Wat vinden we van de AutoRAI?
Geplaatst: 02 apr 2009, 22:45
Dinsdag tijdens de Persdag had ik een ' sneak preview' van de AutoRAI. Ik vond het een ' crisisrai' Lijkt wel of ze een schip met zeecontainers hebben gelost , alle stands zijn 'opgeleukt' met zeecontainers. De meeste gewoon kaal. Een enkele importeur heeft er iets van proberen te maken, zoals Opel en Toyota.
De grote Franse merken ontbreken helemaal (Peugeot, Citroen en Renault), Fiat en Lancia zijn er ook niet, net als Daihatsu (maar da's geen ramp, de enige leuke Daihatsu is de Copen...)
Gezien in het rijtje van de autosalons in Geneve, Parijs en (vorig jaar) Brussel vind ik deze Rai een aanfluiting die het niveau van een regionale autoshow niet ontstijgt. De mening van diverse mensen was dat dit wel eens de laatste AutoRAI zou kunnen zijn.
De presentatie in zes 'belevingswerelden' vond ik ook drie keer niks, om maar niet te zeggen tien keer niks. Rommelig, de merkbeleving ontbreekt totaal, al hebben de importeurs in een hal wel eigen paviljoens. Toen ik dinsdagavond de directeur van de RAI op televisie zag, vielen me de schellen van de ogen: IVA-mannetje, pratend pak. Toen wist ik waar die 'belevingwerelden' vandaan kwamen...
Mijn mening is dat je juist de merken de kans moet geven om zich in deze tijd optimaal te kunnen presenteren: merkbeleving en een goede presentatie van het gamma in eigen stands. Helaas, gemiste kans...
Wat niet wil zeggen dat ik niet genoten heb. De auto's zijn mooi en de het vrouwelijk schoon doet haar naam eer aan Omdat het mooi weer was, heb ik de kans aangegrepen om voor het eerst de RAI met een oude Peugeot te bezoeken: de 504!
De grote Franse merken ontbreken helemaal (Peugeot, Citroen en Renault), Fiat en Lancia zijn er ook niet, net als Daihatsu (maar da's geen ramp, de enige leuke Daihatsu is de Copen...)
Gezien in het rijtje van de autosalons in Geneve, Parijs en (vorig jaar) Brussel vind ik deze Rai een aanfluiting die het niveau van een regionale autoshow niet ontstijgt. De mening van diverse mensen was dat dit wel eens de laatste AutoRAI zou kunnen zijn.
De presentatie in zes 'belevingswerelden' vond ik ook drie keer niks, om maar niet te zeggen tien keer niks. Rommelig, de merkbeleving ontbreekt totaal, al hebben de importeurs in een hal wel eigen paviljoens. Toen ik dinsdagavond de directeur van de RAI op televisie zag, vielen me de schellen van de ogen: IVA-mannetje, pratend pak. Toen wist ik waar die 'belevingwerelden' vandaan kwamen...
Mijn mening is dat je juist de merken de kans moet geven om zich in deze tijd optimaal te kunnen presenteren: merkbeleving en een goede presentatie van het gamma in eigen stands. Helaas, gemiste kans...
Wat niet wil zeggen dat ik niet genoten heb. De auto's zijn mooi en de het vrouwelijk schoon doet haar naam eer aan Omdat het mooi weer was, heb ik de kans aangegrepen om voor het eerst de RAI met een oude Peugeot te bezoeken: de 504!