Pagina 1 van 1

604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 13:30
door Michiel Mobiel
Hallo Peugeotkenners!

Ik wil jullie om wat info vragen.

Als designer wil ik graag goed voor de dag komen bij mijn klanten en met zo'n prachtige 604 zal dat zeker lukken!

Mijn 205 begint erg slecht te worden en ik overweeg nu om een (perfecte) 604 V6 uit 1977 van eerste eigenaar aan te schaffen.
Het gaat om de roomwitte auto die bij The Gallery in Brummen wordt aangeboden.
Deze auto lijkt me een genot om in te rijden vanwege zijn onovertroffen comfort en hij ziet er natuurlijk superstrak en stijlvol uit!

Afbeelding
Peugeot604 V6 SL
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 5
Transmissie: Automaat
Kleur: Wit
Km. stand: 78.000 km
Bouwjaar: 1977
BTW/Marge: BTW
Prijs: € 6.250,-
Bijzonderheden
btw auto dus zeer aantrekkelijk!!! 604 V6 SL in een zeer fraaie originele toestand.Slechts 78000 aantoonbaar gereden! Alle dokumentatie aanwezig. Geen roest. Belasting vrij Type ! TOP TOP
Opties/Accessoires
Audio, Boekjes en rekeningen ter inzage, dealer onderhouden, deze auto is incl. btw, Documentatie is aanwezig, Electrische Ramen, Getint/warmtewerend glas, In super conditie, Stoffen bekleding, Stuurbekrachtiging, Wegenbelastingvrij


Ik vraag me af of dit model betrouwbaar genoeg is voor dagelijks verkeer met lange afstanden (Barneveld-Eindhoven) door weer en wind.
Ik heb ervaring met een 404 en weet nu dat dit model er teveel onder lijdt.

Kunnen jullie mij deze auto aanraden en welke nadelen moet ik goed in de gaten houden?
Hoe staat het bijvoorbeeld met het benzineverbruik, roestgevoeligheid, technische betrouwbaarheid, e.d. ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
Doen?

Vriendelijk groeten, Michiel van den Brink.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 14:00
door Michiel Mobiel
Deze is te koop bij Holland Classics in Borculo.
Ik vind de bruine kleur wel beter staan dan dat roomwit.

Peugeot 604
19-08-1976
Belasting vrij
LPG / Benzine
€ 3950,00

Afbeelding

Beschrijving:
In zeer goede staat verkerende 604 uit 1976 automaat, 6 cilinders, deze schitterend mooie auto is zeer geschikt voor het dagelijkse gebruik. Vrij van de wegenbelasting en de verzekeringskoten zijn heel laag (voor WA bent u ongeveer 90,00 euro kwijt per jaar). De auto is vrij van roest en zeer lux uitgevoerd, beige lederen bekleding, automaat, elektrisch bedienbare ramen, Op LPG en benzine, elektrisch bedienbare schuifdak, rijdt ongeveer 1 op 9.

Afbeelding

Eigenlijk vind ik LPG bij een auto als deze niet kunnen...
Ik zie hem het liefst puur en ongeschonden.
Kan de motor ernstige schade hebben opgelopen met deze kilometerstand op LPG?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 14:46
door jon
Ligt eraan wat die kmstand is natuurlijk. Ik durf niet te zeggen of het geschikt is, maar ik vind die bruine mooier dan die witte. Maar die witte is natuurlijk wel super strak.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 15:10
door Michiel Mobiel
Heb het even nagevraagd en er blijkt slechts 91.000 km op de teller te staan.
Er moet nog wel APK op...

Re: 604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 15:25
door Brownie
Michiel Mobiel schreef:Deze auto lijkt me een genot om in te rijden vanwege zijn onovertroffen comfort en hij ziet er natuurlijk superstrak en stijlvol uit!

Ik vraag me af of dit model betrouwbaar genoeg is voor dagelijks verkeer met lange afstanden (Barneveld-Eindhoven) door weer en wind.

Kunnen jullie mij deze auto aanraden en welke nadelen moet ik goed in de gaten houden?
Hoe staat het bijvoorbeeld met het benzineverbruik, roestgevoeligheid, technische betrouwbaarheid, e.d. ?

Zeker een genot om in te rijden, een 604. Maar kwalitatief niet de beste peugeot ooit gemaakt. Ik heb zelf ook verschillende 604 bekeken en met veel mensen erover gepraat, maar ben tot de conclusie gekomen dat een 505 veel betrouwbaarder is.

Roest schijnt het grootste probleem bij 604's te zijn. Niet alleen spatborden, deuren en dorpels die je makkelijk kan controleren, maar er zit ook vaak roest op plekken die je niet direkt kan zien.

Benzineverbruik is ook redelijk hoog. Volgens mijn bronnen zeker 1 op 8. Een automaat is nog een stuk minder zuinig.

Mechanisch is het een goede auto, maar elektrische storingen komen wel veel voor, naar ik begreep. Onderdelen worden ook steeds moeilijker, vooral de specifieke 604-delen zijn nauwelijks te vinden. Vergeet ook niet dat het een zeldzaam model is. Ik denk dat het produktieaantal het kleinst is van alle na-oorlogse peugeots.

Mij is verteld dat een 604 toch echt een auto om te koesteren is. Een garage(box) is in elk geval ten zeerste aan te raden ivm de roestgevoeligheid. Kortom, het rijdt fantastisch, maar het is geen topkwaliteit.

Die 604 in Brummen vind ik nog behoorlijk aan de prijs voor die kleur lak en bekleding. Ik vind het niet echt een beauty. Dan liever die uit Borculo. http://www.franse-klassiekers.nl/ heeft er ook nog twee staan in betere kleuren vind ik.

Trouwens als het gaat om veel woon-werkverkeer, waarom geen diesel? Die rijden tenminste nog ca 1 op 13 ipv 1 op 8. Daarbij zijn die motorblokken ook oerdegelijk. En er staat een op marktplaats in Barnveld met nog geen 200.000km op de teller. De staat van de auto weet ik niet, maar het is het kijkje waard misschien?
Ik denk dat forumlid fernand ook nog een grijze te koop heeft met 160.000km.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 15:36
door Michiel Mobiel
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb de eigenaar van de Barneveldse 604 even gesproken en ik ga binnenkort even kijken.
De auto staat echter niet hier, maar in Zevenaar.
Het is gelukkig een diesel en de huidige eigenaar rijdt er dagelijks naar volle tevredenheid mee.

Het witte model in Brummen is wel griezelig netjes.
Ik heb hem even bekeken en er is werkelijk geen enkel plekje op of onder te zien.
Bekleding is ook bijna als nieuw.
Erg leuke auto, maar inderdaad iets te dorstig, ben ik bang.
De prijs is nog wel wat aan te doen, zeiden ze.

Ik denk dat ik voorlopig met een 604 wel even prima uit de voeten kan en dat ik haar op termijn toch als tweede auto zal gaan gebruiken.
Dan zoek ik wel een 405 of 306 als vervanger voor mijn 205.

Helaas kan ik mijn geld maar één keer uitgeven en dan ben ik bang dat de 604 er als eerste komt.
Nu nog een goede kiezen.

Tsja... verliefde gevoelens... altijd gevaarlijk....

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 16:51
door Brownie
Michiel Mobiel schreef:Tsja... verliefde gevoelens... altijd gevaarlijk....

Dat had ik ook toen ik die grijze bij fernand bekeek. Het was precies wat ik zocht, maar om nou 90 euro wegenbelasting te betalen voor een tweede auto werd me ook te gek. Ik ben gelukkig verder gaan zoeken en ben ook erg tevreden met mijn 505.
Alle afmetingen zijn misschien ietsje kleiner en ik heb nu geen cruise-control, maar het rijplezier is bijna even groot.

Re: 604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 21:47
door Martijn
Michiel Mobiel schreef:Kunnen jullie mij deze auto aanraden en welke nadelen moet ik goed in de gaten houden?
Hoe staat het bijvoorbeeld met het benzineverbruik, roestgevoeligheid, technische betrouwbaarheid, e.d. ?



Wat vinden jullie ervan?
Doen?



Michel,

Advies van een Peugeotrijder met zeer ruime 604 ervaring : zalige auto maar NIET voor dagelijks gebruik. De 604 is een prima auto mits GOED en REGELMATIG onderhouden. En daar ligt meestal het probleem, dat zijn ze bijna nooit. En vind je wel een goede dan ben je dus veel geld kwijt om m goed te houden. Tel daar de roestgevoelige carrosserie en het hoge verbruik bij op en het plaatje is compleet. Leuk voor "erbij" maar niet voor dagelijks. Zou ik een 505 of 504 voor nemen.!

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 21:56
door Michiel Mobiel
Bedankt voor je advies, Martijn.
Ik denk dat ik je wijze raad maar op zal volgen.

Ik wil tenslotte niet dat, wanneer het een beetje tegen zit, de Peus daaronder moet lijden.
Zo heb ik nog steeds pijn in mijn hart van het feit dat ik tegen mijn gevoel in afscheid moest nemen van mijn 404...

Verliefd worden is gevaarlijk, maar een goede relatie is nooit enkel en alleen op gevoelens te baseren, heb ik geleerd. (The hard way...)

604

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 23:53
door Pininfarina504
Michel een 604 is een auto om te koesteren, kan prima mee in het verkeer, supersnel en stil verder uiterst comfortabel, echter het zijn wel enigszins gevoelige auto's, vrij roestgevoelig en voor een Europeesche auto van die tijd, uitgevoerd met veel snufjes.
Motoren zijn goed, wel rustig warm rijden en olie van een heel goede kwaliteit gebruiken.
Carburatie als het niet goed functioneert heb je een probleem, de meeste garages verwijzen je liefst onmiddellijk door, tuning van een SL(dubbele contactpunten,dubbele bobines,dubbele carburateurs) is een beetje specialisme, injectie is betrouwbaarder en zuiniger.
Kortom het is prettig als jezelf een beetje handig bent.
Een 505 is iets meer uit ontwikkeld en uitgebalanceerd met minder kinderziektes.
De 404's en 504's zijn uiterst degelijk voorzien van een ongecompliceerde techniek.
Nietemin als je ooit echt de snelweg op bent geweest met een 604 en de auto in zijn totaliteit weet te waarderen, wauw daar kan geen enkele andere oldtimer tegenaan.Een Concorde in spé, 180km per uur en geen trilling op het stuur, geen gefluit en nauwelijks windgeruis.
Ik zal vanwege deze magie privé altijd wel een of twee 604's voor mezelf behouden.

Michiel Mobiel schreef:Bedankt voor je advies, Martijn.
Ik denk dat ik je wijze raad maar op zal volgen.

Ik wil tenslotte niet dat, wanneer het een beetje tegen zit, de Peus daaronder moet lijden.
Zo heb ik nog steeds pijn in mijn hart van het feit dat ik tegen mijn gevoel in afscheid moest nemen van mijn 404...

Verliefd worden is gevaarlijk, maar een goede relatie is nooit enkel en alleen op gevoelens te baseren, heb ik geleerd. (The hard way...)

604 voor dagelijks gebruik

BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 23:57
door Paull en Paulla
Beste Michiel,

Wij gebruiken onze 6 :lol: 4's al bijna 22 jaar DAGELIJKS. Als je eenmaal aan het brandstofgebruik gewend bent, is het rijcomfort verslavend.

Enige zelfredzaamheid is wel wenselijk, om onderhoud en de "kleine" ongemakken cq storingen zelf op te lossen.

Overigens is het wel belangrijk om een gaaf en onderhouden exemplaar te vinden. Berucht zijn veerpoten, draagarmen, balk achter de achterbumper.... Ik noem zo maar een paar punten. Onderdelen zijn schaars voorradig bij een beperkt aantal liefhebbers en natuurlijk de Peugeot Club Nederland.

Een indicatie of de km-stand bij benadering kan kloppen, is bijvoorbeeld speling van de linkerdeurscharnierpennen (uitproberen).

Heb je ooit wel eens het genoegen gesmaakt om in een 6 :lol: 4 te rijden?? Uit ervaring kan ik je vertellen dat ze exemplarisch en per bouwjaar verschillend rijden en veren.

Màchtig man!!!!!
Paull

PS:
Voor het ultieme comfort, altijd een automaat kiezen. En de auto uit Barneveld AANDACHTIG bekijken, diesels zijn altijd goed gebruikt.

604 in Borculo

BerichtGeplaatst: 03 maart 2006, 21:41
door Walle69
Hoi

Al een 604 in je bezit Michiel?

Die 604 in Borculo heb ik al een aantal keren bekeken (ook de 604 in Brummen die ik trouwens in Zwitserland te koop heb zien staan in 2003 voor 5200 CHF als ik het me goed herinner...).

Ik heb niet in de auto's gezeten of er mee gereden-> kaike kaike, nie kope!

1. De witte ziet er vele malen strakker en mooier uit en dat geldt voor zowel interieur alsook het exterieur.
2. De bruine is overgespoten en vertoont roest bij de voorruit bij de rand van de kofferbak, op de hoek van achterspatbordrand bij het portier, binnenspatschermen hebben roest, voorspatbord geplamuurd bij het knipperlicht, erg strak is hij niet met kleine deukjes, de leren bekleding is kurkdroog en heeft een aantal zomen die los zitten, de voor en achterlichtunits zien er niet jofel uit, de knipperlichten zijn verbleekt, er zitten de verkeerde wieldoppen op, de uitlaat ziet er erg oud uit....
3. De witte heeft volgens mij alleen een plekje bij de voorruit.
4. Beide auto's staan al geruime tijd buiten.....

Overigens vind ik die prijzen getuigen van een levendige fantasie :lol: Die in Borculo is misschien best aardig maar voor maximaal eenderde van de prijs en de witte is ook wel erg aan de prijs vind ik.

Maar ja, het principe "wat de gek er voor geeft" is waarschijnlijk waar en dan zijn die prijzen misschien toch zo gek nog niet... de koper echter... :?

Ik heb geen recht van spreken en vertel dus niet wat ik voor mijn coupe heb betaald :oops: . Die heb ik namenlijk volgens bovenstaande principe aangeschaft. Plezier heb ik er echter wel van gehad en daar gaat het om! Spijt? Nope :!:

Ik doe maar gek, anders doe ik al gewoon genoeg 8)

BerichtGeplaatst: 03 maart 2006, 21:56
door Dick
De witte heeft nogal wat hagelschade op het dak en op de motorkap. Kan natuurlijk verholpen worden (uitdeuken zonder spuiten) maar voor dagelijks gwebruik zou ik een mooie 605 aanschaffen ofzo. Zonde van zo'n mooie 604 toch?

BerichtGeplaatst: 04 maart 2006, 00:42
door Michiel Mobiel
Bedankt voor de info.
Ik ben echter weer even met beide benen op de grond gaan staan en heb een 306 diesel gekocht.

Ik ga nu toch echt sparen voor mijn grote liefde, de 404 Berline.

Dagelijkse winterkost....

BerichtGeplaatst: 23 maart 2006, 22:06
door Paull en Paulla
Beste Michiel,

Wat ons betreft wel:

Afbeelding

Genieten maar,
Paull en Paulla

Re: 604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 10 jan 2009, 23:56
door Paull en Paulla
Martijn schreef: Advies van een Peugeotrijder met zeer ruime 604 ervaring : zalige auto maar NIET voor dagelijks gebruik. De 604 is een prima auto mits GOED en REGELMATIG onderhouden.


Ja hoor: nog steeds voor dagelijks gebruik Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is een 6 :lol: 4 toch een héérlijke reismachine (tijdmachine).

Met vriendelijke groet,
Paull

Re: 604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 11 jan 2009, 00:55
door Harrie
Paull en Paulla schreef:Wat is een 6 :lol: 4 toch een héérlijke reismachine (tijdmachine).
Met vriendelijke groet,
Paull

Dat ga ik vanaf juni ook ervaren in de 604 GTI.... ik kan niet wachten! :mrgreen: 8)
grt, Harrie

Re: 604 geschikt voor dagelijks woonwerkverkeer?

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 22:05
door Paull en Paulla
Harrie schreef: Dat ga ik vanaf juni ook ervaren in de 604 GTI.... ik kan
niet wachten! :mrgreen: 8) grt, Harrie


Beste Harrie,

Jouw 6 :lol: 4 heeft wel een hele mooie kleur en hij ziet er heel strak en netjes uit.
Het wisselen van zo'n achterbalk in de koffer is niet zoveel werk en van
recht plaatwerk wat je makkelijk zelf kunt zetten.

En het fantaseren erover is alvast voorpret!

Met vriendelijke 6 :lol: 4 groet,
Paull

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 23:21
door KR1275
'Schoonheid is niet aan tijd gebonden'.

Ik herinner me nog deze eerste zin van de 604 brochure uit 1985. En zo is 't.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 23:27
door Harrie
KR1275 schreef:'Schoonheid is niet aan tijd gebonden'.

Ik herinner me nog deze eerste zin van de 604 brochure uit 1985. En zo is 't.

8) dat is een mooie voor een achterruitsticker of kentekenplaathouder!
geheel van toepassing op 604 :mrgreen:
bedankt! ik ga die folder eens effe opzoeken in mijn archiefje :mrgreen:
V6-brul, Harrie