Nemo / Bipper komt niet door de Elandtest (zonder ESP)

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nemo / Bipper komt niet door de Elandtest (zonder ESP)

Berichtdoor michelv » 01 mei 2010, 08:29

Opmerkelijk dat er niet op getest is door PSA:
Testfilmpje

Meestal rem je af voor je zo'n uitwijkmanoeuvre maakt...
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Jeetje » 01 mei 2010, 10:40

Het gaat er echter om dat je -bijvoorbeeld op een snelweg, autoweg of N-weg- plotseling geconfronteerd wordt met een opstakel. Dan moet je juist niet remmen, want dan red je het zeker niet en ben je al snel alle controle over de auto kwijt. Je 'enige redding' is dan zo'n uitwijkmanoeuvre zoals getoond wordt.

Deze test heeft Mercedes bij de A-klasse destijds bijna de kop gekost!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mockenrue » 02 mei 2010, 00:01

Bij die overlast van everzwijnen adviseerde men toch om dan maar rechtuit er tegen aan te rijden i.p.v. te proberen te ontwijken, dat (omrijden) gaf namelijk toch meer brokken.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Harrie » 02 mei 2010, 14:47

tja, net als die idioten die uitwijken voor een haas die de weg oversteekt...
auto in de sloot of tegen de boom, en de haas huppelt vrolijk verder....
geen cent te halen bij de verzekering als je WA verz. bent.... :roll:
dus : haas plat rijden, en in de pan, heb je nog wat lekkers op tafel :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 02 mei 2010, 14:54

Gelukkig hebben nieuwe Jetta's er geen last van: gisteren probeerde voor de 2e keer deze week een automobilist een aanslag op mijn 5008 te plegen. op een dubbelbaansweg (provinciaal) reed hij links naast mij en kwam ineens abrupt naar rechts. Kon nog afwenden met claxonneren, was niet van plan zelf naar rechts de berm in te gaan, ik zat in de aanslag om zijn 1200 kg terug naar links te duwen als het nodig was. Maar die oen gooit dus in een reflex zijn stuur naar links. Gelukkig reed er niemand links naast hem en corrigeerde zijn auto hem weer in het rechte spoor. Lul de behanger, ga toch eens oefenen bij de ANWB in Lelystad, daar leer je je reflexen coordineren! Wel geld uitgeven aan een auto, maar niet aan rijvaardigheid vind ik oliedom.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Evert G.D » 02 mei 2010, 17:19

Koffiemolen schreef:Lul de behanger, ga toch eens oefenen bij de ANWB in Lelystad, daar leer je je reflexen coordineren! Wel geld uitgeven aan een auto, maar niet aan rijvaardigheid vind ik oliedom.


Daar heb je helemaal gelijk in!! :D Dergelijke trainingen hebben er zeker toe bijgedragen dat ik twee zware ongevallen heb kunnen afwenden, waarvan één wel met schade was, omdat ik rechts van me een sloot had waar ik niet in wilde belanden met zo'n 80 km/u... :roll: Maar de schade bleef door adequaat reageren toch beperkt, bovendien kreeg ik het vergoed van de verzekering van de tegenpartij.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten