Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Gino » 30 sep 2013, 19:44

Artikel ui de BOVAG krant :

BOVAG blijft onverkort achter de plannen van staatssecretaris Weekers staan voor wat betreft de wijzigingen in motorrijtuigenbelasting voor oldtimers. Ook nu de stichting Vrijstelling Oldtimer beweert dat Weekers de Kamer onvolledig heeft geïnformeerd. Dat meldt BOVAG-woordvoerder Tom Huyskens desgevraagd. ‘De actuele importcijfers doen helemaal niet ter zake, het gaat om de absolute aantallen die nu belastingvrij voor dagelijks gebruik worden ingezet.’

Vrijstelling Oldtimer meent dat het klassiekerakkoord tot stand is gekomen op basis van onvolledig cijfermateriaal. ‘Staatssecretaris Weekers heeft de importcijfers van 2012 buiten beschouwing gelaten in het cijfermateriaal dat hij aan de Tweede Kamer heeft gestuurd’, aldus woordvoerder Wouter van Embden. ‘Juist in dat jaar daalde de import van oude diesel- en lpg-auto’s fors. De nieuwe maatregelen van Weekers zijn dus helemaal niet meer nodig.’

De missie van Vrijstelling Oldtimer is het onvoorwaardelijk behoud van de bestaande regeling voor vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb). De club stelt dat duizenden oldtimerliefhebbers en -bezitters, alsmede de gehele branche (waarin naar eigen zeggen ongeveer 6.000 mensen werkzaam zijn) gedupeerd worden. Uit cijfers van BOVAG blijkt dat er in Nederland momenteel circa 37.500 diesels van de bouwjaren 1977 tot en met 1986 rondrijden, waarvan bijna een derde van dat laatste bouwjaar. Het aantal diesels van bouwjaar 1987 bedraagt slechts een tiende van het aantal uit 1986.

Huyskens: ‘Het moge duidelijk zijn dat het overgrote deel van deze auto’s slechts voor één doel in gebruik is en dat is belastingvrij dagelijks gebruik. Daar was de vrijstelling nooit voor bedoeld. En al helemaal niet voor deze categorie meest vervuilende auto’s. Tot 2012 werden dat soort auto’s steeds meer geïmporteerd.’

Tom Huyskens benadrukt dat een brede alliantie, inclusief BOVAG, RAI Vereniging en FEHAC, in april heeft ingestemd met het klassiekerakkoord. ‘Dit was het maximaal haalbare.’ Het akkoord, dat de komende weken door de Tweede Kamer moet worden bekrachtigd, voorziet erin dat alle klassieke auto’s van 40 jaar en ouder vrijgesteld zijn van motorrijtuigenbelasting. Voor benzineauto’s tussen 26 en 40 jaar komt een overgangsregeling: eigenaren betalen slechts een kwart mrb, maar moeten in de wintermaanden hun voertuig laten staan. Eigenaren van diesel en lpg-auto’s tussen de 26 en 40 jaar zijn per 1 januari 2014 de klos: zij betalen de volledige mrb.

‘Het is een heel redelijk compromis’, vervolgt Huyskens. ‘Vergeet niet dat Weekers aanvankelijk de mrb-vrijstelling volledig wilde schrappen. De echte klassiekerliefhebber, de eigenaar van het cultureel erfgoed, wordt ontzien. En het dagelijks gebruik van vervuilende oldtimers wordt ontmoedigd. De importcijfers van 2012 doen daar verder niets aan af. Het is niet meer dan logisch dat die af zijn genomen; allereerst na het aangenomen amendement van PVV-er Van Vliet per 1 januari 2012 en daarna door de discussie over wat er in het regeerakkoord stond.’
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 30 sep 2013, 21:52

Net zo iets als mensen die roken meer ziektekosten premie laten betalen..
Die zouden dan minder belasting moeten gaan betalen omdat ze hoogst waarschijnlijk minder aow gaan beuren omdat rokers eerder dood gaan....
De meneer in de oldtimer koopt immers minder vaak een nieuwe auto en is dus eigenlijk veel milleuvriendelijker..
Komt nog bij dat er zat mensen in een nieuwe auto jaarlijks meer uitstoten omdat ze meer kilometers rijden..
Deze mensen gebruiken meer asfalt en hiervoor is meer wegonderhoud nodig enz enz.....
De cijfers die men gebruikt worden aangepast aan het doel......
Ze snappen toch wel dat iemand in een oude diesel toch niet 100xxx p/j gaat rijden..
Heel veel mensen gebruiken deze voiture's als 2e auto om boodschapjes te halen of i.d..
De overheid moet eerst maar eens de hand in eigen boezem steken..
Een zwaar vervuilend vliegtuig aanschaffen waar nog tig problemen mee zijn.... Word ook een project net als die hoge snelheidstrein..
De baan ligt er al en die heeft echt miljarden gekost en nu blijkt de trein die "zorgvuldig" is uitgekozen een trauma en weggegooid geld..
Dan is het voornemen dat de maatschappij duurzamer gaat worden.. Hoe willen ze dat invullen... We worden verplicht om steeds weer een nieuwe
voiture aan te schaffen.. Al die veranderingen die ons worden opgedrongen elke keer als er een nieuwe regering komt kosten ook al handen vol geld.
En hoe moeten die mensen die nu allemaal massaal werkeloos worden nu door de tijd... De laatste aannemer hier is ook failliet..
Weer mensen ontslagen.. Hele wijken waar grote werkeloosheid is nu...
Nederland komt sterker uit de crisis volgens onze regering.. Wat een leugens.. 2 jaar aow word gestolen, 2 jaar pensioen word gestolen..
Besteedbaar inkomen loopt alleen maar achteruit..
We hebben de bodem nog lang niet bereikt..
Mensen die met de handen hun brood moeten verdienen zijn nu in Nederland aangeschoten wild, net als mensen die niet meer in staat zijn om te werken..
Als je een HBO opleiding hebt kun je bakken geld verdienen.. 20 jaar werken en dan ben je binnen.. Wij die vanaf 15 jaar al werken mogen doorwerken totdat je er bij neer valt..
Ik snap dat ik off-topic ben maar al dit gedoe over MRB heeft hiermee te maken.. ..
Hopelijk komen de Heren en dames weer met beide benen op de grond en gaan de ogen open..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Remco504coupe » 30 sep 2013, 21:59

Huyskens denkt zeker dat als Weekers zijn zin krijgt, de belastingvrije dieselaars dan een te dure auto bij een Bovag-aangesloten-garage gaan kopen.
Die man heeft een gigantische plaat voor zijn hoofd, een redelijk compromis?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 30 sep 2013, 23:19

die belastingvrije dieselaars gaan een g3 gas auto kopen. dan betalen ze zeg maar 50 euro per maand maar dat word dubbel en dwars terug verdient aangezien die diesels meer gebruiken dan een modern diesel en een g3 met een verhouding kleinere inhoud aan cc's (ik noem een 1.6 of 1.8) ook nog relatief zuinig zijn.
een verbruik van een diesel tussen 1 op 12 a 13 en gas verbruik van 1 op 10 a 11 of zelfs zuiniger.
tel uit je winst...... wat je aan accijnzen gaat missen :shock: zeker die mensen die 20 dkm of meer rijden.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Harrie » 01 okt 2013, 23:00

Zijn jullie allen op de hoogte van wat 'Team Vrijstelling Oldtimer' allemaal voor ons doet ?
Zojuist wederom een goed-nieuws email, die ik jullie niet wil onthouden ( schrijf je in en doneer , steun dit goede initiatief ! )

Team Vrijstelling Oldtimer schreef:Kamervragen!
Vorige week waren wij in de Tweede Kamer om te spreken met de Kamerleden Omtzigt en van Vliet. Die interviews hebben nogal wat losgemaakt! Vandaag om 13:00 uur kreeg ik te horen dat er kamervragen gesteld gingen worden over de oldtimers. En dat werd tijd ook! Snel reed ik naar Den Haag om er live bij te zijn. Van Vliet stelde de vraag waarom de teruglopende importcijfers van 2012 achtergehouden zijn door Weekers. Daarna legde Omtzigt de bewindsman het vuur na aan de schenen.

Nog meer onjuistheden
In plaats van het boetekleed aan te trekken, verzandde Weekers in nog meer aantoonbare onjuistheden. Oordeelt u zelf en bekijk de video op onze site: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... amervragen. Het net begint zich nu behoorlijk om Weekers te sluiten. In het FD van vrijdag meldde hij nog dat de importafname die startte op 1 janauri 2012 het gevolg was 'van het aangekondigde kabinetsbeleid'. Nou meneer Weekers, op 1 januari 2012 was het vorige kabinet nog aan de macht - want dat viel pas in april - en pas in september waren de verkiezingen. En op 29 oktober kwam het regeerakkoord pas naar buiten! Pieter Omtzigt, maakt gehakt van de lezing van Weekers op BNR.

Daily Channel TV
Het actievoeren is inmiddels meer dan een fulltime job geworden voor ons. Zo waren wij zondag op uitnodiging van Daily Channel TV te gast in hun studio. Wij mochten daar ons eigen verhaal vertellen en die mogelijkheid hebben wij aangegrepen om eens even haarfijn uit te leggen wat wij vinden van de opstelling van de overheid. Bekijk dit filmpje op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... channel-tv

Dit is pas het begin!
Het is natuurlijk fantastisch nieuws dat wij zo serieus genomen worden en er direct na ons persbericht van afgelopen vrijdag vandaag al Kamervragen gesteld worden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg! Laat er geen misverstand over bestaan: de maatregel moet teruggedraaid worden! U kunt er op rekenen dat wij de komende tijd verder zullen gaan op de ingeslagen weg naar een eerlijke regeling. Een succesvolle weg, naar nu blijkt. Houdt u er allemaal vertrouwen in? En blijft u ons ook steunen?
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

ik heb er alle vertrouwen in :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Wok » 02 okt 2013, 00:33

Bedankt voor de update! Ik heb gelijk een donatie gedaan :-)
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 02 okt 2013, 01:56

Ook ik heb de email ontvangen en gelezen, allemaal mooi en goed nieuws weer.

Wat mij wel opvalt ( en ik lees dagelijks twee landelijke en één regionale krant) dat ik er nergens iets over heb terug gelezen in deze kranten. Zonder aandacht van de A-media ( en niet de B-media waarvan wordt gerept in het bericht) verdwijnt het uiteindelijk op de achtergrond en wordt er niets veranderd.

Als de grote kranten en liefst ook nog de tv het niet gaan oppikken gaat er niets mee gebeuren en denk ik dat Gino en anderen toch echt wel gelijk gaan krijgen.

Hèt grote nieuws blijft toch gaan over de onderhandelingen en nergens, maar dan ook nergens geen klein berichtje over bijv. de Kamervragen aan Weekers ( of heb ik het toch gemist ?)

ik wil niet negatief zijn hoor, maar het is slechts een constatering. Uiteraard hoop ik net als iedereen dat er een wat menselijker voorstel gaat komen. Want ik ga niet graag mijn 505 afmelden bij de RDW en op stal zetten.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 02 okt 2013, 12:57, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor maan » 02 okt 2013, 06:56

Gisteravond hoorde ik op BNR dat Weekers de kamer heeft beloofd om met actuele gegevens te komen over de import.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Harrie » 02 okt 2013, 20:08

LouisdeFunes schreef:Ook ik heb de email ontvangen en gelezen, allemaal mooi en goed nieuws weer.
JUIST ! :wink:
LouisdeFunes schreef:Wat mij wel opvalt ( en ik lees dagelijks twee landelijke en één regionale krant) dat ik er nergens iets over heb terug gelezen in deze kranten. Zonder aandacht van de A-media ( en niet de B-media waarvan wordt gerept in het bericht) verdwijnt het uiteindelijk op de achtergrond en wordt er niets veranderd.

Als de grote kranten en liefst ook nog de tv het niet gaan oppikken gaat er niets mee gebeuren en denk ik dat Gino en anderen toch echt wel gelijk gaan krijgen.

Hèt grote nieuws blijft toch gaan over de onderhandelingen en nergens, maar dan ook nergens geen klein berichtje over bijv. de Kamervragen aan Weekers ( of heb ik het toch gemist ?)
Sinds wanneer bepalen KRANTEN en MEDIA het kabinetsbeleid :?: :?:
Team Vrijstelling Oldtimer gaat ALLE kamerleden aanschrijven, men krijgt van hun een dik dossier met daarin de echte waarheid.
Dat zet echt zoden aan de dijk !
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 03 okt 2013, 01:23

daar heb je volledig gelijk in Harrie, de media zouden geen enkele invloed mogen hebben op beleid, maar de werkelijkheid is anno 2013 toch anders. heden ten dage gebeurd er niks zonder media aandacht.

maar je positieve houding is prijzenswaardig en we zullen er maar de moed in houden!
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Harrie » 08 okt 2013, 20:37

dank je, LdF :wink:
en Team Oldtimervrijstelling.NL is in stijgende lijn zeer goed bezig !
LEES het op hun website !

http://www.vrijstellingoldtimer.nl

Vandaag hebben ze de 2e kamer en 1e kamer de handtekeningen aangeboden
en binnenkort gaan ze in geprek met veel 2e kamerleden en 1e kamerleden ( 'senaat') :D
De kamerleden reageerden positief :D

vanavond ook op TV : PowNews vanaf 22:45 op NL 3
niet mijn favoriete programma, maar goed, media-aandacht !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ton » 08 okt 2013, 22:56

Harrie schreef:
vanavond ook op TV : PowNews vanaf 22:45 op NL 3
niet mijn favoriete programma, maar goed, media-aandacht !
grt, Harrie



Was een geweldig item :shock: van zeker 20 seconden en zo'n oetl.. die de vragen stelt........

Maar goed: wel media aandacht !
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 09 okt 2013, 00:12

heb het stukje net even opgezocht op uitzending gemist...van Emden werd daar redelijk afgedroogd door de verslaggever en kreeg de goede raad om een prius aan te schaffen :? weet niet of deze media aandacht onze zaak zo goed doet ??
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Bart-Peugeot » 09 okt 2013, 21:14

Gelukkig duurde het maar 20 seconden. :D

En een oetl.l?? Tja, da's powned. Standaard dus. Betaald met ons belastinggeld. :cry:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 12 okt 2013, 18:27

De blunderbende is er uit ze zijn het met elkaar eens geworden dus mogen ze allemaal hun baantje houden.
voor zover ik het begreep gaat de wegenbelasting omhoog, de automobiel is weer de melkkoe maar tot op dit
moment geen woord over de MRB .. :roll: dat wordt categorisch doodgezwegen.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor MarcoPeus » 12 okt 2013, 20:17

Alweer de MRB omhoog? Ali Baba en de 149 rovers daar in DH
Accijns op brandstoffen omhoog, BTW op leidingwater omhoog, pensioenpremie omlaag zodat men meer belasting kan heffen over je overgebleven centen, nou nou nou, en langzaam gaan we in ons kikkerland naar z'n gallemiezen terwijl onze oosterburen floreren als nooit tevoren en de economie daar opkrabbelt. En zij betalen (veel) minder MRB, veel minder voor brandstoffen en de auto's zijn ook nog eens goedkoper.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Martijn » 12 okt 2013, 21:26

En vandaag kreeg ik doodleuk de brief van de belastingdienst dat men heeft geconstateerd dat op 3 januari as mijn 505 V6 de leeftijd van 26 jaar heeft bereikt en derhalve belastingvrij wordt. Niet dus als de plannen doorgaan! Zeer bitter dit....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2181
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 13 okt 2013, 09:56

Lees vooral eens de reacties onder dit bericht, overigens nog steeds geen woord over de MRB vrijstelling
geen nieuws...? Slecht nieuws ...???


http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... tenakkoord
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 13 okt 2013, 10:44

ruit48 schreef:Lees vooral eens de reacties onder dit bericht, overigens nog steeds geen woord over de MRB vrijstelling
geen nieuws...? Slecht nieuws ...???


http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... tenakkoord


De hervormingen sneller doorvoeren houd in dat alles voor de man op de werkvloer alles nog minder word...
Bedankt Heren oppositie..
De angst voor nieuwe verkiezingen is zo groot dat men alles slikt..
De Ijslanders hebben de banken failliet laten gaan en ik denk dat het voor de burgers hier ook beter was geweest..
In IJsland is men de crisis zo goed als te boven...
Voor ons begint de crisis nu pas echt....
Het zal overigens niet heel lang meer duren voor deze regering geschiedenis is..
Maar dit zal voor veel besluiten te laat zijn denk ik..
Ik stel voor om de handen in een te slaan en ons rijdend erfgoed zo goed mogelijk door deze moeilijk periode te loodsen...
We zullen het samen moeten doen want onze bestuurders zijn " DE WEG HELEMAAL KWIJT " .....
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor MarcoPeus » 13 okt 2013, 19:14

Als we t nu eens zo ver kregen dat we in heel Nederland een week de auto lieten staan. Dan piept DH wel anders. Want een week niet rijden is een week niet tanken en geen accijns inkomsten en PROPvolle treinen en bussen.
Probleem is, dat is bijna niet meer te regelen, ik b.v. zou niet weten hoe ik al mijn materiaal elke dag op de werkplekken zou moeten krijgen van mezelf maar ook van personeel. De forensen zijn sowieso niet snel uit de auto te halen want die rijden met z'n 4 of 5en in een klein goedkoop ding dat 10 keer zo goedkoop als de trein is. (belachelijk die prijzen van de trein overigens, nog zoiets)
Wellicht met een (grote) bakfiets met huif op of overal materiaal neer zetten. Kost me dan wel enkele duizendjes aan aanschaf en ik moet op zoek naar nieuw personeel die bereid zijn te fietsen naar t werk. :mrgreen:

In NL zijn we trouwens sterren in t verzinnen van belastingen, ik draag t maar weer eens aan: Aanschafbelasting........ De laatste nieuwe belasting maatregel. 1 Europa jaja.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor fab405 » 14 okt 2013, 10:41

Martijn schreef:En vandaag kreeg ik doodleuk de brief van de belastingdienst dat men heeft geconstateerd dat op 3 januari as mijn 505 V6 de leeftijd van 26 jaar heeft bereikt en derhalve belastingvrij wordt. Niet dus als de plannen doorgaan! Zeer bitter dit....


Die had ik in juli, mijn CTI zou afgelopen augustus MRB vrij worden maar er wordt doodleuk elke maand nog steeds MRB van m'n rekening geïncasseerd. Ik moet maar eens in de pen klimmen.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 14 okt 2013, 13:50

fab405 schreef:
Martijn schreef:En vandaag kreeg ik doodleuk de brief van de belastingdienst dat men heeft geconstateerd dat op 3 januari as mijn 505 V6 de leeftijd van 26 jaar heeft bereikt en derhalve belastingvrij wordt. Niet dus als de plannen doorgaan! Zeer bitter dit....


Die had ik in juli, mijn CTI zou afgelopen augustus MRB vrij worden maar er wordt doodleuk elke maand nog steeds MRB van m'n rekening geïncasseerd. Ik moet maar eens in de pen klimmen.


een belletje is meestal voldoende. ik kreeg een mrb aanslag (228 euro)over de 205 cti (1986) die ik naar de sloop had gebracht. over de periode van 1 jaar na sloopdatum ?????? over een auto wat niet meer bestaat over de een periode van een jaar voorruit ?????
gebeld, zou geregeled moeten worden.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 23 okt 2013, 05:56

Het is opvallend stil rond het MRB gebeuren, ben benieuwd wat we op de valreep ( eind december) krijgen voorgeschoteld door de Haagse roversbende. :roll:

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 23 okt 2013, 15:12

Ik denk niet dat je er veel over zal horen vanuit de tweede kamer. Het ligt ergens op de stapel met 'kleine belastingwijzigingen' die binnenkort even snel afgehamerd moet worden omdat ze er binnen kamer geen discussie over verwachten...
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 24 okt 2013, 02:15

in de laatste mail van het oldtimercollectief werd er geschreven dat er binnen een aantal dagen erg veel reuring en rumoer zou komen. het is al meer dan een week akelig stil inderdaad..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron