Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 22:25
door Harrie
Mooi Paull !
Jouw 604 heeft nog het oude type fusee-kogels, latere types hebben geschroefde fusee's zoals 505
Ik kan je nu al zeggen dat die proefrit goed zal bevallen :D :wink:
grt, Harrie, 604 addict.
p.s.: supersticky topic :mrgreen:

Re: Warmstartprobleem 604 = drukverlies

BerichtGeplaatst: 04 maart 2017, 16:26
door sander203
Paull en Paulla schreef:Ik heb ook gelijk motorolie (vol syntheet) en oliefilter gewisseld. Dat behoort iedere 5000 km te gebeuren.

H
Schoon hè! :shock:

Paull


elke 5...? Geen wonder dat die motor van binnen schoon is.
Bij moderne oliën kan het interval toch beduidend langer zijn? Zeker wanneer de je niet in een stoffige omgeving rijdt en je niet te veel smeerolieverdunning hebt ivm koude starts lijkt 5 me rijkelijk vroeg. Ik denk dat als je de olie zou laten bemonsteren dat die nog 100% bruikbaar is.
Lijkt mij vergelijkbaar met elke 3 weken nieuwe schoenen kopen (en de "oude" weggooien).

Re: Sleutelen aan een 604

BerichtGeplaatst: 04 maart 2017, 23:34
door Paull en Paulla
Dag Sander203.

Goed lezen helpt in iedergeval, 'behoort' met indertijd voorgeschreven olieën bij deze motor. Met vol syntheet rek ik de ververs- intervallen op tot ongeveer 15000 km. Ken je de auto met deze PRV- motor ? Enige kennis en ervaring strekt tot gewenste aanbeveling, als je er een geruime tijd plezier van wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Paull

Re: Sleutelen aan een 604

BerichtGeplaatst: 05 maart 2017, 15:35
door sander203
15k lijkt me inderdaad realistischer, daar zou ik ook op insteken.

Ik ken de PRV inderdaad, leuk ding om aan te sleutelen. Ik weet o.a. van de gebrekkige smeerolievoorziening van de nokkenassen en kleppentreinen. Hoewel later bepaalde boringen groter gemaakt zouden zijn meen ik. Alleen Volvo-rijders hadden daar blijvende problemen mee, geloof ik.