Pagina 3 van 16

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 07:49
door risky
ik heb er over nagedacht maar hij past het poortje niet door :mrgreen:
Jan de 305 knikkerbak rijd ook als een zonnetje hoor daar rij ik ook heerlijk mee.
Daar ga ik ook zo mee naar Frankrijk het duurt alleen wat langer voordat ik er ben :lol: :lol:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 09:57
door risky
Gisteren lekker aan het rommelen geweest.
Het dashbord verlichting gerepareerd was een lekker klusje :roll:
Vooral de km kabel die vrij kort is....
heb maar gelijk alle lampjes vernieuwd in totaal 16 stuks
ook heb ik de automaat bijgevuld deze had rare fratsen als de auto koud was
het leek wel pingpong bal en leefde zijn eigen leven :mrgreen:
ook heb ik diverse bedrading gerepareerd dit leek helemaal nergens op
alles met plakband en kroonsteentjes en een aantal bedrading dat gewoon los hing weer aangesloten.
al met al weer een vooruitgang geboekt
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 13:35
door joospeugeot
km kabel kort ? onder t linker spatbord moet je een beugeltje losmaken en dan kan de km kabel schuiven. zou je lengte genoeg moeten hebben.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 15:19
door Brownie
risky schreef:ook heb ik diverse bedrading gerepareerd dit leek helemaal nergens op
alles met plakband en kroonsteentjes en een aantal bedrading dat gewoon los hing weer aangesloten.


En dan denk je dat er in het verleden aan gerommeld is, maar het zou me niks verbazen dat dat origineel fabriek is. Heb vaker verhalen gehoord van mensen die versteld stonden hoe gammel de bedrading achter het dashboard origineel al in elkaar zit.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 16:18
door joospeugeot
ik heb nog geen kroonsteentje gevonden achter mijn dash van de 604, wel achter de radio :mrgreen: maar daar zet ik nu iso stekkers

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 18:05
door risky
Nou dat is niet orgineel hoor :mrgreen:
Maar ja na 33 jaar mag er wel wat gerommeld zijn aan de auto.
vandaag mijn trx velgen opgehaald de banden meneer was er niet blij mee.
Schijnen echt stug te zijn om er af te halen :mrgreen: :mrgreen:
Ze zitten er onder staan super goed moet ik zeggen 8)
Foto`s volgen :D

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 18:08
door jan-03
Ik vindt dat een van de beroerdste klusjes onder en achter de dash rommelen.. Ook bij mij een wirwar van draden, 1 mannetjes stekker zonder bijpassende dame gevonden, dit zal wel voor een andere niet aanwezige optie zijn...
Maar mooi te weten dat jij dit zo gefikst heb Dirk!!! :D Heb jij niet nog een klokje die ook in mijn 304 tje past?? Mag je hem er ook wel effe in fiksen! :lol:
O ja en lampje met fitting voor bij het klokje want die ontbreekt..
Mooi dat je dit al zo snel klaar hebt bij de 604, rijd een stuk fijner!!
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 20:14
door joospeugeot
de velgrand van de trx is ook anders, en de band is daar ook breder, vandaar dat de banden een stuk lastiger zijn af te duwen. de trx band is ja ook heel anders ontwikkeld.let wel dat de bandenspanning niet te hoog is. ik meen 1.6 voren en 1.8 achteren. bandenspaniing van trx banden wijkt compleet af dan gewone banden :!:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 12 aug 2011, 21:00
door Brownie
Heb je TRX velgen en banden gekocht? Ik neem aan gebruikte banden, want een setje nieuwe TRX banden zijn duurder als dat perfecte setje + banden van Jineuf. Bovendien rijden TRX'en minder fijn vind ik.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011, 05:03
door risky
joospeugeot schreef:de velgrand van de trx is ook anders, en de band is daar ook breder, vandaar dat de banden een stuk lastiger zijn af te duwen. de trx band is ja ook heel anders ontwikkeld.let wel dat de bandenspanning niet te hoog is. ik meen 1.6 voren en 1.8 achteren. bandenspaniing van trx banden wijkt compleet af dan gewone banden :!:


Wel de goede info geven aub :wink:

http://www.drtheo.nl/CX/TRX-history.htm

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011, 05:07
door risky
Brownie schreef:Heb je TRX velgen en banden gekocht? Ik neem aan gebruikte banden, want een setje nieuwe TRX banden zijn duurder als dat perfecte setje + banden van Jineuf. Bovendien rijden TRX'en minder fijn vind ik.


Nee ik had de velgen nog van mijn 504 ti
ja een goed gebruikt setje 7 mm
ze rijden prima eronder niks mis mee 8)
ik vindt 750 voor een paar 2ehands velgen echt te gek en trouwens wat moet ik met winterbanden?
S`winters staat de 604 op stal :mrgreen:
ik snor nog wel eens een paar knappe 15 ins op in frankrijk maar voorlopig kunnen deze trx prima mee
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011, 05:14
door risky
janbachee schreef:Ik vindt dat een van de beroerdste klusjes onder en achter de dash rommelen.. Ook bij mij een wirwar van draden, 1 mannetjes stekker zonder bijpassende dame gevonden, dit zal wel voor een andere niet aanwezige optie zijn...
Maar mooi te weten dat jij dit zo gefikst heb Dirk!!! :D Heb jij niet nog een klokje die ook in mijn 304 tje past?? Mag je hem er ook wel effe in fiksen! :lol:
O ja en lampje met fitting voor bij het klokje want die ontbreekt..
Mooi dat je dit al zo snel klaar hebt bij de 604, rijd een stuk fijner!!
gr Jan.


Ja een beetje licht in het klokkenhuis is wel prettig :D
Nee volgens mij wel nog een 504 klokje liggen maar dan moet ik ff zoeken
maar dat zal wel niet passen...
lampje met fitting heb ik nog wel liggen volgens mij met bajonet lampjes erin toch?
maar dat word na E/D ik vertrek vannacht
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011, 21:27
door risky
Zo de auto is geladen en afgetankt en over een kleine 7 uurtjes gaan we :D
De trx er maar ff onderuit gehaald je weet maar nooit als ik er 1 lek krijg heb ik een probleem in frankrijk.
Ik laat mijn laptop lekker thuis :mrgreen:
En ik hoop dat mijn 604 mij niet in de steek laat :wink:
maar ik heb er nu 1000 probleemloze kilometers gereden dus parijs moet geen probleem zijn.
en ook nog een gemiddelde van 1 op 10 op de snelweg :shock:
adios spreek jullie later
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 aug 2011, 21:52
door Brownie
risky schreef:Zo de auto is geladen en afgetankt en over een kleine 7 uurtjes gaan we :D
De trx er maar ff onderuit gehaald je weet maar nooit als ik er 1 lek krijg heb ik een probleem in frankrijk.
Ik laat mijn laptop lekker thuis :mrgreen:
En ik hoop dat mijn 604 mij niet in de steek laat :wink:
maar ik heb er nu 1000 probleemloze kilometers gereden dus parijs moet geen probleem zijn.
en ook nog een gemiddelde van 1 op 10 op de snelweg :shock:
adios spreek jullie later
mvg


Veel plezier, dat gaat vast goedkomen.

Zie je, verbruik valt wel mee als de 604 zich in zijn element voelt. Lekker cruisen over de snelweg, geen boodschapjes om de hoek.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 18:47
door risky
De 604 is weer terug in nederland :D
Hij heeft probleemloos een dikke 1400 km gereden.
Wat een kar zeg geen rugpijn niks gewoon lekker..
alleen een beetje pijn in mijn portemenee kwa tanken :mrgreen:
heen rustig 110/115 gereden ongeveer 1 op 9
terug 140/150 met airco aan 1 op 6 :lol: :lol:
Maar dit is toch wel 1 van de fijnste auto`s die ik ooit heb gehad.
Deze mag nog een hele tijd in westfriesland vertoefen
mvg.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 18:59
door Brownie
Dat was ook mijn reactie toen ik voor het eerst in een 604 reed:

"Un jour 604, toujours 604" 8)

heb je nog een fotoverslag met de 604 op mooie plekjes?

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 20:19
door joospeugeot
risky schreef:
joospeugeot schreef:de velgrand van de trx is ook anders, en de band is daar ook breder, vandaar dat de banden een stuk lastiger zijn af te duwen. de trx band is ja ook heel anders ontwikkeld.let wel dat de bandenspanning niet te hoog is. ik meen 1.6 voren en 1.8 achteren. bandenspaniing van trx banden wijkt compleet af dan gewone banden :!:


Wel de goede info geven aub :wink:

http://www.drtheo.nl/CX/TRX-history.htm


wat is er trouwens mis aan deze info ???

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 21:22
door risky
[quote="joospeugeot"][ik meen 1.6 voren en 1.8 achteren. bandenspanning


terwijl het 2.5 moet zijn dat is de goede info
beetje vervelend voor je gebruik en je wegligging als je er te weinig lucht in doet :wink:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 21:46
door risky
Brownie schreef:Dat was ook mijn reactie toen ik voor het eerst in een 604 reed:

"Un jour 604, toujours 604" 8)

heb je nog een fotoverslag met de 604 op mooie plekjes?


Ha ha nee geen 1 foto gemaakt glad vergeten :mrgreen:
Ik ben in 1 keer doorgereden en de auto voor het sante fe hotel gezet.
En wat hebben mijn 2 kids genoten in e/d prachtig om te zien :-)
het was trouwens ook niet zo`n best weer onderweg daar naar toe pff.
in frankrijk hebben we wel prachtig weer gehad 30+
ik heb onderweg wel veel duimpjes gehad :D
En ook onderweg geen oldtimer tegengekomen op een renault 4 na.
je zal toch verwachten dat je in frankrijk juist wel wat tegen zal komen...
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 21:49
door jan-03
Mooi dat je reis zo goed is verlopen Dirk!! Het begrotingstekort van de staat is door het brandstofverbruik weer iets kleiner geworden en dat doet ons deugd!
Ha Ha :lol: :wink: Maar je zal wel niet alles in Hollanda hebben getankt waarschijlijk.. :roll:
Liep het pretpark leeg toen je de 604 daar parkeerde?? Ze zullen wel gedacht hebben dat er een nieuwe bezienswaardingheid is bijgekomen!! :lol:
Mooi dat je er weer bent dirk.. Laat de mooie plaatjes maar komen..
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 21:55
door risky
Jan het was 1.60 voor euro 98 niet echt heel goedkoop :roll:
Ik heb maar geen E10 getankt daar was wat mee ofzo
heb het risico maar niet genomen.
idd die fransen die waren wel volgens mij wel te spreken over de 604 (denk ik) (verstond er geen moer van) :mrgreen:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 22:04
door jan-03
Ahum dat wordt dan lpg inbouwen :mrgreen: :mrgreen:
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 22:07
door joospeugeot
risky schreef:
joospeugeot schreef:[ik meen 1.6 voren en 1.8 achteren. bandenspanning


terwijl het 2.5 moet zijn dat is de goede info
beetje vervelend voor je gebruik en je wegligging als je er te weinig lucht in doet :wink:
mvg


2.5 is t maximale wat je erin mag doen. kijk maar eens bij een nieuwere 604 in de deur waar de trx-en standaard op lagen. jammer genoeg heb ik die niet meer (de 604 td in nu in bezit van willy aka 604peugeot).
misschien staat in t instructieboekje de juiste bandenspanning voor de trx-en. maar t zal niet veel verschillen van de 1.6 en 1.8 ! zelf geen instructieboekje bij de hand helaas
zo moet er bij de 504 coupe v6 met trx 1.4 voor en 1.8 achter, en dit staat mijn instructieboekje van de 504 coupe/cabrio.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 22:20
door jan-03
Hé wat is dat weinig!! Hangt toch samen met het gewicht van de auto? Maar dat zal wel een hele harde band moet zijn o.i.d .
Te weinig spanning geeft veel rolweerstand en een nog hoger verbruik lijkt me..
Ik mag de bandjes graag lekker hard!! Ja ik weet dat het van de band afhangt en het loopvlak goed op de weg moet aansluiten om verkeerde slijtage te voorkomen maar liever wat harder dan zacht..
Behalve van de pickup want die kunnen niet hard want dan blijf ik niet zitten!! :lol: :lol: Ha dan wordt het dak steeds boller ha ha ha..
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 22:30
door risky
ik ga van deze lijst uit http://www.drtheo.nl/CX/TRX-history.htm
ik kan het ook op het internet nergens terug vinden dat er minder in moet of mag
kom overal op 2.5 uit dat lijk mij ook niet vreemd met een gewicht van 1500 kg.
maar als peugeot dat voorschrijft wie ben ik om dat tegen te spreken :wink:
Joos heb jij een foto van de trx velgen die jij te koop hebt?
anders ff een pm voor de prijs en zo
mvg