Peugeot 604 GTI project

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor MarcoPeus » 27 okt 2013, 08:58

Die spinnenkop mag je nooit uit elkaar halen. Heb ik eens gedaan bij mijn 505 en kreeg m daarna niet meer benzine-dicht geschroefd. Bleef lekken en de auto bleef nog slechter lopen. Heb toen een nieuwe moeten kopen van 1300 gulden :shock: (1994 was dat), Was met 30% korting omdat de dealer me wilde helpen. Zal nu wel 1500 euro zijn.
Als die plunjer niet beweegt zal dat deel van je probleem zijn. Weken weken in WD4x10 :mrgreen: KAN wonderen verrichten. Indien je roestvorming ziet is t misschien ook een idee om m met wat Cillit bang te weken (niet te lang) In ieder geval niet gaan lopen wrikken aan die plunjer of er op slaan. Als hij gaat lekken ben je zuur.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 27 okt 2013, 10:06

Oke duidelijk verhaal, ik zag nu inderdaad prijzen van €1300. Ik wacht dus eerst maar geduldig af. Maar ben al blij dat ze eventueel nog te koop zijn. Zou hij ook niet gereviseerd kunnen worden?
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor MarcoPeus » 27 okt 2013, 11:05

Al sla je me dood. Misschien dat een Bosch service center je dat kan vertellen. Ik heb er toen niet naar gekeken omdat die er toen nog niet zo veel waren als nu.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 27 okt 2013, 12:27

Op youtube de gehele werking van het Bosch K-Jetronic met beschrijving van alle onderdelen, heel nuttig om te begrijpen hoe het werkt.

Bosch K-Jetronic (CIS) explained - YouTube
► 20:31► 20:31
http://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk
2 mrt. 2012 - Geüpload door vilhuer
Bosch K-Jetronic (CIS) explained - YouTube. Subscribe 116. All Comments (28). Sign in now ...
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 27 okt 2013, 17:01

Wie kan me helpen om onderstaande onderdelen goed te benoemen, dit in verband met het goed afstellen van de motor en controleren op de juiste werking van de onderdelen, misschien ook wel handig voor andere sleutelaars
Afbeelding
1= Extra luchtschuif (zorgt voor extra lucht tijdens het warm lopen en is dus gesloten met warme motor).
2= is de koudstart injector
3= is de warmloopregelaar / Balansregelaar (regelt de brandstofdruk tijdens warmloop).
4= is voor toerental verhoging voor de airco, Compensatieklep voor airco zodat het toerental gecompenseerd wordt tijdens het functioneren van de airco.
5= is thermoschakelaar voor de koudstart injector. In de waterpomp zit een 1-draads sensor en geeft de temperatuur aan op je dashboard en een thermotijdcontact welke alleen de koudstartsproeier bedient tijdens het starten en dan nog maximaal een aantal seconden onder de 20 graden buiten temperatuur.
6= is denk ik een weerstand voor je temp-meter, zit niet op iedere 604
7= Luchtschroef om het toerental (warm) af te stellen.
8= Stelschroef voor ??
9= Stelschroef voor ??

7,8 en 9 zijn diverse afstelschroeven. oa voor een balansregeling. daar zijn speciale manieren voor. daarom zit er ook onder de uitlaat ergens 2 moeren op voor je CO meter op aan te sluiten.

Om goed aan K-jetronics injectie te kunnen werken, heb je een benzinedrukmeter nodig om te kunnen testen of alles in orde is. En zonder wordt het gokken.

Als de motor zo lang heeft stil gestaan, is het meest voor de hand liggend corrosie op de elektrische contacten, verstoppingen doordat benzine vergumt. Als de regelplunjer van de brandstofverdeler vrij beweegt, is deze hoogstwaarschijnlijk nog wel bruikbaar, Zo lang je deze niet openmaakt, Indien opengemaakt kan deze gelijk bij het oud ijzer omdat je deze niet meer vloeistofdicht in elkaar krijgt. Een goeie kandidaat is de Balanceregelaar, deze kan verstopt raken door oude benzine.
Laatst bijgewerkt door Kraaij op 27 okt 2013, 18:25, in totaal 14 keer bewerkt.
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Paull en Paulla » 27 okt 2013, 17:36

Kraaij schreef:Wie kan me helpen om onderstaande onderdelen goed te benoemen, dit in verband met het goed afstellen van de motor en controleren op de juiste werking van de onderdelen, misschien ook wel handig voor andere sleutelaars
Afbeelding


Hoi Ruud,

1. Balansregelaar (regelt de brandstofdruk tijdens warmloop).
2. Extra luchtschuif (zorgt voor extra lucht tijdens het warm lopen en is dus gesloten met warme motor).
3. Compensatieklep voor airco zodat het toerental gecompenseerd wordt tijdens het functioneren van de airco.
4. In de waterpomp zit een 1-draads sensor en geeft de temperatuur aan op je dashboard en een thermotijdcontact welke alleen de koudstartsproeier bedient tijdens het starten en dan nog maximaal een aantal seconden onder de 20 graden buiten temperatuur (uit mijn hoofd).
5. Niet relevant
6. Luchtschroef om het toerental (warm) af te stellen.
7 en 8. Zijn balansluchtschroeven om de linker en rechter luchtgallerij te synchroniseren.

Om goed aan K-jetronics injectie te kunnen werken, heb je een benzinedrukmeter nodig om te kunnen testen of alles in orde is. En zonder wordt het gokken.

Als de motor zo lang heeft stil gestaan, is het meest voor de hand liggend corrosie op de elektrische contacten, verstoppingen doordat benzine vergumt. Als de regelplunjer van de brandstofverdeler vrij beweegt, is deze hoogstwaarschijnlijk nog wel bruikbaar, zZo lang je deze niet openmaakt, Indien opengemaakt kan deze gelijk bij het oud ijzer omdat je deze niet meer vloeistofdicht in elkaar krijgt. Een goeie kandidaat is de Balanceregelaar, deze kan verstopt raken door oudr benzine.

Met vriendelijke groet,

Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor joospeugeot » 27 okt 2013, 17:41

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 mei 2016, 02:01, in totaal 2 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Paull en Paulla » 27 okt 2013, 17:43

Kraaij schreef:Wie kan me helpen om onderstaande onderdelen goed te benoemen, dit in verband met het goed afstellen van de motor en controleren op de juiste werking van de onderdelen, misschien ook wel handig voor andere sleutelaars
Afbeelding
1=
2=
3=
4=
5=
6=
7= Stelschroef voor ??
8= Stelschroef voor ??
9= Stelschroef voor ??


Hoi ruud,

Op je nieuwe foto, is 2 de koudstart sproeier en 3 de balance regelaar.

Met vriendelijke groet,

Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 27 okt 2013, 17:57

Heren bedankt en excuus ik was nog een onderdeel vergeten dus daarom 2e plaatje.
Gr Ruud
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor andreti » 27 okt 2013, 19:06

Ik zeg goed bezig allemaal,

het komt helemaal goed met Ruud, jij bent straks professor in de PRV kunde.

erg leuk topic, :D

morgen starten dat ding!!
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 27 okt 2013, 19:24

Daar hou ik van, hartstikke bedankt allemaal voor de mede werking, hopelijk spreken we elkaar ook een keer in levende lijve :lol:
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 28 okt 2013, 23:16

Helaas, plunjer nog niet los. Iemand nog een goeie 2e hands te koop?
Vanavond alle cruciale motoronderdelen gereinigd en gecontroleerd en olie vervangen.
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 28 okt 2013, 23:21

Kan iemand me vertellen waar de vacuümpomp voor de centrale vergrendeling etc zit?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kraaij op 20 nov 2013, 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor joospeugeot » 28 okt 2013, 23:23

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor MarcoPeus » 28 okt 2013, 23:28

Er is geen vaccuumpomp in een 604 maar een reservoir waar vaccuum wordt "opgeslagen"
Er loopt een slangetje van het spruitstuk naar het linker spatbord met een terugslagklep ertussen. Tankje ziet uit als een zwarte grote handgranaat zoiets en is bereikbaar door een paneel weg te halen voor het linker voorwiel.
Overigens is dat volgens mij het enigste wat met vaccuum gaat in een 604, niets zoals in een mercedes waar heel veel met vaccuum wordt gedaan.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor joospeugeot » 28 okt 2013, 23:39

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 29 okt 2013, 00:25

Okee bedankt weer voor de kennis.
Ik heb de spinnekop nu in een bak roestoplosser liggen, kijk wel een paar dagen wat ie doet en daarna maar met druk proberen. Ben al aan het kijken voor een nieuwe, zijn nog wel leverbaar in geval dat...
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor MarcoPeus » 29 okt 2013, 07:32

:shock: :-| :?
Heb je ook al een prijs doorgekregen??
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 29 okt 2013, 21:00

Prijs wordt aan gewerkt,
Het vacuüm reservoir moet daar wat in? In het boekje staat vullen met 10w40 olie.
Misschien wil iemand me vertellen hoe het ongeveer moet werken?
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 29 okt 2013, 21:51

YES YES YES,PLUNJER IS LOS GEKOMEN :D :lol:
Morgen weer in elkaar zetten
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kraaij op 20 nov 2013, 21:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor joospeugeot » 29 okt 2013, 21:53

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor MarcoPeus » 29 okt 2013, 21:57

Mooi zo, nu kun je mooi gaan testen. Goed in de gaten houden of de plunjer geen benzine lekt langs zichzelf.
In het vacuum reservoir hoort niets te zitten, zelfs geen lucht eigenlijk :mrgreen: Vandaar de naam Vacuum reservoir.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Kraaij » 29 okt 2013, 22:32

Ja vond het ook al vreemd olie in de vacuüm. op de laatste bladzijde van het instructieboekje staan smeermiddelen geadviseerd en bij vacuumpomp staat een type olie 10w40? Beetje vaag inderdaad omdat er geen pomp inzit.

Testen of er benzine langs de plunjer gaat? Dat kan dan alleen door hem weer te demonteren toch?

Morgen ook nog even langs Karel Verhoeven in Brabant om 2 achterdempers voor de uitlaat te halen
Peugeot 504 Familiale ‘79
Peugeot 504 coupe ‘75
Peugeot 504 sedan ‘76
Peugeot 504 Nigeria '97
Peugeot 403 '62
Kraaij
 
Berichten: 537
Geregistreerd: 27 sep 2013, 14:22

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor Harrie » 29 okt 2013, 23:16

Kraaij schreef:Ja vond het ook al vreemd olie in de vacuüm. op de laatste bladzijde van het instructieboekje staan smeermiddelen geadviseerd en bij vacuumpomp staat een type olie 10w40? Beetje vaag inderdaad omdat er geen pomp inzit.
Die regel geldt voor de 604 turbo-diesels,
die hebben wel een vacuümpomp. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

Berichtdoor joospeugeot » 29 okt 2013, 23:28

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 20:38, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten