Weer een 604 in Nederland.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Weer een 604 in Nederland.

Berichtdoor Brownie » 12 maart 2007, 03:13

Bij sommigen is het al doorgekomen, maar bij deze ook wat foto's van de schoonheid in kwestie in het niet minder mooie groninger land:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Edzo » 12 maart 2007, 05:41

Even mogen bekijken gisteren, en een bak koffie gedronken. We kwamen toch langs Bram, met de cabriolet . Mooie auto hoor!
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 maart 2007, 06:24

Ja, mooie uitbreiding van je verzameling! Geef je eens wat techspecs, algehele staat, herkomst/vervoer, keuring etc? Leuk en nuttig voor degene die zelf ook een Leeuw uit Frankrijk wil halen.M
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Brownie » 12 maart 2007, 18:08

M. van der Meulen schreef:Ja, mooie uitbreiding van je verzameling! Geef je eens wat techspecs, algehele staat, herkomst/vervoer, keuring etc? Leuk en nuttig voor degene die zelf ook een Leeuw uit Frankrijk wil halen.M


Het was al laat gisteren, vandaar dat korte berichtje. Hierbij wat extra info:

Het betreft een 604 SRD Turbo uit 1982. Hij komt uit de buurt van St Diziers, maar dan net in dep. 51. De 2300 motor met turbo levert als ik me niet vergis 85Pk. De auto heeft 153.000km gegarandeerd en heeft een uitgebreid en netjes onderhoudsdossier vanaf het begin. Echt een vertroetelt autootje dus. Dat is ook te merken, hij schakelt heel strak, niks geen ruimte in de versnellingsbak. Na drie weken stilstand bij de koude start hooguit 5 seconden onregelmatig lopen en ietsje roken, daarna loopt hij net zo mooi vlak. Eigenlijk is hij pas net ingereden. :wink: Olieverbruik na de eerste 1400km onmeetbaar weinig.

Technisch dus een prima auto, maar de roestduivel heeft al wel hier en daar toegeslagen. De bestuurdersportier heeft een gaatje aan de binnenkant onderin en het achterste gedeelte van de bodem van de kofferbak is al eens aangetast en behandelt. Nog een paar bijgewerkte steenslagplekjes en een enkel krasje, maar verder zeer goede lak. Vrij bijzonder vond ik ook dat het schuifdak zowel van buiten als van binnen volkomen roestvrij is en ook nooit bijgewerkt!

Behalve de bestuurderdeur verdienen nog een paar puntjes aandacht. De cruisecontrol is defect en de gasveren van de kofferbak zijn leeg. Ook zou de radio/CD/MP3/USB wel vervangen mogen worden door een exemplaar met twee draaiknoppen. :mrgreen:

Wat betreft vervoer ik heb hem zelf uit Frankrijk hierheen gereden. Ik heb met de verkoper afgesproken dat hij hem zou verzekeren tijdens mijn rit naar de stalling. In de praktijk hebben we op de certificat de session de datum van twee dagen later genoteerd en niks op de carte grise geschreven (normaal wordt daarop genoteerd "vendue"). In feite heb ik dus een forse proefrit gedaan en vandaag de auto gekocht. Hij enige probleem wat ik wel eens hier en daar gehoord heb, zou kunnen zijn dat je met een nederlands rijbewijs niet met een buitenlands kenteken mag rijden. Ik twijfel hier toch wel aan, want ik mag toch (anders dan in bv Engeland) best een auto lenen van een kennis? En hoe zit het anders met de ANWB die huurauto's levert om weer mee terug in Nederland te komen? Volgens mij is deze constructie wel veilig, alleen moet je vriendelijke verkoper hebben.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Bart-Peugeot » 12 maart 2007, 22:20

Mooie auto Bram!

Veel plezier ermee! :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor vreugden » 12 maart 2007, 22:27

Brownie schreef:
Hij enige probleem wat ik wel eens hier en daar gehoord heb, zou kunnen zijn dat je met een nederlands rijbewijs niet met een buitenlands kenteken mag rijden. Ik twijfel hier toch wel aan, want ik mag toch (anders dan in bv Engeland) best een auto lenen van een kennis? En hoe zit het anders met de ANWB die huurauto's levert om weer mee terug in Nederland te komen? Volgens mij is deze constructie wel veilig, alleen moet je vriendelijke verkoper hebben.


Als je met een huurauto met buitenlands kenteken in Nederland wil rijden (bijv. vervangende auto gekregen in het buitenland) dan moet je je officieel melden bij de grens en dan krijg je een of andere verklaring mee en dan mag je wel tijdelijk rijden. In een auto van een kennis rijden met buitenlans kenteken mag officieel niet. Of ze er werkelijk op bekeuren, zou ik niet weten.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor JT » 12 maart 2007, 22:46

Ik zou dolgraag met Belgisch kenteken rijden. BPM uitsparen. Maar zeker hier in de grensstreek is dat gevaarlijk. Economisch delict.
20 jaar geleden heeft mijn toenmalige vriendin/tegenwoordig vrouw een half jaar in NL gewoond. Binnen 2 weken stond de douane ons na werktijd thuis op te wachten....
Vriendelijke mannen, maar wel controleren. "Verhuisgoed"-tip gekregen en later dus ook zo gedaan.
Laatst bijgewerkt door JT op 12 maart 2007, 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Brownie » 12 maart 2007, 22:46

vreugden schreef: Of ze er werkelijk op bekeuren, zou ik niet weten.

Dus het mag toch echt niet. Nou ja, een bekeuring, vooruit dat mag. Ik vind het belangrijker dat de auto wel verzekerd is!
Laatst bijgewerkt door Brownie op 13 maart 2007, 01:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Jij hebt um dus gekocht

Berichtdoor peusjoost » 12 maart 2007, 22:50

Zag 'jouw' 604 in Jan op webmycar staan. Stuurde vlak voor mijn vakantie (31 jan) 'David' een mailtje dat ik na 26 feb contact met hem zou opnemen. Helaas bleek de 604D verkocht te zijn maar hij vertelde er niet bij waar naar toe. Het goede bericht :P is dat ie in Nedrlandsche handen terecht gekomen is. Het minder goede bericht: 'niet in mijn handen'. :cry:

Gelukkig zaterdag toch mijn slag geslagen :wink: en een Nederlandsche 78er Ti gekocht. 14 jaar geleden gespoten. Nu nog opbouwen.


Veel plezier met je mooie 604.
peusjoost
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 22 aug 2006, 10:45

Berichtdoor JT » 12 maart 2007, 23:10

Het is een slimme constructie, maar niet elke verkoper zal hieraan willen.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Weer een 604 in Nederland.

Berichtdoor Paull en Paulla » 12 maart 2007, 23:45

Brownie schreef: wat foto's van de schoonheid in kwestie


Beste Bram,

Hoe bevalt je comfortabele limo?
Cruise is niet zo moeilijk om te herstellen. Kwestie van logisch nadenken en wat metingen verrichten.

De wagen ziet er prachtig uit, welkom bij de (kleine club van) blijde 6 :lol: 4 rijders.

Met vriendelijke brulll,
Paull en Paulla

PS:
Wat heeft je over de streep gehaald :?:
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Mockenrue » 13 maart 2007, 02:01

JT schreef:"Verhuisgoed"-tip gekregen en later dus ook zo gedaan.


Is G. Hiddink een oom van je, JT ? 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 13 maart 2007, 09:11

Ja Arthur, pas maar op jij, ik moet je ook nog even terugpakken voor je mijnwerkerslamp-fotootje... ;-)

Maarre, al die 604's, btw, proficiat Bram met deze mooie auto, iedereen zegt: "als je daarin gereden hebt, dan wil je niets anders meer", veel geschreeuw, weinig wol, wanneer ervaar ik dat eens? dames/heren 604 rijders? :-P
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Brownie » 13 maart 2007, 11:20

@ peusjoost: David vertelde me al dat hij veel reacties uit Nederland had. De meesten vroegen ook naar de exacte datum van eerste toelating. Hij vond dat vreemd, dus heb ik hem de nederlandse regeltjes maar uitgelegd, dat verhelderde een boel. En ja, een auto met die omschrijving en die prijs moet je gewoon snel bij zijn, dat blijkt. Veel succes met jouw 604 in elk geval.

@ Paul: Hij bevalt prima, alleen ga ik er nog wel andere velgen onderzetten. Het gezoem van die TRX-en komt boven het motorgeluid uit! En dan heb ik nog een diesel ook. Ook mijn vader (die de 604 voorlopig stalt) was erg onder de indruk van het comfort, de uitrusting en het geluidsniveau van een diesel van 25 jaar oud.
Wat heeft me over de streep gehaald? Ach, ik ben altijd wel rond blijven kijken naar 604's. En toen ik als dieselliefhebber deze tegenkwam; nette carroserie, goed onderhouden, weinig kilometers, vlak over de grens en bovendien niet te duur; dacht ik dit is een buitenkansje en dan moet je snel beslissen, anders is hij weg. Maar ik heb nog zeker geen spijt!

@JT: Zodra hij hier in Eindhoven is kom ik wel eens langs voor een rondje. Ik heb immers het genot van een 504 cabrio mogen ervaren.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor pEus » 13 maart 2007, 12:50

Ziet er goed uit Bram. :D

Die kleur staat ook erg goed op een 604.

Jammer dat die TRX velgen zo zoemen. :(
Ik heb ze er ook op liggen maar heb daar gelukkig geen last van.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Brownie » 13 maart 2007, 13:47

pEus schreef:Jammer dat die TRX velgen zo zoemen. :(
Ik heb ze er ook op liggen maar heb daar gelukkig geen last van.


Het zijn vooral de banden die het geluid maken natuurlijk. :wink: Bovendien is het niet altijd storend. Het is het best te horen wanneer je de auto uit laat rollen op nieuw, vlak asfalt.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Paull en Paulla » 13 maart 2007, 22:58

@ JT: Het zal dit jaar vast wel lukken om eens een rondje te rijden in
onze 6 :lol: 4 GTI automaat (dik 4 ton op de teller). Helaas zijn wij
verhinderd om op 17 maart acte de présence te geven, waar haalt toch
iedereen de tijd vandaan?

@Brownie: Het zou wel eens kunnen helpen als je de linkervelgen rechts
monteert en andersom, waardoor je de draairichting verandert. Eigenlijk
wordt brommen veroorzaakt door uitdroging van het rubber. En als het
niet heel erg is: gewoon opgummen. :mrgreen:

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Mockenrue » 14 maart 2007, 00:15

JT schreef:ik moet je ook nog even terugpakken voor je mijnwerkerslamp-fotootje... ;-)


Wat was dat dan ? , weet ik al niet eens meer . . . :oops:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor figlio del commesso » 14 maart 2007, 10:10

Paull en Paulla schreef:
@Brownie: Het zou wel eens kunnen helpen als je de linkervelgen rechts
monteert en andersom, waardoor je de draairichting verandert.


Dat lijkt mij niet zo'n goede tip, tenzij je bedoelt dat het voor heel even is. Een band heeft een looprichting en die is er niet voor niets. (bv waterafvoer e.d.) Door het 'verkeerd om' monteren verander je deze eigenschappen (en meestal niet in positieve zin :wink: )

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Berichtdoor Brownie » 14 maart 2007, 10:33

figlio del commesso schreef:
Paull en Paulla schreef:
@Brownie: Het zou wel eens kunnen helpen als je de linkervelgen rechts
monteert en andersom, waardoor je de draairichting verandert.


Dat lijkt mij niet zo'n goede tip, tenzij je bedoelt dat het voor heel even is. Een band heeft een looprichting en die is er niet voor niets. (bv waterafvoer e.d.) Door het 'verkeerd om' monteren verander je deze eigenschappen (en meestal niet in positieve zin :wink: )

Adios, JR


Misschien toch wel, ik had het idee dat die TRX banden in beide richtingen hetzelfde profiel hebben.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 maart 2007, 15:39

figlio del commesso schreef:
Paull en Paulla schreef:
@Brownie: Het zou wel eens kunnen helpen als je de linkervelgen rechts
monteert en andersom, waardoor je de draairichting verandert.


Dat lijkt mij niet zo'n goede tip, tenzij je bedoelt dat het voor heel even is. Een band heeft een looprichting en die is er niet voor niets. (bv waterafvoer e.d.) Door het 'verkeerd om' monteren verander je deze eigenschappen (en meestal niet in positieve zin :wink: )

Adios, JR

Enkel winterbanden en een aantal 'sportieve' banden hebben een vaste looprichting.

'Normale' banden worden alle 4 op dezelfde wijze op de velg gemonteerd. Namelijk met het 'DOT' merkje aan de buitenzijde. ;-)

Dus Brownie, gewoon de tip van Paul even uitproberen!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Jeetje » 14 maart 2007, 16:18

Even goed op de band kijken of er 1) een symetrisch profiel op de banden zit en 2) er op de zijkant van de band een pijl staat die de verplichte draairichting van de band aangeeft.

Het gros van de banden kan inderdaad willekeurig gemonteerd worden, maar er zijn banden waarbij de draairichting inderdaad nauw luistert!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Draairichting TRX banden

Berichtdoor Paull en Paulla » 18 maart 2007, 22:40

Even een foto waarop het profiel van TRX band goed zichtbaar is.

Afbeelding

Spreekt verder voor zich....
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Weer een 604 in Nederland.

Berichtdoor Harrie » 21 maart 2007, 01:18

Brownie schreef:Bij sommigen is het al doorgekomen, maar bij deze ook wat foto's van de schoonheid in kwestie in het niet minder mooie groninger land:


Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Het gaat langzaamaan weer beter met de 604's in NL !

grt, 604-Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor autoverhoeven » 23 maart 2007, 14:55

Brownie gefeliciteerd met je aankoop. Gelukkig is het je gelukt om een
mooie 604 te vinden. De onze staat weer veilig op stal.
Avatar gebruiker
autoverhoeven
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 26 nov 2004, 13:19
Woonplaats: Hilvarenbeek

Volgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten