Zelfde motor als in mijn "Break-Beauty"
2.0-16V.
Op LPG, ik vind het best netjes, zijn eerste fabriekskoppeling zit er nog in
Dan kan ik nog een mooi tijdje rijden voor ik op 4 ton zit, mijn onderhoud staat op een hoger niveau, al zeg ik het zelf
Nu moet ik zeggen dat die motor eigenlijk de auto heel makkelijk meeneemt, dus nooit echt zijn absolute best moet doen. Nu weet ik alleen niet of een Break zwaarder of lichter is als een coupe?
Op LPG zullen het in zijn geval snelweg km,s zijn wat elke motor veel lekkerder vind, en wat uberhaupt veel beter is als stadsritjes uiteraard.
Met al mijn voorgaande auto´s heb ik gemerkt dat zij na verloop van tijd beter gingen rijden door de vele snelweg km´s die ik rij (op de
405 Break D na, die was al niet anders gewend).
Nu heb ik ooit eens gehoord of gelezen dat Peugeot NIET het allerbeste merk voor LPG zou zijn en/of dat de fabriek het afwees
Weet niet of dit zo is, en of iemand anders er meer over kan vertellen of weet? Weet in ieder geval dat je Peugeots, niet zoals b.v Volvo´s, fabrieksaf met LPG installatie kan kopen, als ik goed ben ingelicht.
Maar goed, dit verhaal bewijst het tegendeel.
Wat nou dat een leeuw een vleeseter is, tis een allesvreter, en onze voitures doen hetzelfded met brandstof