 66 90 2498
PEUGEOT 505 Break (551D) 2.5 Turbo Diesel 10.86-12.93 77 105 2498
PEUGEOT 604 (561A_) 2.7 SL 08.77-05.83 100 136 2664
PEUGEOT 604 (561A_) 2.7 TI,STI 08.77-05.83 106 144 2664
PEUGEOT 604 (561A_) 2.8 GTI 09.83-07.87 110 150 2849
PEUGEOT 604 (561A_) 2.3 TD 09.79-05.83 59 80 2304
PEUGEOT 604 (561A_) 2.5 TD 08.83-12.86 66 90 2498

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 22:04
door Harrie
Walle69 schreef:Ok bedankt Harrie, dat betekent dus dat het niets uitmaakt of ik een Até of Lockheed HRC vind, beiden passen.

Alleen in geval van revisie moet je merkegetrouw blijven ivm met andere constructie binnenin de cylinder.

Heb ik dat goed begrepen??

mvg
Walle
ja, dat zie je ook in je onderdelenboek, 2 verschillende setjes.
Maar dat is voor over 20 jaar... :mrgreen:
Nu alvast op het schap leggen nu het nog verkrijgbaar is ( alleen Até bij PCN ).
grt, Harrie