Sti op MP

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Sti op MP

Berichtdoor MarcoPeus » 10 dec 2011, 14:07

Sinds gisteren staat deze http://link.marktplaats.nl/510753254 weer op marktplaats. Ik kan me er niet van weerhouden om hier commentaar op te geven.
Ik weet niet of dit een volledig gerestaureerde 604 is of dat het een mooie originele is maar 7000 euro????!?!?!?!? :shock: Dat is toch wel heel gortig he?
Kent iemand deze auto? al eens mee gereden? Met deze km stand en die prijs moet het een perfect exemplaar zijn.
Die van mij is ook origineel nederlands en een V6Ti met leer en schuifdak met 220.000 gelopen maar ik ben toch bang dat ik er geen 7000 euro voor kan vangen.
En dan staat er ook nog bij: met eventueel een nieuwe apk en afleveringsbeurt........ Meerprijs?

Toegegeven, ze ziet er prachtig uit. Een van de mooiste kleuren voor de 604 samen met het rood van Joos en het groen van die van mij :D
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Sti op MP

Berichtdoor Brownie » 10 dec 2011, 18:24

Deze auto heeft vaker een poosje te koop gestaan bij dezelfde garage, niet verwonderlijk met zo'n vraagprijs. Ken de auto niet, maar volgens mij denkt die garage dat ze een uiterst zeldzame auto hebben. Is ook wel zo, maar met die prijs zit hij er wel naast is mijn idee. Maar als je een goede garantie erbij krijgt en van plan bent 50.000km per jaar te rijden, dan is zo'n prijs misschien de moeite.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Sti op MP

Berichtdoor risky » 10 dec 2011, 18:43

voor de helft mogen zo de mijne zo ophalen met lpg
nee die prijs is wat aan de hoge kant
maarja er zijn ook bedrijfen die 8 mile voor een 504 sedan vragen en ook nog verkopen :roll:
dus ik kijk nergens meer van op.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Sti op MP

Berichtdoor joospeugeot » 10 dec 2011, 20:50

in rotterdam staat weet ik al hoe lang een 604 GTI voor 2500 euro. komt ie ook niet kwijt. even als vergelijk. een 604 is niet een auto wat je zo verkoopt. misschien als er gas in ligt.
deze 604 staat trouwens al heel lang te koop bij dit bedrijf. denk eerder showroom vulling :mrgreen: . echt al jaren.
volgens mij heeft deze ook eens met een foto in le lion of op de pcn site gestaan.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Sti op MP

Berichtdoor Cor Rosie » 11 dec 2011, 21:46

Deze auto (de HR 80 XR) stond lang lang geleden bij Jonkhart te koop voor iets van 1000 Euro (of misschien zelfs nog wel gulden).
Het was toen een auto "dans son jus". Verschimmeld interieur (lekkend schuifdak, A-stijl) en roest op de bekende plekken. Maar het meest storend was wel dat te zien wat dat de auto met een slechte voorbehandeling gespoten was. Dus plamuur over roest en dan een mooi laagje glimmende nieuwe lak erover.

Wat er sindsdien aan de auto is gedaan en of daarmee de vraagprijs is gerechtvaardigd.... wie zal het zeggen.... (of: Joos mag het weten :-) )
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Sti op MP

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2011, 00:41

Die "praktijken" met overspuiten op plamuur doet me denken aan de firma sraCteJ in madrettoR (bekend van diverse TV programmas.) Ik heb daar in t begin van t jaar een auto afgeleverd die een medewerkster van mij had aangeboden op de site www punt ikwilzosnelmogelijkmijnautokwijt punt nl of zoiets (ik heb express geen website vermeld om per ongeluk klikken van iemand uit te sluiten). Ze had de site ingevuld en kreeg van sraCteJ 650 euro aangeboden voor haar op leeftijd geraakte Scenic uit 97 met lekke koppaking (had ze er bij vermeld)
Bij aankomst moest ik heel even (slechts 45 minuten) wachten op een hele norse/botte meneer met zwarte krullen en een zwarte snor die gebrekkig nederlands sprak (ik druk me netjes uit toch?). Tijdens t wachten konden we "genieten" van allerlei groot duits geweld in de vorm van S-line en klasse, fünfers en Carrera allen met de dikste wielen/uitlaten/motoren en dure telefoons aan t oor.
Na rond de auto gelopen te hebben en zelfs een ritje met de auto gemaakt te hebben (bleef maar liefst 10 minuten weg, koelvloeistof zeikte eronderuit) bood hij slechts 400 euro voor de auto omdat we van ver waren gekomen. Reden: de auto zag er slechter uit dan op de website was ingevuld. Er zat hier en daar toch wel een deukje en een kras. :shock: Wat wil je dan voor een auto van 14 jaar oud. Maar goed. Medewerkster gebeld: doe maar.
Auto afgegeven, kom je op een kantoor met nog meer mannen met zwarte krullen en een snor en enkele schone dames met zeer strakke kleding. Moeilijk hier moeilijk daar, deadlines "we lopen achter". Uiteindelijk de 400 euro meegenomen en nu komt t: Bij thuiskomst stond de Scenic al op hun website voor 875 euro!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: Dat hebben ze snel gemaakt, een koppaking in krap 2 uurtjes voor een paar centen??

Misschien dat Joos dit ook weet: er is een auto handelaar in t zuiden die vroeger de naam had om van 3 auto's 1 te maken. Hij is gevestigd in de gemeente Stein en doet sinds enkele jaren ook klassieker import vanuit o.a. Frankrijk. Met name Peugeot was altijd goed vertegenwoordigd, sinds kort ook andere merken. Een voorbeeld: Guilia 15.500 euro :shock: 404 Fam 63 17.500 euro :shock: SM 42.500 :shock:
Toegegeven, allemaal stuk voor stuk prachtige wagens met geweldige historie en charisma maar hallo hey. Een 404 Familia voor 17.500. Voor dat geld heb je bijna een Cabrio V6.

Nog zo eentje: http://link.marktplaats.nl/508994834
33.000 EURO!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: dat zijn 72.722 oude harde (waardevaste) Guldens. AMEHOELA!!!! had je er in 1966 zeker 6 of 7 voor
Neem me niet kwalijk maar als hij 5 km op de teller had en zo uit t museum van de fabriek was gerold krijgt hij er dat nog niet voor.

Ik kan me hier behoorlijk over opwinden (zoals jullie merken). Mensen proberen een slaatje te slaan uit de liefhebberij van anderen en denken: "Die idioten kopen t toch wel want t zijn liefhebbers"

Marco
Laatst bijgewerkt door MarcoPeus op 12 dec 2011, 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Sti op MP

Berichtdoor joospeugeot » 12 dec 2011, 04:05

Cor Rosie schreef:(of: Joos mag het weten :-) )


ik weet t niet...

MarcoWetzels schreef:Misschien dat Joos dit ook weet: er is een auto handelaar in t zuiden die vroeger de naam had om van 3 auto's 1 te maken. Hij is gevestigd in de gemeente Stein en doet sinds enkele jaren ook klassieker import vanuit o.a. Frankrijk


dat zegt me zo 123 helemaal niks. misschien als ik een naam hoor
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Sti op MP

Berichtdoor jan-03 » 12 dec 2011, 09:20

Mannen wees voorzichtig met kritiek en ook nog namen erbij!! Dit forum kan daar niet in mee gaan en houdt risico's in..
Ik zou de namen maar even deleten om problemen te voorkomen.
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Sti op MP

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2011, 12:06

Jan, de namen aangepast.

Ik wilde het forum niet in diskrediet brengen alleen mijn ervaring delen. Dit berust op een waar gebeurd verhaal en feiten en ik heb me netjes uitgedrukt dacht ik.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Sti op MP

Berichtdoor jan-03 » 12 dec 2011, 14:27

Mooie opgelost zo Marco, ik schrijf ook regelmatig iets wat eigenlijk niet kan op het forum en krijg dan ook op m,n ......... :D via pb.
Dan lees ik het nog eens terug en corrigeer ik het of delete het helemaal. Ik bedoel het natuurlijk ook nooit verkeerd maar door de ogen van
elke willekeurige lezer kan het anders worden opgevat dan bedoeld..
Als we elkaar op deze wijze een beetje bij sturen blijft het forum waar het voor bedoeld is en krijgen de eigenaren geen problemen waar niemand iets aan heeft..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Sti op MP

Berichtdoor MarcoPeus » 12 dec 2011, 14:52

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar in mijn ergernis opwelling vond ik dat ik het met jullie moest delen. Niet wetende dat het misschien verkeerd zou uitpakken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Sti op MP

Berichtdoor risky » 12 dec 2011, 21:54

Dank voor jou scherpe blik Jan :D

Alles wat je hier schrijft vind je op google terug
Dan komt het ook van het via het forum onder google te staan.
Dus wees voorzichtig met namen,telefoonnummers,adressen enz en wat je over bedrijven schrijft..
Het blijft DUS NIET op het forum alleen!!
Dit zou wel veranderd kunnen worden door alleen leden op het forum toe te laten dan kan google als gast niet coppieren
Overgens accepteren wij hier geen slechte meningen of laster over wat voor bedrijf dan ook daar is dit forum niet voor.
natuurlijk mag je wel je mening over een prijs of een auto geven maar niet over bedrijven en personen
mvg
risky

(moderator)

ik neem aan dat een slotje op zijn plaats is
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Sti op MP

Berichtdoor Harrie » 13 dec 2011, 00:33

risky schreef:Dank voor jou scherpe blik Jan :D

Alles wat je hier schrijft vind je op google terug
Dan komt het ook van het via het forum onder google te staan.
Dus wees voorzichtig met namen,telefoonnummers,adressen enz en wat je over bedrijven schrijft..
Het blijft DUS NIET op het forum alleen!!
Dit zou wel veranderd kunnen worden door alleen leden op het forum toe te laten dan kan google als gast niet coppieren
Overgens accepteren wij hier geen slechte meningen of laster over wat voor bedrijf dan ook daar is dit forum niet voor.
natuurlijk mag je wel je mening over een prijs of een auto geven maar niet over bedrijven en personen
mvg
risky

(moderator)

ik neem aan dat een slotje op zijn plaats is

Ja, 1) staat niet onder topicgroep Auto's
2) verplaatsen lukte me effe niet.
gaat me lukken :wink:
SLOTJE
grt, Harrie ( moderator 604 )
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron