Pagina 1 van 1

voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 13:27
door peusjoost
Heren 604 liefhebbers,

1. In het dashboard van mijn 1978 604Ti viel eerst bij de temp en benzinemeter de verlichting uit en niet lang daarna brandde geen enkele lampje meer voor het verlichten van de klokken.
Zekeringen (linksonder bij het stuur) zijn allemaal in orde.
Voordat ik eea los ga schroeven toch even vragen of jullie dit herkennen en de juiste oplossing al weten.

2. Wat te doen bij de niet of zeer moeizaam werkende electrische ramen?

3. Is een cilindertje voor het omhoog houden van de kofferklep nog ergens verkrijgbaar?

4. Wat is de juiste bandenspanning voor TRX''en onder een 604? Lees hier uiteenlopende meningen over.

5. Heeft iemand toevallig nog een windkap voor het schuifdak? (en eventueel voor de zijramen van de vóórportieren)

hoor graag,
peusjoost

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 13:35
door peusjoost
nog wat vergeten: naald van snelheidsmeter doet wat nerveus. Duidt dat op een binnenkort niet meer werkende snelheidsmeter? Losschroeven en kabel smeren? elke tip is welkom.

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 13:42
door joospeugeot
\

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 15 jun 2013, 18:49
door peusjoost
Joost bedankt voor je tips. Nog een vraag. Op lpg rijdt de 604 fantastisch op benzine beroert. Op benzine lijkt het of ie telkens wat inhoudt. Waar als eerste naar kijken denk je?

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 15 jun 2013, 19:35
door joospeugeot
\

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 15 jun 2013, 20:00
door MarcoPeus
Het is beter om je auto op LPG ook regelmatig op benzine te laten lopen anders verdroogd alles waar benzine in loopt/staat.
Hoe oud is die benzine die deze jongedame opdrinkt? Oude peut wil wel eens slecht in een auto verbranden en stromen.
Mijn 505 heeft benzine uit 1998 in de tank zitten en loopt daar redelijk op, ik heb echter een fles spiritus erbij gedaan in 1998 om verval en inmenging met water te voorkomen.
Brandstoffilter misschien ook eens reinigen/vervangen?

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 16 jun 2013, 19:57
door peusjoost
ja inderdaad zonder T (macht der gewoonte)

Het gaat om mijn rode ti 1978.
De benzine is niet zo heel oud, de gasinstallatie zit er nog maar pas in. Vóór gasinbouw was het probleem er al.
Neemt niet weg dat de auto een jaar of 2 stilgestaan heeft.
Recentelijk voor 50 euro benzine in de tank teogevogd waarmee de meter een halfvolle tank aangeeft.
Dat geeft geen verbetering in het lopen van de motor.
Zal brandstoffilter eens vervangen.

DAnk voor de tips

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 16 jun 2013, 20:06
door joospeugeot
\

Re: voordat ik het losschroef

BerichtGeplaatst: 16 jun 2013, 21:40
door Harrie
Bij K-Jetronic is druk het belangrijkst.
Deze druk wordt geleverd door de electrische pomp ( bij de achtertraverse ) .
Daarnaast zit een fijnfilter, vernieuw die eens, Joost: MANN WK 618 ( te koop bij o.a. Brezan ).
Druk kun je meten als je de juiste apparatuur hebt. Echter, als de elektr. pomp goed loopt ,
zal die druk er wel zijn, die pompen zijn wel eens defect, maar als 'ie op benzine wel loopt, dan werkt
die pomp ook. De druk die de pomp levert, is hoger dan nodig, die wordt door de regelaar afgeregeld, rest v.d. benzine
gaat retour tank. De afgeregelde druk is inspuitdruk voor de injectoren, dus erg belangrijk.
Bij drukmeten mag de restdruk ( na stilzetten motor ) niet teveel terugvallen binnen 2 minuten.
Zie ook mijn 604 GTI topic.
Zeefje bij ingang spinnekop idd effe schoonmaken zoals Joos schreef.
grt, Harrie