207 (nieuwe foto's, ook cc)

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Le Lion » 04 jan 2006, 17:46

Het 'puntje' van de neus doet denken aan de 907!
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Berichtdoor Voiture » 07 jan 2006, 19:39

Hé, die ongecamoefleerde kont van de CC had ik nog nergens gezien!

Zie ik het goed en wordt er gebruik gemaakt van LED's bij de CC?
Avatar gebruiker
Voiture
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 29 okt 2005, 20:22
Woonplaats: Dirksland

Berichtdoor Jeroen05 » 07 jan 2006, 23:25

De motoren zijn ontworpen door BMW en hebben het Valvetronic systeem. Er komen 2 turbo's een met 140 en een met 180 pk. Deze motoren komen ook in de gefacelifte MINI. Ze zijn ontworpen in duitsland en worden in Frankrijk gemaakt. Waarschijnlijk 1400 en 1600 cc .

Bij Peugeot Iriks deden ze gister alsof ze nog van niets wisten.......jammer, ik had ze graag horen vertellen dat 12 januari de introductie is voor de pers en 8 april de levering in Frankrijk. Ook het motorenverhaal ( al bekend vanafzomer 2004) werd me niet bevestigd.......) erg jammer en een slechte eerst indruk. We willen namelijk graag een 207 erbij kopen...........
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Michiel Mobiel » 08 jan 2006, 03:38

Inmiddels zijn de fabrieksfoto's al een paar dagen openbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel eerlijk gezegd vind ik het design niet echt evenwichtig.
Het mag dan wel een compleet nieuw model zijn, maar het lijkt toch iets teveel op een "mislukte" facelift van het huidige model.
Avatar gebruiker
Michiel Mobiel
 
Berichten: 320
Geregistreerd: 11 jun 2005, 00:59
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Jeroen05 » 08 jan 2006, 11:46

Ik kan je daar wel gelijk ingeven. Het zijn ook bewuste keuzes van fabrikanten. De volumemodellen mogen niet te progressief zijn om een zo breed mogelijk publiek aan te trekken. Kijk bv naar VW bij de Golf, de 3 serie van BMW, de Clio van Reanult en nu ook de 207. Elk nieuw type lijkt weer op de vorige, wat kritiek oplevert bij publiek en pers maar steeds weer goedverkopende auto's worden. Vaak zijn de mindere volumemodellen wel extravaganter van vormgeving omdat ze minder verkocht worden en het koperspubliek het op een of andere manier wel accepteert, zie bv de 7 serie van BMW. Men moet weer ook niet te ver doorgaan want dan krijg je situaties zoals bv bij Renault met de Avantime en de Vel Satis.
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 08 jan 2006, 23:05

@Michiel Mobiel
Ik ben het helemaal eens met je.
Ik kan niet zeggen dat het een mooie wagen.

@Jeroen05
Ik moet ff zegen dat ook radicaal veranderde modellen het vaank goed doen, De 206 kun je toch wel onder die noemer is plaatsen is :lol:
en wat te denken van het New Edge design van de Ford Focus.
Maar je kunt de plank ook mis slaan Kijk de 107 :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Jeroen05 » 09 jan 2006, 10:33

Tja, het trio 107, C1, Aygo slaat idd niet goed aan. Ik had eigenlijk anders verwacht. Mss ook een beetje door canibalisatie want de goedkoopste modellen van hettype erna ( 206 C2) zijn ook goedkoper geworden waardoor , zeker in Frankrijk, de prijzen dicht bij elkaar liggen, jammer want het is een grappig trio..

Idd de Focus moest wel radicaal anders zijn, als er een saaie auto was die het zelfs in het concervatieve engeland niet goed meer deed was het wel de ( 20 x gefacelifte) Escort....En daar hebben ze plank goed mee geslagen. Dat blijkt ook wel weeruit de tweede serie Focus die weer erg veel lijkt op de eerste omdat die goed aansloeg.

Deze week trouwens de introductie aan de pers. Het terrein in Poissy staat vol met 207's om aan de tand gevoeld te worden 12 januarie door de pers

Afbeelding
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Gilletti » 09 jan 2006, 21:47

Die 207 vind ik er niet eens zo slecht uitzien.
In ieder geval mooier dan cncurrenten als Clio en Grande Punto. Die laatste is ook een mooi ontwerp, maar eigenlijk ben ik er alweer op uitgekeken....

Die Toyota 107 slaat niet aan omdat men geen 3000 euro meer gaat betalen voor een autootje dat net zo groot is als een Matiz of Seicento.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeroen05 » 09 jan 2006, 22:19

Vind de Grande Punto persoonlijk erg mooi. Maar......ik ken 3 mensen die bij Fiat Italie werken...1 rijdt een Suabru Imprza WRX de ander een Mondeo Wagon en de derde een Audi A4 Avant. De reden , ze kennen de kwaliteit van Fiat. Ik zou dus nooit de Punto nemen. Heb erg veel interesse gehad voor de Clio maar iets in me zei me te wachten op de 207. Helaas is de dealer me tot nu toe nog niet erg beheulpzaam geweest, ze weten nog " niets" en dat terwijl ik hier voor me een L ' autojournal heb liggen van Februari 2005 met alle details. Inmiddels weet ik zelfs al via franse sites en connecties welke motoren en uitvoering ik zou willen hebben, jammer dat dealers zo afstandelijk en koud zijn.

Hoe dan ook, ik vind de 207, voor zijn soort en het doel, een leuke auto.
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor michelv » 13 jan 2006, 21:45

http://www.207.new.fr/

Hier staat nog meer over de 207.
En voor de kenners, kijk naar het middelste filmpje met de bergklimmevrouw die afdaalt aan een touwtje. Als zij in het dorp aankomt staat daar een bekende oldtimer.

Wie het weet mag het zeggen...
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Michiel Mobiel » 17 jan 2006, 23:41

Ik heb vorige week een RC-uitvoering gemaakt in Photoshop.
Afbeelding

Deze foto heb ik naar Peugeot Nederland gestuurd en dit was de reactie:
Voor wat betreft de 207 RC, we zullen zien of het Peugeot t.z.t. behaagt
iets dergelijks op de markt te brengen en wie weet komen er stukjes van uw
bewerking in terug. Ik vind 'm er goed uitzien.
De tijd zal het leren.

Leuk, maar nu weten we nog weinig... :?
Avatar gebruiker
Michiel Mobiel
 
Berichten: 320
Geregistreerd: 11 jun 2005, 00:59
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Darlmat » 23 jan 2006, 11:01

Mooie shop Michiel, ik vindt hem geslaagd, de 207 bekoord me ook onmiddelijk, bij de 206 had ik dat niet.

PS: stuur dat ook eens naar Peugeot België, om het verschil in reactie eens te zien :wink:
Avatar gebruiker
Darlmat
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 16 sep 2004, 10:04
Woonplaats: Belgium

Berichtdoor Jeroen05 » 23 jan 2006, 11:22

Die RC komt er... en wel met de EP6DTS motor... deze is gebasseert op de nieuwe EP6 motor die weer de opvolger is van de TU5JP4. de EP 6 is de bekende PSA 1600 met 110pk die in vele Peugeots en Citroens wordt gebruikt. De EP6 is een motor ontwikkeld door BMW en door PSA gemaakt en wordt gebruikt voor vele toekomstige PSA auto's w.o de 207, nieuwe Picasso etc. Maar ook voor de gefacelifte MINI. het blok heeft het door BMW gepattenteerde Valvetronic systeem.

De EP6DTS motor is een 1600 met Turbo en zal 170-180 pk leveren. Zelf ben ik echter totaal geen fan van Turbo motoren door eigen ervaring en hou ermee en hou veel liever van atmosferische motoren, ( renault 2.0 16v 180pk. PSA 2.0 180 pk, BMW M motoren...)

Er komt ook nog een 140 a 150 pk Turbo versie ( EP6DT ) met een kleinere Turbo en een bredere koppelcurve.

Helaas heb ik ook slechte ervaringen met het verstrekken van info. Ik zit zelf in de sport ( ben wel werkzaam geweest in da autobranche) maar kwam laatst een keer in trainingpak bezweet na een bokstraining bij Peugeot Iriks. Ik werd aangesproken door een jongeman van rond de 20 die me wist te vertellen dat ernog helemaal niets te vertellen was over de 207, geen intro datum geen specs niets. Vorig jaar februari wist ik zelf echter al erg veel door contacten met duitse en franse auto journalisten. Ik vind het dan ook zeer betereurenswaardig dat het op deze manier moet gaan want ik wil zo een 207 graag snel bestellen voor erbij. Maar als het zo door gaat wordt het denk ik een Clio.

Het kan ook anders. Ik was op de IAA op de persdag op uitnodiging van AMG Mercedes, daar kreeg ik echt alle info over de komende 3 jaar wat er op gebied van Mercedes en AMG gaat gebeuren.

Nogmaals ik vind het erg irritant ( hinderlijk) dat Peugeoy NL en de dealres zo een arrogante houding opstellen...
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Gilletti » 23 jan 2006, 21:30

170 à 180 pk voor de RC? Wat een tegenvaller zeg. :(
De nieuwe 207 is een stuk zwaarder dan de 206, dus de prestaties zullen er vast niet beter op worden.
Daarnaast levert de komende Clio Renault Sport minstens 200pk.
Erg jammer...
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeroen05 » 23 jan 2006, 21:37

mijn gevoel zegt dat het de opvolger is van de GTI die 136 pk had.. Ik denk dat er ook een 200pk komt omdat de MINI ook een 200pk versie heeft op basis van de kompressor uitvoering ( Works) en er dus ook weer een 200pk versie van zal komen, Deze zal dan ook zijn weg vinden in de 207 al zou het alleen maar zijn om de Clio RS te kunnen beconcureren.
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Mockenrue » 24 jan 2006, 00:26

De grote muil vind ik bij de 407 wel passen, maar bij de kleinere types niet. Verhoudingen zijn zoek bij de 207.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Jeroen05 » 24 jan 2006, 11:00

Geldt dan uberhaupt niet voor alle hedendaagse kleine auto's?
Avatar gebruiker
Jeroen05
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 06 jan 2006, 17:22
Woonplaats: Savines le Lac

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 24 jan 2006, 18:36

@jeroen05

Ja idd de uitzonderingen daar gelaten is dat algemeen wel zo :evil:
Maar bij grotere modellen komt het ook voor
Zie bijv. de Lancia Thesis of de Opel Vectra en de Lexeus IS200
Persoonlijk vind ik die grote muil ook op de 407 niet mooi, alleen bij de Coupe heeft het wel wat :wink:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Idranor » 24 jan 2006, 22:58

In de Autoweek van deze week staat een uitgebreide intro van de 207, met foto's, alle (voorlopige) motoren etc. Ze laten ook de verschillende neuzen zien van de normale en de snelle versies. Subtiele verschillen maar wel mooi!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten