PSA-ceo

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

PSA-ceo

Berichtdoor alexxie_m » 08 apr 2009, 14:40

Peugeot-CEO de laan uitgestuurd
Uitgegeven: 30 maart 2009 12:13
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 12:13


De topmensen in de autowereld hebben het zwaar momenteel: meldden we eerder vandaag dat Rick Wagoner CEO-af is bij General Motors, ook z’n collega Christian Streiff kan z’n biezen pakken bij PSA.

Streiff was sinds november 2006 CEO van PSA. De slechte resultaten van PSA vormen de oorzaak van het ontslag van Streiff.

Vorige maand noteerde het Franse automobielconcern maakte een nettoverlies van 343 miljoen euro bekend over 2008. Bovendien maakte PSA bekend dat het voor 2010 niet uit de rode cijfers komt.

Streiff

Philippe Varin (56) is de opvolger van Streiff. Hij was de afgelopen jaren de directeur van staalconcern Corus, dat inmiddels onder de vleugels van Tata opereert.

Thierry Peugeot, voorzitter van de Raad van Toezicht, is in z’n nopjes met de benoeming van Varian: “De gehele raad van bestuur is van mening dat er in deze roerige tijden een verandering van het management noodzakelijk is. Ik ben ervan overtuigd dat we onder Varin ons potentieel weer kunnen waarmaken.”

Uiteraard is Streiff niet blij met het ontslag: “PSA is mede door mijn bedrijfsvoering goed in staat om de crisis te overleven. Ik heb een plan gelanceerd om de kosten te drukken en flink wat nieuwe modellen gelanceerd.

Bovendien is onder mijn bewind de voorraad onverkochte auto’s gedaald. Toch begrijp ik de beslissing van de directie, want de economische en financiële omgeving vroegen om mijn vertrek."

(bron: nu.nl & autoweek.nl)

helaas voor hem, maar persoonlijk vind ik het wel dat hij het sympanthiek oppakt...
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Re: PSA-ceo

Berichtdoor qatsanqat » 10 apr 2009, 09:13

alexxie_m schreef:Thierry Peugeot, voorzitter van de Raad van Toezicht, is in z’n nopjes met de benoeming ...: “De gehele raad van bestuur is van mening dat er in deze roerige tijden een verandering van het management noodzakelijk is. Ik ben ervan overtuigd dat we onder Varin ons potentieel weer kunnen waarmaken.”...


Wedden dat ie dat ook zei bij de benoeming van Streiff zei en dat ie dat ook zal zeggen wanneer ie de opvolger van Varin aanstelt!?
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Re: PSA-ceo

Berichtdoor alexxie_m » 10 apr 2009, 11:23

qatsanqat schreef:
alexxie_m schreef:Thierry Peugeot, voorzitter van de Raad van Toezicht, is in z’n nopjes met de benoeming ...: “De gehele raad van bestuur is van mening dat er in deze roerige tijden een verandering van het management noodzakelijk is. Ik ben ervan overtuigd dat we onder Varin ons potentieel weer kunnen waarmaken.”...


Wedden dat ie dat ook zei bij de benoeming van Streiff zei en dat ie dat ook zal zeggen wanneer ie de opvolger van Varin aanstelt!?


:mrgreen: dat denk ik ook wel idd! ach, mooie woorden zoals deze zijn erg realief. :mrgreen:
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor 307204XSI » 10 apr 2009, 15:04

Wedden dat ie dat ook zei bij de benoeming van Streiff zei en dat ie dat ook zal zeggen wanneer ie de opvolger van Varin aanstelt!?


Ik denk dat ze 1 op 1 het persbericht zo door kunnen gebruiken en alleen de naam even hoeven te veranderen.............. :roll:
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten