Toch weer een GTI, de 308 GTi

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Toch weer een GTI, de 308 GTi

Berichtdoor Mark » 20 mei 2010, 10:21

Peugeot herintroduceert de term GTi met de lancering van de 308 GTi, een sportieve berline met opvallend veelzijdige eigenschappen: een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en die het milieu ontziet. Deze moderne 5-deurs vormt een perfecte combinatie van unieke rijeigenschappen en vele praktische gebruiksmogelijkheden.

Afbeelding

Sportiviteit in optima forma
De 308 GTi staat voor sportiviteit in optima forma:
- sportieve rijeigenschappen, die ervoor zorgen dat de auto veel rijplezier biedt en met een 200pk motor die, als het erop aankomt, krachtig weet te presteren.
- sportief tegenover het milieu, dankzij een verbruik van maar 6,9 l/100 km en slechts 159 g/km CO2-uitstoot.

Afbeelding

Het hart: een 1. 6 THP 147 kW (200 pk)
Het hart van het concept is de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk), een motor die we van de introductie van de Coupé RCZ kennen, en die een zeer belangrijke rol speelt bij de 308 GTi.
Door de specifieke voordelen van de THP (Twin-scroll turbocompressor en directe benzine-injectie) en de VTi (Variabele kleptiming) te combineren levert deze motor, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak, indrukwekkende prestaties.

Met een maximum vermogen van 147 kW dat beschikbaar is van 5.500 tot 6.800 omw/min en een maximum koppel van 275 Nm van 1.700 omw/min tot 4.500 omw/min scoort de 308 GTi bijzonder goed qua verbruik en uitstoot van schadelijke stoffen. Daarnaast is er gezorgd voor een sportief geluid van de motor tijdens het accelereren door de toepassing van Sound System technologie.

Uiteraard is het onderstel aangepast aan het sportieve karakter van de auto: de standaard gemonteerde 225/40 R18 banden zorgen voor een optimale stabiliteit zonder dat dit ten koste gaat van het comfort bij lage snelheden. Schijfremmen met een diameter van 340 mm vóór en 290 mm achter zorgen ervoor dat de auto altijd veilig tot stilstand kan komen.

Styling
Aan de buitenzijde en in het interieur is te 308 GTi duidelijk te herkennen aan subtiele details, zoals:
- de "Sport" voorbumper van de 308 CC,
- de achterbumper met diffusor in Noir Perla Nera,
- de achterspoiler die zorgt voor extra stabiliteit op hoge snelheid,
- de dubbele verchroomde uitlaatpijp,
- de GTi-logo's aan de zijkant en de achterzijde,
- de 18inch lichtmetalen velgen type "Lincancabur",
- aluminium pedalen, voetensteun en pookknop, een leren sportstuur met afgeplatte onderkant en aluminium duimtabs, een bedieningspaneel in hoogglans zwart enz.

Afbeelding

De top van het 308-gamma
De 308 GTi is een exclusieve auto met een bijzonder sportief karakter, maar ook een auto met alle erkende kwaliteiten waardoor de 308 5-deurs zo'n succes is geworden zoals:
een ruim en comfortabel interieur, met veel licht en een riant zicht dankzij de hoge zit en een enorm glasoppervlak (max. 4,86 m2). Aan de vormgeving en de afwerking is duidelijk te zien dat het hier om een auto van bijzondere klasse gaat.
maximale veiligheid door een sterke kooiconstructie met kreukelzones en tal van veiligheidsvoorzieningen (5 sterren in de EuroNCAP 2009) waaronder Peugeot Connect SOS, een noodoproepsysteem dat bij een eventuele aanrijding de locatie van de auto kan bepalen. Dit systeem is standaard op alle versies met navigatie, zoals onder andere op de GTi en op de overige versies als optie voor € 360 te verkrijgen

Technische gegevens
Motor: de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk) met handgeschakelde 6-versnellingsbak

Onder de motorkap van de 308 GTi treffen we de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk) aan, een motor die ook in de sportieve Coupé RCZ geleverd zal worden; een motor met een groot vermogen en veel koppel, maar ook met een heel bescheiden brandstofverbruik en een geringe CO2-uitstoot waardoor deze voldoet aan de Euro 5-norm.

Optimaal presteren zonder het milieu te schaden was één van de speerpunten bij het ontwikkelen van deze motor en getuigt van een moderne en verantwoordelijke aanpak.

Een maximum koppel van 275 Nm (vanaf 1.700 omw/min tot 4.500 omw/min) en een maximum vermogen van 147 kW (bij 5.500 - 6.800 omw/min) zorgt voor een felle acceleratie: 80 tot 120 km/h in 6,7 sec in de 5e versnelling; 0 tot 100 km/h in 7,7 seconden en de 1.000 meter vanuit stilstand in 27,8 s, terwijl het gecombineerd verbruik beperkt blijft tot 6,9 l/100 km (minder dan 159 g/km CO2).

Om dit te bereiken werd de 4-cilinder met een inhoud van 1.598 cm3 voorzien van de modernste technologie:
- THP (Turbo Haute Pression) met een Twin-Scroll turbocompressor voor krachtige prestaties en een vlotte acceleratie al bij de laagste toerentallen en directe benzine-injectie die zorgt voor een optimale verbranding;
- VTi (Variabele kleptiming) op de in- en uitlaat en variabele lichthoogte van de inlaatkleppen om het verbruik en dus de CO2-uitstoot terug te dringen.

Twin-Scroll turbocompressor
Zoals de aanduiding "Twin-Scroll" al doet vermoeden, is het in de eerste plaats de opzet om in het uitlaatspruitstuk en in de turbocompressor de uitlaatgassen per cilinderpaar (twin) op te vangen. Zo komen de uitlaatgassen van de cilinders 1 en 4, en die van de nummers 2 en 3 bijeen. Deze beide pulserende gasstromen komen vervolgens in een spiraal (“scroll”) en worden vlak voor de turbine samengevoegd, waar ze voor een maximale stuwdruk zorgen.
Deze methode, waarbij de uitlaatgassen van elkaar gescheiden blijven tot aan de turbine-inlaat, zorgt voor een maximale gasstroming.

Deze gasstroom kan de turbo tot een toerental van maximaal 220.000 omw/min opjagen. Aan de andere kant van de turbine wordt frisse lucht samengeperst. Een wastegate (overdrukklep) opent als de maximale druk van 1,3 bar bereikt wordt.
Dit geheel zorgt ervoor dat de motor uiterst snel reageert op het gas, vanaf 1.000 omw/min wordt er al druk opgebouwd tot het maximum koppel bij 1.700 omw/min wordt bereikt.

Directe injectie onder hoge druk, voor een optimaal motorrendement
Dankzij directe injectie is een groot motorvermogen goed mogelijk in combinatie met een heel bescheiden brandstofverbruik. En bij een motor met een bescheiden verbruik blijft ook de uitstoot van schadelijke stoffen binnen de perken.

Op het uiteinde van de inlaatnokkenas is een hogedrukpomp met dubbele plunjers gemonteerd die zorgt voor de aanvoer van brandstof naar de injecteurs via een gemeenschappelijke, roestvrijstalen brandstofgalerij. De injecteurs spuiten de brandstof onder een druk van max. 120 bar rechtstreeks in de verbrandingskamers. Zo ontstaat er een bijzonder homogeen brandstof/luchtmengsel, de beste garantie voor een volledige verbranding en een optimaal rendement. De hoeveelheid onverbrande brandstof is ook kleiner omdat er zich minder benzine afzet tegen de cilinderwanden.
Opmerkelijk is de relatief hoge compressieverhouding van deze motor, namelijk 10,5 : 1.

Variable Valve and Timing Injection (VTi) voor een laag verbruik en een geringe CO2-uitstoot
Bij deze motor is de variabele kleptiming op de inlaat- en de uitlaatkleppen gecombineerd met een variabele lichthoogte van de inlaatkleppen. Dit laatste systeem (afgeleid van Valvetronic van BMW Group) biedt de mogelijkheid om de lichthoogte van de kleppen optimaal aan te passen aan de stand van het gaspedaal.
De combinatie van beide systemen zorgt bij een benzinemotor voor een volledige verbranding en een optimaal rendement en dat zorgt weer voor een laag verbruik en een geringe uitstoot van het schadelijke CO2.

Sound System technologie
Ook aan het geluid van de 1. 6 l THP-motor (200 pk) is speciale aandacht besteed. Deze Sound System technologie zorgt voor een speciale, sportieve roffel van de motor tijdens het accelereren. In het inlaatsysteem is een membraan opgenomen om, afhankelijk van het toerental van de motor, een extra dimensie te geven aan het uitlaatgeluid, zonder dat dit op de lange afstand vermoeiend zou worden.

Onderstel: speciale aanpassingen

De knowhow van Peugeot
Peugeot heeft alle knowhow gebruikt om een auto te ontwikkelen die het ultieme rijplezier biedt, door een uitstekende wegligging, een sportief karakter, een grote koersstabiliteit maar ook een hoog comfort, iets wat in het dagelijkse gebruik bijzonder gewaardeerd wordt.

De auto heeft een uitgekiend onderstel op basis van platform 2 met McPherson-veerpoten vóór en een flexibele traverse achter. Uiteraard zijn er enkele aanpassingen vanwege het grotere vermogen van de 308 GTi. De voorwielophanging kreeg aangepaste fusees en grotere wiellagers (overgenomen van platform 3), de schokdempers vóór en achter hebben een aangepaste dempingskarakteristiek en de veerpoten vóór hebben schokdempers met een langere zuigerstang (22 mm i. p. v. 20 mm). Daarnaast is het onderstel 10 mm verlaagd voor een lager zwaartepunt. De 308 GTi is daardoor slechts 1.488 cm hoog.

Dit geheel zorgt voor een perfecte wegligging en een optimaal rijplezier onder alle omstandigheden zonder dat dit op enigerlei wijze ten koste gaat van het comfort.

Een nauwkeurige en informatieve besturing
De elektro-hydraulische stuurbekrachtiging geeft de informatie van de weg goed door aan de bestuurder en levert precies de juiste hoeveelheid assistentie bij lage snelheden.
De variabele stuurbekrachtiging, aangestuurd door een elektrohydraulische pomp van 650W, levert een druk die afhankelijk is van de snelheid van de auto, de mate waarin het stuur wordt gedraaid en de temperatuur van de olie in het systeem. Hierdoor wordt de kracht die van de bestuurder wordt gevergd, voortdurend aangepast en wordt het eenvoudiger om manoeuvres met een lage snelheid uit te voeren.

Krachtig remsysteem
Om de 308 GTi met zulke prestaties onder alle omstandigheden ook veilig tot stilstand te kunnen brengen is de auto voorzien van een krachtig remsysteem met grote, geventileerde remschijven: 340 x 30 mm. Aan de achterzijde zien we twee remschijven van 290 x 12 mm, ongekend voor een 308.

ESP in combinatie met EBD (Electronic Brakeforce Distribution) en BAS (Brake Assist System) is standaard. Het ESP, ASR en BAS kan door de veeleisende en ervaren bestuurder desgewenst uitgeschakeld worden zodat de rijeigenschappen van de auto ten volle benut kunnen worden.

Intelligente Tractiecontrole, een onderdeel van het ESP, is een verbeterde versie van het al bekende ASR (Anti Slip Regeling) waardoor de bestuurder nog meer grip heeft bij het wegrijden op natte of gladde wegen (sneeuw, ijzel, regen …). Het systeem regelt onder dergelijke moeilijke omstandigheden de mate waarin de voorwielen mogen doorslippen.

De 308 GTi is vanaf heden te bestellen voor € 29.990.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor MarcelB » 20 mei 2010, 12:40

Mooie velgen :mrgreen:

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Evert G.D » 21 mei 2010, 14:36

Op www.hetlaatsetautonieuws.com staat ook een jubelend artikel over de terugkeer van de GTI bij Peugeot!
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Wok » 21 mei 2010, 14:52

En waarom precies verkeert men in zo'n jubelstemming :?:

Die 308 is het label GTI niet waardig. Ja, dat durf ik te beweren zonder er ook maar een meter in gereden te hebben. 200pk in een auto van 1400+ kg. Nou joepie: de eerste de beste Clio RS (wèl een GTI-waardige auto) rijdt je het snot voor de ogen. :roll:

Ik rijd zelf een 308. Heerlijke auto, absoluut, maar een GTI zal het nooit worden. Daarvoor is de auto te groot, te lomp, te zwaar. Als Peugeot het GTI-label weer in ere wil herstellen, moeten ze de 207 op dieet zetten en daar die 200pk THP in lepelen. Dán kun je misschien weer spreken van een èchte GTI.
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Brownie » 21 mei 2010, 15:20

200 PK op 1400kg = 143 PK/ton.
ter vergelijk:
205 1.9GTI = 151 PK/ton
505 Turbo = 138 PK/ton
405 MI16 = 135 PK/ton
Qua prestaties dus waarschijnlijk vergelijkbaar met de 80'er en 90'er jaren vlotte Peugeots. Van een GTI die 20 jaar jonger is, mag je toch iets meer verwachten inderdaad.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Mark » 21 mei 2010, 15:34

Brownie schreef:200 PK op 1400kg = 143 PK/ton.
ter vergelijk:
205 1.9GTI = 151 PK/ton
505 Turbo = 138 PK/ton
405 MI16 = 135 PK/ton
Qua prestaties dus waarschijnlijk vergelijkbaar met de 80'er en 90'er jaren vlotte Peugeots. Van een GTI die 20 jaar jonger is, mag je toch iets meer verwachten inderdaad.

Ow, daarom was mijn Volvo 855 R zo snel: 280 pk op 1550 kilo (belangrijker nog: 400 Nm koppel van 2650-5250 tpm, vlak). Een concept overigens van alweer dik 15 jaar geleden 8). Naar zeggen, want nooit geprobeerd, een top van 260 kmpu. Geloof ik zomaar, bij 230 accelereerde ie nog (Autobahn voor wie zich wat afvraagt). Uhm, haalt die 308 dat ook :mrgreen:.
Laatst bijgewerkt door Mark op 21 mei 2010, 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Bart-Peugeot » 21 mei 2010, 16:31

Mark schreef:Ow, daarom was mijn Volvo 855 R zo snel: 280 pk op 1550 kilo

Inderdaad!

181 pk/ton :mrgreen:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Harrie » 21 mei 2010, 20:58

Pk's ????
Newtonmeters ! DAT telt !
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mark » 21 mei 2010, 22:40

Harrie schreef:Pk's ????
Newtonmeters ! DAT telt !
grt, Harrie

Dat zeg ik: 400 stuks genoeg, met een volkomen vlakke kromme (dankzij tuning van de elektronica, re-mapping van velden en andere zaken waar ik geen barst van begrijp, maar de mannen van MTE uit Zweden wel). Enne, dan wel RON98 tanken, want verschil is enorm merkbaar (in Duitsland liefst Aral ultimate RON100+).
Laatst bijgewerkt door Mark op 22 mei 2010, 10:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Marinus » 22 mei 2010, 08:37

Mooie combinatie tussen stijlvol en sportief deze 308. Vlotte en luxe auto zonder phoeha. Lijkt mij een goede zet.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor GoodOldDiesel » 22 mei 2010, 09:13

pk / per ton?

Power to weight ratio! Verdubbel je het gewicht, dan moet je het vermogen ver 4voudigen om hetzelfde resultaat te krijgen.... dat maakt de 205 dus zo rap, beestje weegt nog geen 1000kg af fabriek....
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Mark » 22 mei 2010, 11:00

En daarom is ook mijn bejaardenraketje zo vlot. Steeds het gevoel alsof een 'reuzenhand' die 860 kg moeiteloos oppakt en naar voren douwt. Pakweg 130 Nm bij weinig toeren, dacht ik, dat doet 't 'm.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor ruudxs » 22 mei 2010, 11:12

De 205 en 309 gti waren GTI's in de ware zin des woords.
De 206 was eigenlijk al geen echte gti, die was namelijk al te zwaar voor z'n vermogen.
Er kwam niet voor niks nog een RC van de 206 met meer vermogen.

De 308 ziet er inderdaad sportief uit, zowel van binnen als van buiten, zij het daar iets beschaafder.

Maar of hij de toevoeging GTI waardig is.........

Ik ben bang dat de auto te log aan zal gaan voelen.

Het grootste deel van de fun-factor bij een 205 en 309 GTI zit hem toch in het gewicht.
Verder moet een GTI eigenlijk strak sturen en ongelofelijk lekker wendbaar zijn, kortom een echt gooi en smijt ijzertje.

En dat zal met de 308 lastig worden denk ik.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Joske » 22 mei 2010, 11:39

Ik weet dat het moet om te verkopen, maar voor mij zitten daar veel te veel luxe-dingen op die op een echte GTI of Ralley niet horen te zitten.

Airco, dat glazen dak, navigatie, ...

Dit is in mijn ogen eerder een GT dan een GTI. En dan een of ander snufje om een "mooi" uitlaatgeluid te krijgen. Als motorrijder hoor je zo dingen het beste, een 4-in-lijn motor zal nooit een echt mooi geluid hebben (ik vergelijk dan met mijn eigen V4 of een vriendin haar 3 cilinder). :oops:
www.peugeotforum.be <- By Pug Drivers Belgium vzw
--
1991 - 309 GTi16
2003 - 206 Enfant Terrible 1.4HDi [Sold]
2011 - RCZ HDi GT
Avatar gebruiker
Joske
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 13 mei 2009, 20:57
Woonplaats: Hoeselt, Vlaanderen

Berichtdoor JD » 22 mei 2010, 12:09

GoodOldDiesel schreef:pk / per ton?

Power to weight ratio! Verdubbel je het gewicht, dan moet je het vermogen ver 4voudigen om hetzelfde resultaat te krijgen.... dat maakt de 205 dus zo rap, beestje weegt nog geen 1000kg af fabriek....

Die snap ik niet.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor JD » 22 mei 2010, 12:18

Peugeot doet, mijns inziens geheel terecht, niet mee met de tendens om overal overdreven veel pk's in te stoppen, al is 200 pk in een 308 ook al heel wat. En ja, dan kom je niet op tijden van 5s voor de 0-100. Toch, als je in diverse tests leest dat de RCZ de TT aan alle kanten overtroeft qua rijeigenschappen dan heb ik er nog wel wat vertrouwen in dat deze 308 ook wel lekker rijdt. Beleving is wat anders dan kille cijfers. Eerst maar eens een paar tests afwachten voordat ik een oordeel vel.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 22 mei 2010, 17:33

JD schreef:
GoodOldDiesel schreef:pk / per ton?

Power to weight ratio! Verdubbel je het gewicht, dan moet je het vermogen ver 4voudigen om hetzelfde resultaat te krijgen.... dat maakt de 205 dus zo rap, beestje weegt nog geen 1000kg af fabriek....

Die snap ik niet.


Ik ook niet. Het is een vast gegeven. Als je een auto van 800 kg hebt met 100pk, dan moet je voor een auto van 1600kg een 400pk tegenover zetten om een soortgelijke sprint te krijgen...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor JD » 22 mei 2010, 22:12

Korte opfriscursus natuurkunde. Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik je zo nodig moet verbeteren. :wink:

F = m.a (F is kracht, m is massa, a is versnelling)

De versnelling is dus evenredig met de kracht van de motor en omgekeerd evenredig met het gewicht van de auto. Er komen geen kwadraten voor in deze formule.

Populair uitgelegd: als je een auto van 800 kg hebt met 100 pk en die heeft een bepaalde sprinttijd, dan hebben 2 auto's van elk 800 kg met elk 100 pk samen naast elkaar ook diezelfde sprinttijd. Las beide auto's aan elkaar en je hebt een auto van 1600 kg met 200 pk en nog steeds dezelfde sprinttijd.

Trouwens, zoals iedereen ziet zorgt de kracht voor versnelling en niet het vermogen. Je zou dus over Nm / ton moeten spreken, maar omdat koppel (=kracht) en vermogen direct met elkaar verbonden zijn wordt meestal pk / ton genomen.

Iedereen weet natuurlijk ook dat je in de 1e versnelling harder optrekt dan in de 5e, de overbrenging is dus ook nogal van invloed. Als je korte versnellingen hebt dan voelt dat dus feller aan dan langere versnellingen. Toch wordt soms voor relatief lange versnellingen gekozen om een goede 0-100 tijd neer te zetten, want kom je in de 2e net tot 95km/h dan moet je nog een keer schakelen en dat kost tijd, beter is dan de 2e tot net voorbij de 100 te laten lopen. Je hebt dan een betere sprinttijd, maar levert in feite in op felheid. :shock: Zoals ik al eerder zei, beleving is wat anders dan kille cijfers.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 23 mei 2010, 08:36

Oh ik neem niemand iets kwalijk. Ik kijk ook alleen maar naar Dicovery Channel en denk dan dat ik het weet,,,, :mrgreen:
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten