Verschillen 604 types

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschillen 604 types

Berichtdoor Frankb » 08 sep 2010, 09:27

Het kan aan mijn zoekkwaliteiten liggen, of ik kijk er gewoon overheen.

Maar ik kan toch nog geen antwoord vinden op mijn vraag.
De vraag: Wat zijn de verschillen bij de 604 na de 'facelift'?

De verschillen die ik gevonden heb zijn tot nu toe.
-andere spiegels
-ander stuurwiel
-uitlaat aan elke kant ipv naast elkaar
-injectie ipc caburateur
-5 bak ipv 4 bak

Maar zijn er nog meer verschillen?
Zijn de bumpers etc gewijzigd?
I may not always be right, but I'm never wrong.
Frankb
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 aug 2010, 14:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Walle69 » 08 sep 2010, 10:50

oh hier kan je je in details verliezen

in 1971 begon men met de ontwikkeling gebaseerd op grotendeels de 504,
(de vóórportieren zijn zelfs tot en met Juli 1979 identiek)

Geintroduceerd in Maart 1975 (Genève)
geproduceerd is deze wagen van 1975 tot en met eind 1985.

Tijdens deze periode is het belangrijk om de Année Modele te onderscheiden, dwz het modeljaar dat iedere keer veranderde na de zomervakantie, dus AM79 is geproduceerd vanaf zeg Augustus 1978 enzovoort. Theoretisch is het geloof ik zo dat het modeljaar officieel op 1 Juli begint. Bijna ieder modeljaar heeft zo zijn eigen veranderingen en dat hangt ook nog eens (vaak qua uitrustingsdetails) af van het land van bestemming. In Frankrijk duidt men de modellen ook wel aan met
"Repère 6", Repère 7, etc

In grote lijnen is het ongeveer zo en geldt voor de europese markt:

AM76 maart 75 repère 6, SL

AM77 augustus 1976 repère 7, 2 ipv 3 roosters in de ventilatieopening, SL

AM78 augustus 1977 repère 8, nieuw type dashboard, nieuw stuurwiel (4 ipv 3 spaken) plastic wieldoppen, introductie TI met "ZMJ" motor Bosch K-jetronic inspuitsysteem in combinate met 5-bak, pneumatisch centrale vergrendeling, van binnenuit verstelbare spiegel chroom, andere kleuren en bekleding, nieuwe voorstoelen (met zachte achterkant), diagnosesteker onder motorkap
van binnenuit verstelbare koplampen
SL, TI

AM79 augustus 1978 repère 9 vierkante tankklep, introductie Turbo D maart 1979, securiflex voorruit met dat speciale beschermlaagje aan de binnenkant.
Ik geloof dat je NL nu de optie "Grand Comfort" kon bestellen op de normale "vastdak"uitvoering: El schuifdak, El ramen achter, centrale vergrendeling
SL, TI, Dturbo

Nu komt wat jij de facelift noemt:

AM80 augustus 1979 repère A, plastic spiegels, gescheiden uitlaten op de 6 cylinders, nieuwe stuurhendels, nieuwe pookknop, richtingaanwijzer naar links, typeaanduidingen in plastic, geen typeaanduiding meer op de motorkap, bredere geplakte sierstrips (onduidelijk wanneer die precies op de auto gekomen zijn), Stalen TRX wielen worden nu geleverd op de luxe uitvoeringen,
Ook de SR met 4 cylinder benzine motor voor franse ambtenaren wordt nu gemaakt, XN6 motor van de 504/505 TI
SL, (SR), TI, Dturbo


AM81 augustus 1980 repère B
, introductie nieuwe typebenamingen zoals GRD turbo, SRD turbo, STI, de automatische versnellingsbak is vanaf begin 1981 van ZF (voorheen GM), Bruin getint glas ipv groen, de "ruitjes" velours bekleding doet zijn introductie. De Lichtmetalen TRX wielen (gepolijste randen) zijn nu leverbaar
Sl, (SR), TI, STI, GRDturbo, SRDturbo

AM82 augustus 1981 repère C, de kofferklep en de tankklep zitten nu ook in de centrale vergrendeling, cruiscontrol wordt standaard op de luxe types
Sl, TI, STI, GRDturbo, SRDturbo

AM83 augustus 1982 repère D, er gebeurt niet veel
Sl, STI, SRDturbo

AM84 augustus 1983 repère E, aha! de GTI met 2,9l en 155 PK wordt leverbaar plus GTD turbo met 2,5l en 95PK. De lichtmetalen wielen zijn nu 15 inch (ipv 390 mm)zonder gepolijste randen maar gewoon gris argenté metallic gespoten met 195/60/15 IPV 190/65/390. 25% antislipdifferentieel is standaard
SL, GTI, GTDturbo

AM85 augustus 1984 repère F Koelvloeistofniveau waarschuwingslampje GTI (extra aansluiting op de radiateur, als nog iemand die radiateur voor een automaat heeft liggen houdt ik met aanbevolen!)
Bandenmaat wordt 205/60/16 (oh nee 15)
SL, GTI, GTDturbo

AM86 augustus 1985 repère G geen veranderingen
SL, GTI, GTDturbo

productie stopt november 1985

Dat is even zo wat ik snel bij elkaar kan schrapen. Zoals gezegd hangt het ook van het land van leverantie af: in Frankrijk zijn tot AM 80 de auto's geleverd met witte knipperlichten vóór (in NL altijd met oranje geloof ik), in sommige landen bestond de 2,9l al eerder, in sommige landen hadden 604s ronde koplampen, in sommige landen een dubbele airco, kleinere carburateurs, géén van binnenuit verstelbare buitenspiegels en er zijn nog tal van details die zekere opduiken nu je deze post hebt geopend; veranderingen aan onstekingssystemen, veranderde bak en differentieelverhouding, andere veren, nieuwe kleuren, veranderde portierbekleding enzovoort enzovoort :-)

groet

Walle

PS1 bumpers zijn nooit veranderd, qua buitenplaatwerk zijn alleen voorportieren verschillend voor en na de facelift en het rechter achterscherm/tankdop voor en na AM79/augustus 1978
PS2 het boek La 604 de mon père is een must voor de 604 liefhebber; daar kun je een heel deel wijsheid vandaan halen, plus servicebulletins voor de dealers
PS3 aan de foto's te zien bezit jij een AM81 van na augustus 1980 repère B dus jou chassisnummer zou 6 636 001 of hoger moeten zijn, klopt dat??
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 08 sep 2010, 22:59, in totaal 2 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Frankb » 08 sep 2010, 12:08

Zo Walle, dat is nog eens een antwoord waar ik wat aan heb :D

Ik vind zelf de chrome spiegels vele malen mooier dan die plastic dingen.
Maar ja, om nou andere deuren erin te doen. Origineel moet hij blijven :mrgreen:

Chassisnummer van de 604 is: 6620270

Het is van origine een Zwitserse auto. 24-04-1980
Ik zal in de boekjes kijken die nog bij de auto zitten.
Het origineel garantiebewijs 8) zit er nog bij (roestschade claimen :mrgreen: )

Ik zat zelf al te nuizen naar informatie over de auto, maar is erg schaars op het internet.
Ook voor mijn restauratie handig om te weten welke dingen ik niet moet hebben van 'oudere' uitvoeringen :roll:
I may not always be right, but I'm never wrong.
Frankb
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 aug 2010, 14:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor joospeugeot » 08 sep 2010, 13:45

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Remco504coupe » 08 sep 2010, 17:38

joospeugeot schreef:bandenmaat naar 16 inch? heb ik nog niet vangehoord, moet t niet 15 inch zijn?


Dat staat er toch ook? Alleen bij de volledig bandenmaat staat 16 :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Martijn » 08 sep 2010, 19:03

Walle69 schreef:
AM81 augustus 1980 repère B
, introductie nieuwe typebenamingen zoals GRD turbo, SRD turbo, STI, de automatische versnellingsbak is nu van ZF (voorheen GM), Bruin getint glas ipv groen, de "ruitjes" velours bekleding doet zijn introductie.


Die velours bekleding is ook al geleverd op de 1980 modellen, mijn TI automaat (12-10-1979) heeft dit ook al, eveneens bruin glas.

Verder is er in 1978 een testserie van 400 stuks ti gemaakt met de securit voorruit en stalen TRX velgen, herkenbaar aan de Michelin wieldopjes ipv Peugeotdopjes. Mijn groene TI ( die nu wacht op demontage en recycling) is er een uit die serie.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Harrie » 08 sep 2010, 19:53

Remco504coupe schreef:
joospeugeot schreef:bandenmaat naar 16 inch? heb ik nog niet van gehoord, moet t niet 15 inch zijn?
Dat staat er toch ook? Alleen bij de volledig bandenmaat staat 16 :wink:

nee, moet 15" zijn, zal wel een typefoutje bij de vermelde bandenmaat zijn.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor joospeugeot » 08 sep 2010, 21:16

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Walle69 » 08 sep 2010, 21:41

inderdaad een typfoutje :-|

dat van die bekleding is natuurlijk mogelijk, al staat dat nergens vermeld dat het toen al het geval was. De 504 Coupé had vanaf bouwjaar Juli 1979 ook dezelfde soort bekleding met die ruitjes op de middenbaan van zitting plus rugleuning.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat men de stoelen en achterbank plus armsteun van een nieuwere 604 erin heeft gezet (inklusief deurpanelen) aangezien de bruine stoffen bekleding niet zo mooi verouderd.

Ook de lichtmetalen TRX wielen had je nog niet eind 1979/begin 1980; is ook goed te vervangen achteraf.

Maar goed, zo belangrijk is het ook niet, zoals gezegd; ik haal de wijsheid ook maar uit boekjes en peugeotinformatie

:mrgreen:

In ieder geval; als je je TI er weer zo uit laat zien als in de folder met die prachtige metallic kleur, het mooie velours en de schitterende TRX wielen (laat de randen en spaken mooi polijsten voor net dat beetje extra) heb je een hele mooie auto in je bezit (nu al, maar dan helemaal fris :D )

Ik ga je project volgen en bedankt voor het ons geinformeerd houden met woord en beeld!

Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Martijn » 08 sep 2010, 22:29

Walle69 schreef:inderdaad een typfoutje :-|

dat van die bekleding is natuurlijk mogelijk, al staat dat nergens vermeld dat het toen al het geval was. De 504 Coupé had vanaf bouwjaar Juli 1979 ook dezelfde soort bekleding met die ruitjes op de middenbaan van zitting plus rugleuning.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat men de stoelen en achterbank plus armsteun van een nieuwere 604 erin heeft gezet (inklusief deurpanelen) aangezien de bruine stoffen bekleding niet zo mooi verouderd.

Walle


Ik ben bijna 100% zeker dat de bekleding nog origineel is, heb de auto van de 2e eigenaar en die heeft er veel zorg aan besteed. Hij verzekerde me dat de auto op de koplampwissers na origineel was en net 80.000 km gelopen had. Binnenkort gaat het velours er trouwens uit, heb een setje cognac leer voor de TI en een setje donkerblauw leer voor de GTI klaar liggen :mrgreen:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Walle69 » 08 sep 2010, 22:56

ok

gefeliciteerd met je leer, dat past goed bij de auto. Is niet veel werk hè om het in en uit te bouwen.

Koplampwissers vind ik een uitermate leuk accessoire. Doen ze het ook? Heb gehoord dat het op z'n minst gezegd storingsgevoelige dingen zijn.

groet

Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 08 sep 2010, 23:35

Walle69 schreef:Koplampwissers vind ik een uitermate leuk accessoire. Doen ze het ook? Heb gehoord dat het op z'n minst gezegd storingsgevoelige dingen zijn.
groet, Walle

het prettigst is: geen airco, geen koplampwissers ( met die roestende aanslagsteuntjes.. :cry: ), geen koplampverstelling.
Dat scheelt namelijk veel kosten en ellende /storing :mrgreen:
.
Joos, idd, stalen velgen ( SL e.v. ) zijn 14 inch. TRX is 380 óf 390 mm, gelijkende 505 -velgen zijn 15"
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Martijn » 09 sep 2010, 06:58

joospeugeot schreef:
herkenbaar aan de Michelin wieldopjes ipv Peugeotdopjes


volgens mij waren die michelindopjes niet origineel peugeot


Klopt, de eerste proefserie werd daarom door Peugeot uitgeleverd met Michelindopjes. Later, toen de TRX-en standaard werden op sommige modellen ( altijd in de maat 390, niet 380) kwamen ze met eigen dopjes.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Martijn » 09 sep 2010, 10:36

Walle69 schreef:ok

gefeliciteerd met je leer, dat past goed bij de auto. Is niet veel werk hè om het in en uit te bouwen.

Koplampwissers vind ik een uitermate leuk accessoire. Doen ze het ook? Heb gehoord dat het op z'n minst gezegd storingsgevoelige dingen zijn.

groet

Walle


Een setje leer in- en uitbouwen is inderdaad zo gepiept. Koplampwissers met sproeiers zijn leuk maar inderdaad storingsgevoelig. Op mijn TI werkten ze slecht, ik heb ze verwijderd voor revisie. Het is ook een gewild vandalisme object heb ik helaas gemerkt. :evil: Gelukkig heb ik nog een complete nieuwe set in doos liggen als voorbeeld, zodat ik eventueel dingen kan (laten) namaken die krom of versleten zijn. Wisserblaadjes komen van Bosch en zijn lastig te vinden.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Frankb » 09 sep 2010, 10:49

Het is altijd leuk om te lezen wat er in de loop der jaren gewijzigd is aan een model en om er dan vervolgens achter te komen dat net jij die uitzondering hebt staan :P

Ik ga inderdaad proberen de auto veel mogelijk 'folder' klaar te maken.
En dan gaat het grote genieten beginnen :mrgreen: (vast een beetje wegdromen voor als de auto klaar is over ..... :roll: )

Hopelijk kom ik er zaterdag weer aan toe om verder te gaan met mijn project :D
I may not always be right, but I'm never wrong.
Frankb
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 aug 2010, 14:38
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten