![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
kwa gebruik moet eigenlijk ieder voor zich invullen. ik vond t eigenlijk net leuk om af en toe van die oude dingen te kunnen rijden. eigenlijk was t nu de mogelijkheid om auto's rijden die je vroeger dus nooit kon rijden. een 604 op lpg is/was onbetaalbaar toen. nou ja een 604 zowieso al, die had nu niet de status zuinig aan zich hangen. zeker de automaten, wil zwijgen over de sl versies (carbarateurs).
maar als de kleine man word je gewoon genaaid. rondom 2003 had ik een peugeot partner op grijs kenteken aangeschaft. was een fijne hdi maar stond niet echt in de buurt (rosenheim duitsland, ca 750 km van mij vandaan). enfin. dus 2 x ver naar duitsland ingereden binnen zeg maar een week. de doelstelling was toen eigenlijk om een goedkope alledaagse auto te hebben met alle comfort (abs/airco/el ramen/stuurbekrachtiging/hdi etc) om toch vaker met een oldtimer eens te kunnen rijden. ik had op dat moment een 605 turbo diesel 2.5, dus heel duur in de wegenbelasting
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
dus toen gingen ze maar t grijs kenteken voor particulieren afschaffen wat voor mij dus inhield van 60 euro naar 180 euro mrb. (volgens mij is actueel tarief al 220). auto bracht geen cent meer op natuurlijk dus heb toen uiteindelijk toch maar een 605 td 2.1 automaat weer gekocht. ca 2jaar gereden en toen vond t maar weer eens tijd om iets anders te gaan kopen, de 406 coupe. aangezien de coupe weer wat lichter was ging ik dus onder de 300 euro mrb betalen. overigens was de coupe ook wel een heel stuk zuiniger dan de 605, ook door de ontbrekende automaat natuurlijk.
doordat ik de mrb niet meer kon betalen voor de coupe had ik deze geschorst maar had wel een 306 op lpg g3 gekocht. kwa lastenverlichting ging er een wereld open moest ik zeggen. mrb 120 ipv 360. verzekering goedkoper en t mooiste was eigenlijk wel t verbruik. ondanks dat de 306 toch 13 liter lpg op de 100 km slikte tankte ik in belgie een volle tank rond de 13 euro. dus 13 euro tanken en 330 km rijden. op de autoweg haalde ik 400km en zonder airco zelfs 440 !. hoe ik naar rotterdam reed om naar de 604 te gaan kijken (nu in bezit van 604 peugeot) reed ik voor 11 euro op en neer. niet te geloven.
maar de 306 had ook een maar. de auto beviel me voor geen kant kwa rijden. ik had ja immers jaren diesel gereden. dus uiteindelijk de 306 verkocht en ben toen met de 604 diesel gaan rijden. kwa verbruik viel dat wel tegen. km prijs van 11 cent ipv de 5 cent die ik met de 306 op lpg reed. maar ik had zo iets. je kunt al weer voor 40 euro tanken ipv mrb. uiteindelijk de 604 verkocht, weer een half jaar met de coupe in de zomer gereden en had toen de zwarte 205 gekocht die er totaal niet uitzag. de mrb van de coupe hing me de hals uit dus ben spontaan maar de 205 gti gaan rijden en de 406 maar stilgezet.
maar ik denk zelf dat ik de 406 toch maar ga verkopen en daarvan maar een 206 ga kopen. wat precies weet ik nog niet. of misschien dan toch maar een 306. de prijzen van de 206 vallen me wat tegen of je krijgt een sloopauto zeg maar.
als de regeling doorgaat dan ga ik t meeste wel opruimen of misschien toch wel alles maar daar ben ik nog niet helemaal uit. dus waarschijnlijk dan EINDE HOBBY
de toekomt zal t zeggen.