Mini-Restauratie
Geplaatst: 10 dec 2010, 01:34
hallo!
de kerstvakantie wordt een bijzondere dit keer aangezien de GTI een kleine make-over krijgt.
Een voorspatbord is nogal gedeukt en bovendien doorgeroest op de bekende plaatsen plus dat het gedeelte bij de bumper hoek aangelegen heeft in het verleden vanwege een tik en daar dus over 15 cm doorgerot is. Dit spatbord gaat eraf (doe ik zelf) en wordt vervangen door een NOS
Het andere spatbord is doorgeroest bij het knipperlicht en daar wordt een nieuw stuk ingezet, vertint en gespoten
De rechterdorpel heeft een hoek die krokant is als een kletskop; gaat een nieuw stuk aangelast worden.
Het rechterachterspatbord is ooit vervangen en in een verkeerde kleur gespoten en de voorbehandeling is slecht gedaan: beginnende roest.
De dakplaat heeft een doorroestpunt waar een nieuw stukje ingaat.
De motorkap wordt ook gelijk gespoten (steenslag oa.)
Erg leuk vooruitzicht!
Moet nu wel aan de slag om eea te demonteren.
Schuifdakplaat staat goed uitgelegd in WPHB
VRAAG:
1. hoe krijg ik de geplakte sierstrips er perfect av zonder ze buigen?
2. het spatbord: ik moet toch de dorpelplaat en de parafaanplaat losmaken plus lijst? Wie kan mij tips en raad geven hoe dit te doen en waar verborgen schroeven/bouten/klemmen zitten?
Die dorpelplaat zit met wax vast in de wielkasten; opensnijden?
De achterbumper gaat erook af....dat wordt waarschijnlijk een onaangename verrassing; we zien wel, kan dat ook gelijk gebeuren.
als alles weer in elkaar gezet wordt gaan de nieuwe koplampplaten erin med nieuwe verstralers met gele bolletjes en het hele koplampwissersysteem. Dan nog een goede reinigingsbeurt voor het leer en poetsbeurt aan de buitenkant en dan oogt de wagen weer als nieuw is de roestduivel weer tot een halt gebracht!
de kerstvakantie wordt een bijzondere dit keer aangezien de GTI een kleine make-over krijgt.
Een voorspatbord is nogal gedeukt en bovendien doorgeroest op de bekende plaatsen plus dat het gedeelte bij de bumper hoek aangelegen heeft in het verleden vanwege een tik en daar dus over 15 cm doorgerot is. Dit spatbord gaat eraf (doe ik zelf) en wordt vervangen door een NOS
Het andere spatbord is doorgeroest bij het knipperlicht en daar wordt een nieuw stuk ingezet, vertint en gespoten
De rechterdorpel heeft een hoek die krokant is als een kletskop; gaat een nieuw stuk aangelast worden.
Het rechterachterspatbord is ooit vervangen en in een verkeerde kleur gespoten en de voorbehandeling is slecht gedaan: beginnende roest.
De dakplaat heeft een doorroestpunt waar een nieuw stukje ingaat.
De motorkap wordt ook gelijk gespoten (steenslag oa.)
Erg leuk vooruitzicht!
Moet nu wel aan de slag om eea te demonteren.
Schuifdakplaat staat goed uitgelegd in WPHB
VRAAG:
1. hoe krijg ik de geplakte sierstrips er perfect av zonder ze buigen?
2. het spatbord: ik moet toch de dorpelplaat en de parafaanplaat losmaken plus lijst? Wie kan mij tips en raad geven hoe dit te doen en waar verborgen schroeven/bouten/klemmen zitten?
Die dorpelplaat zit met wax vast in de wielkasten; opensnijden?
De achterbumper gaat erook af....dat wordt waarschijnlijk een onaangename verrassing; we zien wel, kan dat ook gelijk gebeuren.
als alles weer in elkaar gezet wordt gaan de nieuwe koplampplaten erin med nieuwe verstralers met gele bolletjes en het hele koplampwissersysteem. Dan nog een goede reinigingsbeurt voor het leer en poetsbeurt aan de buitenkant en dan oogt de wagen weer als nieuw is de roestduivel weer tot een halt gebracht!