604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor Peus504Coupé » 29 jun 2012, 11:47

Mede 604-enthousiastelingen,

Nadat ik besloten heb om mijn Grande Dame uit de verkoop te halen heb ik haar laten taxeren.

De taxateur was zeer te spreken over de staat van de auto, het bijna origineel Nederlandse karakter van een vroege V6 SL en de staat van het interieur. De lichte gebruikssporen en beginnende blaasjes noemde hij "karakter"

De man had in zijn leven ooit een 604 GTI getaxeerd en had verder nooit een 604 in levende lijve gezien. Bodem, kofferruimte, in- en exterieur, zelfs een rondje gereden. Zelden zo'n uitvoerige taxatie meegemaakt. Zijn bevindingen genoteerd en later per e-mail een keurig taxatierapport ontvangen. Auto direct all-risk verzekerd, wil er geen gedoe mee hebben als er eens een onverlaat tegenaan fietst of iets dergelijks.

Tenslotte, auto is getaxeerd op 7.500 euro!!
Peugeot 604 2.7 V6 SL 06-1976
Peus504Coupé
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 27 apr 2010, 17:18
Woonplaats: Drunen

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor MarcoPeus » 29 jun 2012, 16:47

Mooi dat je waarde nu op papier staat. Geeft maar weer eens aan dat taxatiewaarde altijd verre van de verkoopwaarde ligt. 7500 euro vang je er (binnen nu en 5 jaar) nooit voor. Wel goed dat de waarde vast ligt voor de verzekering mocht er iets mee gebeuren (hopelijk niet natuurlijk).
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor KR1275 » 14 jul 2012, 21:33

Dan klopt zo'n taxatie toch niet? Welke waarde is er nog naast de marktwaarde??

Het kan dan alleen zijn om een verzekeraar te tillen bij totaalverlies of de taxateur rekent een percentage over de getaxeerde waarde.
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en weet uit ervaring dat auto's veel te hoog getaxeerd worden en dat de getaxeerde waarde in de markt nooooooit opgebracht wordt.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor joospeugeot » 14 jul 2012, 22:47

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor Harrie » 14 jul 2012, 22:56

beste Peus504Coupé, goed dat je de 604 V6 SL hebt laten taxeren,
dan kan die op die basis goed All-Risk verzekerd worden 8)
Mooie taxatiewaarde. 8)
En daarvoor is die taxatie-waarde, in geval van totaal-verlies bijvoorbeeld.
Echter is het geen maatstaf voor verkoopprijs, nooit geweest, al kan het wel een indicatie geven en helpt het met e.v.t. verkoop.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor jan-03 » 15 jul 2012, 00:41

KR1275 schreef:Dan klopt zo'n taxatie toch niet? Welke waarde is er nog naast de marktwaarde??

Het kan dan alleen zijn om een verzekeraar te tillen bij totaalverlies of de taxateur rekent een percentage over de getaxeerde waarde.
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en weet uit ervaring dat auto's veel te hoog getaxeerd worden en dat de getaxeerde waarde in de markt nooooooit opgebracht wordt.

Dat zie je dan toch mooi verkeerd agentje.. Bij een ongeluk moet je onvrijwillig afstand doen van je oldtimer.. De mijne heeft me al een aardig kapitaal gekost om hem in deze staat te krijgen... Dat de verkoopwaarde misschien of misschien niet anders is dat de werkelijke waarde heeft daar niks mee te maken..
Mijn pand bijvoorbeeld moet ik voor 8 ton verzekeren omdat dit de herbouwwaarde is..
Daar betaal ik dus ook de premie voor.. Verkoop is het niet eens de helft waard op het moment..
Zo ook met m,n oldtimer..
Ik hoop dat je nu een andere kijk hebt op je klanten..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor Remco504coupe » 15 jul 2012, 00:46

Mooi gezegd Jan, je legt je vinger precies op de gevoelige plek.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor MarcoPeus » 15 jul 2012, 08:07

+1 Jan
Typisch verzekeringen, wel jaren laten betalen naar waarde maar als t tijd wordt uitbetalen dan zijn ze niet thuis of zoeken in de polis naar een reden waarom je net buiten de boot valt.
Waarom staat er dan bij alle advertenties voor oldtimers x.xx% van de TAXATIEWAARDE. All-risc betekend in mijn engels ALLE risico's.
Trouwens, laatst was op de radio dat schadebedrijven waren aan t klagen dat er te weinig te doen was in de sector. Maar mijn premie's zijn wel omhoog gegaan, van alle auto's. Vreemd he? Sorry, off topic maar ik kan me hier kwaad om maken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor Harrie » 15 jul 2012, 22:45

MarcoWetzels schreef:+1 Jan
Typisch verzekeringen, wel jaren laten betalen naar waarde maar als t tijd wordt uitbetalen dan zijn ze niet thuis of zoeken in de polis naar een reden waarom je net buiten de boot valt.
Waarom staat er dan bij alle advertenties voor oldtimers x.xx% van de TAXATIEWAARDE. All-risc betekend in mijn engels ALLE risico's.

bedoel je het promillage van taxatie-waarde ? dat is de premie die je per jaar betaald. heel logisch systeem, toch?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor MarcoPeus » 16 jul 2012, 06:42

Ja, dat weet ik harrie maar het ging niet om het percentage (geen promillage dat zou wel heel goedkoop zijn) maar op de taxatiewaarde. Verzekeringen hanteren bij all-risc van oldtimers een bepaald bedrag over taxatiewaarde uitgevoerd door een erkend taxateur. Dan moeten ze niet moeilijk doen over uitbetalen bij schade maar een ander systeme hanteren. Ze laten je wel premie betalen over de taxatiewaarde die ze zelf niet opstellen maar gaan wel zeuren als er uitbetaald moet worden als t zover is omdat de taxatiewaarde te hoog is. Dat lijkt me niet de bedoeling.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor Peus504Coupé » 16 jul 2012, 14:16

Inderdaad heren,

Taxatiewaarde en verkoopwaarde zijn heel andere begrippen. Ik heb de 604 een tijdlang te koop gehad en nu blij dat deze uit de verkoop is. Gelukszoekers en mensen die onredelijke biedingen doen op een prachtige auto zijn deze niet waard.

Het plan is de auto te stallen, weet iemand nog een goed (lees net geprijst) adres in Brabant? Ik heb meerdere oldtimers dus een combinatiestalling is zeker niet ondenkbaar....
Peugeot 604 2.7 V6 SL 06-1976
Peus504Coupé
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 27 apr 2010, 17:18
Woonplaats: Drunen

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor ton » 16 jul 2012, 14:30

MarcoWetzels schreef:Typisch verzekeringen, wel jaren laten betalen naar waarde maar als t tijd wordt uitbetalen dan zijn ze niet thuis of zoeken in de polis naar een reden waarom je net buiten de boot valt.


Lekker ongenuanceerd weer allemaal :twisted: . Ik doe dit werk al 20 jaar en heb genoeg zeer tevreden klanten die alles op waarde waarderen, zo ook de voorwaarden van verzekeringen. Maar ja, ambtenaren zijn te lui om te werken, de politie vangt nooit de echte boeven en de verzekeringsmatschappijen zijn al jaren oplichters. Zo werkt het kennelijk bij een groot deel van de bevolking.

On Topic: mooie taxatiewaarde voor deze prachtige 604, proficiat !!
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: 604 V6 SL 1976 getaxeerd!

Berichtdoor jan-03 » 16 jul 2012, 18:22

ton schreef:
MarcoWetzels schreef:Typisch verzekeringen, wel jaren laten betalen naar waarde maar als t tijd wordt uitbetalen dan zijn ze niet thuis of zoeken in de polis naar een reden waarom je net buiten de boot valt.


Lekker ongenuanceerd weer allemaal :twisted: . Ik doe dit werk al 20 jaar en heb genoeg zeer tevreden klanten die alles op waarde waarderen, zo ook de voorwaarden van verzekeringen. Maar ja, ambtenaren zijn te lui om te werken, de politie vangt nooit de echte boeven en de verzekeringsmatschappijen zijn al jaren oplichters. Zo werkt het kennelijk bij een groot deel van de bevolking.

On Topic: mooie taxatiewaarde voor deze prachtige 604, proficiat !!


Jij hebt het helemaal begrepen Ton!! :D
Alle gekheid op een stokje... Maar als je assurantieman door de deur komt en zeer zuinig aankondigd dat de marge's zeer dun zijn en vervolgens in z,n zeer dure limousine stapt naar z,n zeer dure kantoorpand dan krijg ik nou eenmaal grote twijfels.....
De historie leert ook dat de maatschappijen zeker niet armoedig door het leven zijn gegaan... De grootste en duurste optrekjes zijn van hun..
Mijn eigen voorheen assurantieman waar ik veel werkzaamheden voor heb gedaan was ook zeker niet onbemiddeld...
Ik gun iedereen z,n verdienste en ik hoop anderen mij ook maar ja in mijn optiek is een 2e hands bouwkeetje ook goed genoeg om een telefoontje aan te nemen en de klanten te woord te staan.... Ik heb ook maar een eenvoudig kantoortje..
Maar kijk maar eens naar de heren in de steden... Allemaal kapitale kantoren..
Nu de laatste jaren is er een verandering gaande maar in het verleden is menigeen getild...
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron