Pagina 1 van 1

(Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 11:44
door Koffiemolen
Wellicht hebben jullie het ook gelezen (AutoWeek), DeLorean start door. Na jaaaaaaaren. In Texas.
Stephen Wynne heeft de complete fabrieskinboedel incl alle fabriekstekeningen van de legendarische DMC-12 (bekend van Back to the Future) opgekocht en van Ohio naar Texas verhuisd.
Nu vroeg ik mij af: in de fabrieksschappen liggen nog zo'n 100 PRV-motoren.... Maar gezien de plannen draaien ze die er binnenkort zo doorheen. Ben erg benieuwd wat ze daarna gaan doen? Onze geliefde 604's ontzielen???

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 20:51
door Remco504coupe
Een jaar of 3 geleden stond er een stand op het Mecc M'tricht van een klein bedrijf dat ze ombouwde naar een V8..schijnbaar schiet de PRV iets te kort vergeleken de amerikaanse concurrentie. Bovendien is een body van rvs natuurlijk vrij zwaar.

Re: (Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 21:40
door Harrie
Koffiemolen schreef:Nu vroeg ik mij af: in de fabrieksschappen liggen nog zo'n 100 PRV-motoren.... Maar gezien de plannen draaien ze die er binnenkort zo doorheen. Ben
erg benieuwd wat ze daarna gaan doen? Onze geliefde 604's ontzielen???
nee toch ? :shock:
Als ze in Douvrin nog de gietmatrijzen hebben, kunnen ze de V6 weer her-produceren 8)
De V6 leeft nog steeds, via 505 naar 605 en toen 607 en 406.
Wellicht is de nieuwere versie van de V6 een veel beter alternatief, bijv. met BiTurbo :mrgreen:

Ik vond de DeLorean DMC altijd een schitterende auto, daar mag wel een reproduktie van verschijnen. :D
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 21:46
door Thomas
Ben benieuwd wat ze er van maken.
Heb de DeLorean altijd wel een mooie auto gevonden.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 22:34
door BRAM
Hadd het verhaal van de Delorean ook gelezen.
Volgens mij stond er zelfs ergens geschreven, dat de oude V6'en zouden worden voorzien van een Turbo, vanwege meer vermogen/ uitlaatgas-emissieeisen??

Bram.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 01:01
door fab405
Ik heb het ook gelezen. Ze hebben de hele inboedel gekocht. Dat stond ergens weg te kwijnen. Eigenlijk hoeven ze de nieuwe auto's alleen maar te assembleren, alle onderdelen zijn aanwezig.

Ik heb het model altijd een warm hart toe gedragen. In m'n jeugd liep ik met een vriendje stiekem een botenloods in. Daar stond onder een doek een auto. Natuurlijk nieuwschierig dus het doek eraf gehaald. Was het een DeLOrean 8) De deuren konden open en we hebben er even in gezeten. De Back to the future reeks liep toen nog. Dat is me altijd bij gebleven.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 22:17
door Koffiemolen
BRAM schreef:Hadd het verhaal van de Delorean ook gelezen.
Volgens mij stond er zelfs ergens geschreven, dat de oude V6'en zouden worden voorzien van een Turbo, vanwege meer vermogen/ uitlaatgas-emissieeisen??

Bram.


Ja turbo weet ik niet zeker maar ze pimpen de motoren op tot 204 pk.

@Harrie: ja, reproductie van de Douvrinmotoren zou natuurlijk helemaal gaaf zijn! Made in USA...dat wel... :roll:

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 22:40
door Harrie
Koffiemolen schreef:@Harrie: ja, reproductie van de Douvrinmotoren zou natuurlijk helemaal gaaf zijn! Made in USA...dat wel... :roll:

Urghhll..dat doet dan wel enorm afbreuk aan de kwaliteit :mrgreen: en originaliteit.
ik denk dat de rechten goed beschermd zijn, zal dan wel een USA BigBlock worden... :roll:
grt Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 23:47
door Richard 505
Er was inderdaad een V6 met turbo en daar kwam 250 pk uit!

Re: (Eindelijk) succesvolle doorstart voor DeLorean

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 15:47
door Martijn
Harrie schreef:[De V6 leeft nog steeds, via 505 naar 605 en toen 607 en 406.
Wellicht is de nieuwere versie van de V6 een veel beter alternatief, bijv. met BiTurbo :mrgreen:

grt, Harrie


De PRV V6 is al lang aan z'n einde. Laatste Peugeot die m nog gebruik,te was de 605, en zelfs daarin is dit blok in 98 en 99 vervangen door de nieuwe ES9 motor, die ook in de 406/607 gebruikt is. En dat is een groot verschil met de PRV hoor (o.a. een disriem ipv ketting). De rol van de PRV is echt uitgespeeld, wij hebben afgelopen zomer de laatste trainingsmaterialen en gereedschappen weggedaan. En zelfs de ES9 is geen lang leven meer beschoren, want in NL levert Peugeot geen V6 meer...

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 23:28
door Harrie
een PRV V6 komt nooit aan z'n einde, sommige draaien al bijna 6 ton zonder enige revisie ! 8)

grt, Harrie