zeg nee tegen de km-heffing

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor A.BRANDHORST » 19 feb 2010, 04:07

en dat zeg jij Bas!!! :mrgreen: :shock:
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Koffiemolen » 19 feb 2010, 22:58

Gisteren in een column in de Autoweek, vrij vertaald:

Stel je voor:

-een VW Transporter voor de klussen in het weekend en de paardentrailer
-een 607 voor een snel een comfortabal weekendje Parijs
-een 306 Cabrio voor het betere flaneerwerk op de zwoele zomeravond
-een 807 of 5008 om de kinderen naar de voetbalclub te brengen
-een 206 voor de boodschappen
-en een 406 coupe gewoon lekker voor de 'heb'

En dat van de Belastingdienst allemaal voor de prijs van 1: want je rijdt maar in 1 auto tegelijk!
Als DAT nou niet eerlijk is, wat dan wel? Aldus het citaat.

Ik kan niet wachten tot de km-heffing (hoewel die met het kabinet meewankelt, vrees ik)!!!!


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 19 feb 2010, 23:43

Hélemaal mee eens Bas !
ik betaal voor 406, 405 en 306 cabrio het gehele jaar houderschapsbelasting,
terwijl de 306 maar een paar honderd Km per jaar rijdt, en alleen tijdens 'zomertijd'.
Wegens kostenbesparing zit de 306 in speciale verzekering waardoor ik er alleen tijdens 'zomertijd' mee mag rijden.
Administratief is ze het gehele jaar verzekerd, dus geen boetes..
Binnenkort laten taxeren en eens in een goede, betaalbare klassiekerverzekering. 8)
De 304 S cabrio, J7, 604 V6 SL en 604 GTI zijn gelukkig wegenbelastingvrij.
Hoeveel kastjes moet ik straks registreren ? :shock: of zelfs KOPEN? :shock: :cry:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor eri©on » 20 feb 2010, 09:28

Koffiemolen schreef:Gisteren in een column in de Autoweek, vrij vertaald:


Precies zoals ik het zie Bas, dit is het ideaalbeeld!, maar er zullen wel weer haken en ogen aan zitten met het totaal aantal voertuigen op naam.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor fab405 » 20 feb 2010, 12:15

En het kabinet is gevallen. Wat komt er nu van de km-heffing terecht?
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor eri©on » 20 feb 2010, 15:34

Ze kunnen er niet omheen en moeten er wel aan.
Zal de boel alleen maar vertragen is mijn bescheiden mening..
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor Remco504coupe » 20 feb 2010, 16:12

Even een beetje off-topic:

fab405 schreef:En het kabinet is gevallen.


Autorai nieuws van 19-2:
http://www.autorai.nl/nl/nl/Pages/MERCE ... NENDE.aspx

Een nieuwe S600 Guard voor Jan Peter, is zowiezo niet erg zuinig, volgens artikel had hij ook diesel of hybride kunnen kiezen, hij zorgt beter voor zichzelf dan voor ons land...
Was zijn BMW al op?
Zou deze order nu geannuleerd worden?
Of gaat hij er demissionair nog gebruik van maken?
Zou me niks verbazen :evil:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor fab405 » 21 feb 2010, 10:18

En daarna gaat de nieuwe mp er gebruik van maken :wink:
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor Mark » 21 feb 2010, 20:24

fab405 schreef:En het kabinet is gevallen. Wat komt er nu van de km-heffing terecht?

Zou best kunnen dat dit tot de "controversiële onderwerpen" wordt gerekend waarover een demissionair kabinet geen beslissingen kan nemen, en dan gebeurt er niet veel mee voorlopig.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Remco504coupe » 21 feb 2010, 20:30

Nieuwe mp in een tweedehandsje? Ben benieuwd...

http://autoblog.nl.msn.com/archive/2010 ... cedes-s600

De BMW 760Li uit 2006 kostte schijnbaar 3,5 ton, de Benz 6ton :!: :!:
Hoe wilt hij met zijn eigen norm de bijtelling betalen?
Of rijdt hij maar 500km prive per jaar? Natuurlijk :mrgreen:

Als hij nu eens een 607 naar Heuliez bracht of zo...

De 1.92m lange Eurlings rijdt een verlengde A8, mag ook wat kosten.
Bos en Rouwvoet een hybride Lexus, geven nog enigzins een goed voorbeeld (wat millieu betreft tenminste :wink:)

De minister die waarschijnlijk in september de boel al op scherp heeft gezet, de dominante Maxime V., kunnen we qua autokeuze nog wel iets waarderen hier,
een PSA C6 wegens rugklachten.
Franse stoelen werden vroeger al door artsen aan rugpatienten aangeraden....sommige dingen zijn niet in geld uit te drukken....
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor pEus » 25 feb 2010, 12:29

Het CDA gaat ervan uit dat door de val van het kabinet ook de voorbereidingen voor de kilometerheffing zeker een jaar worden vertraagd.
CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans denkt dat het onderwerp ''controversieel'' wordt verklaard in de Tweede Kamer. Dat betekent dat de behandeling van het voorstel op de lange baan wordt geschoven.

Het CDA ziet nog steeds voordelen in de heffing op het aantal kilometers dat automobilisten rijden, maar verschilt over het spitstarief van mening met voorstanders als PvdA en ChristenUnie.

Programma

Dat zei Koopmans donderdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD. De heffing staat in het programma van het CDA, maar Koopmans weet niet hoe de maatregel terugkomt in het nieuwe verkiezingsprogramma.

''Daar denken we over na, maar we denken over alle onderwerpen na.'' Koopmans zei dat hij zeer geschrokken is van uitlatingen van de PvdA en de ChristenUnie, die aangeven dat het spitstarief bovenop de heffing zelf komt.

''Dat is voor het CDA onbespreekbaar'', aldus Koopmans.

Controversieel

Het CDA zal zelf het onderwerp niet controversieel laten verklaren, maar het is volgens het Kamerlid staatsrechtelijk gebruik om voorstellen van een redelijke minderheid te steunen. In ieder geval de SP,VVD en PVV zijn tegen de heffing. In 2012 zou een proef beginnen.

Koopmans vindt wel dat de verlaging van de aanschafbelasting en de verhoging van de motorrijtuigenbelasting evenredig moeten worden uitgesteld.

Deze zouden de komende jaren doorgevoerd worden in de aanloop naar de kilometerheffing en na de invoering worden afgeschaft.

De CDA'er wil dat minister Camiel Eurlings (Verkeer) alle voorbereidingen op tafel legt, zodat de Tweede Kamer kan bekijken welke opgeschort moeten worden.

© ANP
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

km-heffing

Berichtdoor Pininfarina504 » 26 feb 2010, 08:23

"Sometimes a man must be alone and this is the best place to hide."
Soms het rustigste en het meest meditatieve moment v/d dag, afgezien van de economische belangen, kosten en allerlei andere nadelen ten spijt, van tijd tot tijd toch ook wel erg aangenaam en relaxt.
Ps. JT jij zat ook vast alleen in de auto, toen je aan het turven was. :lol:

JT schreef:Autorijders vinden blijkbaar de auto nog niet duur genoeg.....

Kennen jullie het fenomeen "carpoolen" nog?
Gisteren was ik, sinds lange tijd :wink: , weer eens onderweg in de spits....:
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Hee, hee taxibusje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Hee, een bouwvakkersbus met meerdere mensen erin...
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
2 mensen in een auto!
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje
Eén auto, één mannetje

Voor mannetje mag je trouwens ook vrouwtje invullen.....


Houd het maar eens in de gaten, tel maar eens een keer....
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

ANWB

Berichtdoor jan eend + » 27 feb 2010, 12:48

Hamoidan. Zijn er eigenlijk nog meer Forum-genoten die meedoen met de ANWB online discussie over de km.heffing :?: Er doen zo'n 14.000 leden mee :roll: Ikke ben uitgenodigd tussen 12.00 en 13.00 ( zodirekt dus :mrgreen: ) mee te bedenken hoe dat eruit zou moeten zien . . . :evil: :lol:
Groetz, Vanjan.
:wink:
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Mark » 27 feb 2010, 13:13

Succes :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Enkète

Berichtdoor jan eend + » 27 feb 2010, 14:19

Moio. De vragen/discussie spitste zich in dit geval toe op het deelgebied van de techniek. Ze hebben het blijkbaar opgeknipt in onderdelen 8)
Het groepje bestond uit vijf deelnemers vanachter hun puter en twee (!) moderatoren. Een paar die-hards die bij elke vraag alleen maar bleven roepen dat het via de brandstofprijs geregeld moet worden en dat ze niet "gevolgd" wilden worden :? :cry: :mrgreen: :!: Voor de rest kwam zelfs Tineke tolpoort weer voorbij :lol: , was er veel wantrouwen wat de overheid straks nog meer met de gegevens wil gaan doen, en dat het wel weer meer zal gaan kosten dan begroot :evil: Nadeel van deze manier is dat je snel moet kunnen typen ( kan ik niet ) om er een beetje bij te blijven. Soms was de discussie alweer 6 zinnen verder voordat ik een reactie klaar had :oops: :cry:
Maar wel leuk om aan mee te doen.
Groetz, Vanjan.
:wink:
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Re: km-heffing

Berichtdoor JT » 27 feb 2010, 15:30

Pininfarina504 schreef: ......
Ps. JT jij zat ook vast alleen in de auto, toen je aan het turven was. :lol:

Nee, want dan had ik dit natuurlijk niet geplaatst :mrgreen:

Graag zou ik de kop van dit item aangepast zien, want tot mijn pleizer is minimaal een/derde hier ook voor...

En even de wind uit de zeilen vwb mijn zgn slurp-auto ;-) :
het verbruik van één van mijn auto's is idd best hoog.
Maar veel minder hoog / milieubelastend dan jullie denken, het belangrijkste middel om zuinig te rijden zit namelijk achter het stuur.
Verder heb ik het genoegen en geluk om kleine ritjes te kunnen doen met een 1:22 auto (fabrieksopgave, want met die korte ritjes lukt dat natuurlijk niet).
En verder rijden mijn vrouw en ik belachelijk weinig, zeker als je ons beroep bekijkt.
Buiten dat, vind ik dat het verbruik van een auto buiten de kilometerheffing zou moeten vallen, een belasting van het milieu moet per gebruikte unit (liter, kwh), ...) worden gewaardeerd in een milieubelasting.
En als ik het er voor over heb, dan rij ik dat ding!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor bassa » 28 feb 2010, 23:24

fab405 schreef:
En het kabinet is gevallen. Wat komt er nu van de km-heffing terecht?


als de KM-heffing uitgesteld wordt. Wordt dan de datum van 31-12-1986 als zijnde laatste datum waarop een auto nog oldtimer kan worden ook verschoven.
Ik meen me te herinneren dat deze 2 zaken aan elkaar gekoppeld waren, of zit ik er naast (en hoopte ik dat vooral...)
Peugeot 205
Avatar gebruiker
bassa
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 05 jul 2008, 17:01
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor pEus » 04 maart 2010, 13:14

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft zoals verwacht de voorbereidingen voor de invoering van een kilometerheffing controversieel verklaard, zodat er met het huidige demissionaire kabinet niet meer over gesproken zal worden.
Dat bleek vanmorgen tijdens een overleg in het parlement.

Een substantiële minderheid van de Kamer is tegen de heffing, waarna de rest van de Kamer accepteerde dat het onderwerp voorlopig op de lange baan wordt geschoven.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor pEus » 18 maart 2010, 17:08

CDA stapt af van kilometerheffing

Dat heeft CDA-Kamerlid Ger Koopmans donderdag laten weten tijdens een debat over de kwestie.
Koopmans zei dat hij 'grote twijfels' heeft gekregen nadat het voorstel tot in detail is toegelicht door ambtenaren.

Ook bestaat er in het land 'grote ontevredenheid' over onderdelen van het plan, waarbij de motorrijtuigenbelasting wordt verhoogd in combinatie met het verlagen van de aanschafbelasting bpm, zei de CDA'er, die tot nu toe het beleid van zijn minister altijd verdedigde.

Niet begrepen

"In de samenleving wordt het niet begrepen." Deze vorm van kilometerheffing is daarom niet de 'juiste weg', aldus Koopmans. Hij is niet tegen het principe van de kilometerheffing, die de komende tientallen jaren volgens hem onvermijdelijk gaat worden. "Een vorm van beprijzing zal een keer een rol gaan spelen."

In het CDA-verkiezingsprogramma komt daarom wel een vorm van beprijzing terug, maar op een andere manier dan Eurlings voorstelde.

Brief

Eurlings stuurde woensdag een brief aan de Kamer waarin hij duidelijk maakt dat hij stopt met voorbereidende handelingen voor het invoeren van de kilometerheffing, omdat de Kamer dat onderwerp controversieel heeft verklaard.

Het demissionaire kabinet zal het onderwerp in de komende periode niet meer aanpakken.

In de brief stelt de CDA-bewindsman geen nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan voor het project. Koopmans vindt dat Eurlings in zijn brief niet ver genoeg gaat.

Hoon

De opstelling van Koopmans kwam hem op de hoon te staan van voormalig coalitiegenoot PvdA, nog steeds een warm pleitbezorger van de heffing.

PvdA-Kamerlid Lia Roefs sloeg hem om de oren met eerdere citaten waarin Koopmans zich nog een voorstander toonde van het systeem. De CDA'er is de weg kwijt, aldus Roefs.

Lippendiensten

GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent reageert verbolgen op het standpunt van de CDA-fractie. "Kennelijk bewees het CDA de afgelopen drie jaar slechts lippendiensten aan de kilometerheffing. Hun steun lijkt nu te verdampen."

Volgens Van Gent dreigt de overheid nu te worden geconfronteerd met schadeclaims als gevolg van het besluit de voorbereidingen te stoppen, omdat veel bedrijven al fors zouden hebben geinvesteerd.

De Mos

PVV-Kamerlid Richard de Mos is blij met de brief van Eurlings. ''De minister heeft er goed aan gedaan om voor de kilometerheffing geen nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan en om het miljardenproces van aanbesteding op te schorten'', zei hij woensdag.

''Nu maar hopen dat er van uitstel definitief afstel komt. Want voor het onzalige plan van rekeningrijden bestaat geen enkel draagvlak.''

Eerlijk

Eurlings deed tijdens het debat een beroep op alle fracties in de Tweede Kamer om toekomstige systemen van kilometerbeprijzing eerlijk te houden.

''Dat plan, voortkomend uit het kabinetsakkoord, heb ik altijd verdedigd. Maar ik wilde wel dat het eerlijk zou worden uitgevoerd en dat er draagvlak voor zou zijn. Daarom wilde ik dat de motorrijtuigenbelasting en de aanschafbelasting op termijn zouden worden afgeschaft.''

Eurlings zei dat hij met grote interesse gaat kijken naar de verkiezingsprogramma's van de verschillende partijen.

''Maar ik wil u zeggen: let collectief op uw zaak. Wat er straks ook komt, houdt u vast aan het principe van eerlijkheid. Schaf die andere belastingen af als er kilometerbeprijzing komt. Laat dat principe niet los.''
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor M. van der Meulen » 18 maart 2010, 18:59

Voelt het CDA misschien nattigheid met de matige peilingen richting 9 juni? Over draaikonten gesproken...... Of wordt Camiel hier afgestraft omdat de "kroonprins" er tussenuit knijpt, terwijl in de CDA achterban steeds rumoer blijft rondzingen om Balkellende ook maar snel aan z'n gezin te laten werken... :mrgreen: Ik zou er niet van opkijken, 't is nog een hele tijd tot de verkiezingen!
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Evert G.D » 18 maart 2010, 21:57

YES! YES! YES! YES!

De gewone, weldenkende automobilist heeft gezegevierd. Blijkbaar durfden ze de confrontatie met de enquète van de ANWB niet aan. De zesde minister die z'n tanden er op stuk heeft gebeten. Leren die politici nou nooit iets???

Het besluit heeft ongetwijfeld iets te maken met de slechte peilingen voor het CDA.... :twisted:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 18 maart 2010, 22:39

je hoeft niet zo hard YES te schreeuwen Evert.... :mrgreen:
ik denk dat iedereen wel VOOR een eerlijk systeem is, KM-beprijzing zodat de gebruiker navenant betaald.
Alleen de technische toestanden, mogelijke schending privacy, verschuiving van motorrijtuigenbelasting
( eerst FLINK verhogen om BPM-kortingen te betalen ), en het vrijvallen van de Provinciale Opcenten, waarvoor de Provincies zelf vrij iets mochten
bedenken en invoeren ( waarbij we natúúrlijk altijd duurder uit zijn...) .
En zo nog meer discutabele aanverwante zaken.
.
We zullen zien wat er straks in de verkiezingsprogramma's staat... alhoewel, daar is ook zelden gevolg aan gegeven als ze eenmaal op het pluche zaten.. :roll:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 18 maart 2010, 23:54

Eens met de laatste spreker. We leken eindelijk op weg naar een systeem van -eerlijker- km-beprijzing, zij het wat complex uitgewerkt.
Als deze politieke zwendel (wat anders?) ertoe leidt dat het perspectief op km-beprijzing als een nachtkaars uit gaat, word ik daar allerminst blij van... :cry:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Evert G.D » 19 maart 2010, 00:14

Harrie schreef:je hoeft niet zo hard YES te schreeuwen Evert.... :mrgreen:
ik denk dat iedereen wel VOOR een eerlijk systeem is, KM-beprijzing zodat de gebruiker navenant betaald.
Alleen de technische toestanden, mogelijke schending privacy, verschuiving van motorrijtuigenbelasting
( eerst FLINK verhogen om BPM-kortingen te betalen ), en het vrijvallen van de Provinciale Opcenten, waarvoor de Provincies zelf vrij iets mochten
bedenken en invoeren ( waarbij we natúúrlijk altijd duurder uit zijn...) .
En zo nog meer discutabele aanverwante zaken.
.
We zullen zien wat er straks in de verkiezingsprogramma's staat... alhoewel, daar is ook zelden gevolg aan gegeven als ze eenmaal op het pluche zaten.. :roll:

grt, Harrie


Ook ik ben voor een eerlijker beprijzing van mobiliteit, maar niet met dure kastjes en een fraudegevoelig systeem, dat je als automobilist enorm veel extra kost, omdat er een batterij ambtenaren moet worden ingezet om het systeem te controleren.

Ik kan me systemen voorstellen die a) prijsvriendelijker zijn, b) minder fraudegevoelig en c) simpeler.
De vraag is echter f de politiek daarvoor kiest, dat ben ik helemaal met je eens. Maar als er weer een draak van een systeem wordt voorgesteld, is het wederom aan de Nederlandse automobilist en de belangenorganisaties die voor automobilisten opkomen om dat opnieuw onder de zoden te schoffelen. Net zo lang tot er een eerlijk, simpel en niet-fraudegevoelig systeem wordt gekozen dat daardoor ook nog betaalbaar is én je niet voor een auto tot in lengte van jaren BPM moet blijven betalen via de gereden kilometers.

Daarom ben ik blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen. Er liggen nu weer kansen voor een beter, eerlijker en goedkoper systeem.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 19 maart 2010, 00:25

Evert G.D schreef:Ook ik ben voor een eerlijker beprijzing van mobiliteit, maar niet met dure kastjes en een fraudegevoelig systeem, dat je als automobilist enorm veel extra kost, omdat er een batterij ambtenaren moet worden ingezet om het systeem te controleren.
niet waar: die ambtenaren worden betaald door ALLE belastingbetalers.
Ever G.D. schreef:Daarom ben ik blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen. Er liggen nu weer kansen voor een beter, eerlijker en goedkoper systeem.
mee eens, maar DAN ook voor NL een Autobaanvignet zoals Zwitserland heeft,
dan betalen de buitenlanders ook mee. Lijkt me terecht.
Maar dat zullen ze dan wel weer slecht voor het tourisme vinden...
Daarbij wél aangetekend: Zwitserland heeft peperdure wegen en tunnels en bijbehorende voorzieningen,
een kilometer asfalt daar is VELE malen duurder dan op vlak land.
Maar als ik die Duitsers weer associaal over o.a. onze A12 zie rijden, denk ik: die mogen van mij wel meebetalen.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten