ontluchtingsnippel achter

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor peusjoost » 30 sep 2012, 19:04

Heren sleutelaars,

Wilde de zuigertjes van de achterremmen weer gangbaar maken van mijn 604 maar de sleutelpret stokte bij het proberen los te krijgen van de ontluchtingsnippel.
De overdosis kruipolie mocht niet baten. De nippel is al een beetje rond zag ik, bovendien kun je geen slag maken als de speciale sleutel voor remnippels er op zit.
Bij de voorrremmen kun je er bij met een griptang maar achter is daar ook geen ruimte voor.
Hoe lossen jullie deze dingen op? Bestaan er hele hoge remsleutels zodat er ruimte is voor het maken van een slag of pakken jullie dit anders aan? Heet stoken?

Lees graag jullie suggesties,

met dank,

Peusjoost

NB: de 1/8 slag van de zuiger was geen enkel probleem overigens.
404 coupé
404 diesel 2x
504 diesel
504 c/c
Panhard Z1 2x
Panhard PL17 2x
DB HBR5
Lancia Thema 2.0
Citroen DS24
BMW K75
Volvo 940 >1.100.000km
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor joospeugeot » 30 sep 2012, 19:24

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor peusjoost » 30 sep 2012, 19:35

Hallo Joos,

Je hebt gelijk.
Het gaat om de moer van de aanvoerleiding, die zit zo lastig.
Suggestie?

Peusjoost
404 coupé
404 diesel 2x
504 diesel
504 c/c
Panhard Z1 2x
Panhard PL17 2x
DB HBR5
Lancia Thema 2.0
Citroen DS24
BMW K75
Volvo 940 >1.100.000km
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor risky » 30 sep 2012, 19:37

gewoon een nachtje in de kruipolie en ander iets verwarmen met een branderje
niet te heet want dat vinden je rubbertjes niet prettig
krijg je hem helemaal niet los dan ontlucht ik hem meestal via de leiding :wink:
dat gaat vaak ook goed
mvg

oke dan wijzig ik met je mee :mrgreen:
De remleiding wartel,dus is een kort stukje leiding gewoon het speciale remleiding sleuteltje aanschaffen met een gewone steeksleutel draai je hem rond!!
Wil het niet lukken,leiding doorzagen en gewoon een dop op de wartel zo gaat hij altijd los
en een nieuw stukje leiding maken/laten maken ben je gelijk van die rotgedraaide wartel af
Kost niet zo duur als een nieuwe remtang..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor peusjoost » 01 okt 2012, 19:11

bedankt voor tip, rechts al gelukt links voor nog een nachtje in kruipolie gezet
404 coupé
404 diesel 2x
504 diesel
504 c/c
Panhard Z1 2x
Panhard PL17 2x
DB HBR5
Lancia Thema 2.0
Citroen DS24
BMW K75
Volvo 940 >1.100.000km
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor joospeugeot » 01 okt 2012, 20:10

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: ontluchtingsnippel achter

Berichtdoor peusjoost » 06 okt 2012, 19:12

Heb de nieuwe leidingen klaar liggen voor montage, zit alleen nog te mieren met de remtangen. Wil meteen nieuwe rubbertjes monteren maar vroeg me af of achter altijd dezelfde remtangen zijn gemonteerd bij P604 ti? Op de remtang staat geen naam wel een nummer en een onduidleijk logo. Er is vast wel iemand die dat weet zodat ik de juiste rubbertjes kan bestellen.
Bovendien heb ik een vraag over dat handremmechanisme. Heb de plunjertjes er uit liggen en die kun je zodanig tov elkaar verdraaien dat ze of van elkaar afkomen of dat ze tegen elkaar blijven zitten. Ik neem aan dat de stand waarin ze tegen elkaar blijven zitten dat dit de handremstand is?? Toch ff checken voordat ik alles weer monteer.

peusjoost
404 coupé
404 diesel 2x
504 diesel
504 c/c
Panhard Z1 2x
Panhard PL17 2x
DB HBR5
Lancia Thema 2.0
Citroen DS24
BMW K75
Volvo 940 >1.100.000km
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45


Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron