Pagina 1 van 1

406 coupe met 4 ton op de klok

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 13:01
door Koffiemolen
Vandaag in AW: een 406 coupe met 4 ton op de klok. Nog op LPG ook! Netjes! En dat met zo'n schoonheid. De auto heeft behoudens regulier onderhoud nooit rare dingen gehad. Een 'ouderwetse' Peugeot dus :lol:

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 21:43
door Thomas
Nou ja, regulier onderhoud...zeg maar gerust géén onderhoud.
Olie 220.000 km niet verversen :roll: En die voorbumper geeft ook al aan dat ie niet echt zuinig op de auto is.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 22:18
door Koffiemolen
Thomas schreef:Nou ja, regulier onderhoud...zeg maar gerust géén onderhoud.
Olie 220.000 km niet verversen :roll: En die voorbumper geeft ook al aan dat ie niet echt zuinig op de auto is.


Dapper karretje toch, zo'n 406?! 8)
Misschien heeft onze 307 gewoon te veel onderhoud gehad, worden ze verwend van... :roll:

BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 22:28
door Harrie
als een motor op LPG loopt, blijft de motor veel schoner, en de olie mooi blank.
De eigenaar vulde wel met enige regelmaat olie bij.
Hij vind het nog steeds een prachtige coupé, maar dan zou je toch verwachten dat hij die ook beter zou onderhouden ?
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011, 00:34
door fab405
Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)

De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2011, 00:43
door Harrie
fab405 schreef:Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)
De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.
dat had ik nog vergeten.. inderdaad...
6 ton met gemak :wink: en veel meer kan ook 8)
Dat is de kwaliteit van de XU-motoren en afgeleiden ( EW etc.,.)
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 17 jan 2011, 09:41
door pEus
Dus kort samengevat. De coupé uit de autoweek is ingereden :wink:

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011, 03:35
door Break-Rider
Zelfde motor als in mijn "Break-Beauty" 8) 2.0-16V.
Op LPG, ik vind het best netjes, zijn eerste fabriekskoppeling zit er nog in :D
Dan kan ik nog een mooi tijdje rijden voor ik op 4 ton zit, mijn onderhoud staat op een hoger niveau, al zeg ik het zelf :roll:
Nu moet ik zeggen dat die motor eigenlijk de auto heel makkelijk meeneemt, dus nooit echt zijn absolute best moet doen. Nu weet ik alleen niet of een Break zwaarder of lichter is als een coupe?
Op LPG zullen het in zijn geval snelweg km,s zijn wat elke motor veel lekkerder vind, en wat uberhaupt veel beter is als stadsritjes uiteraard. :!: Met al mijn voorgaande auto´s heb ik gemerkt dat zij na verloop van tijd beter gingen rijden door de vele snelweg km´s die ik rij (op de 405 Break D na, die was al niet anders gewend).
Nu heb ik ooit eens gehoord of gelezen dat Peugeot NIET het allerbeste merk voor LPG zou zijn en/of dat de fabriek het afwees :?: Weet niet of dit zo is, en of iemand anders er meer over kan vertellen of weet? Weet in ieder geval dat je Peugeots, niet zoals b.v Volvo´s, fabrieksaf met LPG installatie kan kopen, als ik goed ben ingelicht.
Maar goed, dit verhaal bewijst het tegendeel.

Wat nou dat een leeuw een vleeseter is, tis een allesvreter, en onze voitures doen hetzelfded met brandstof 8)

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011, 07:55
door GoodOldDiesel
De 1800 motoren hebben nogal wat last gehad van LPG 2ton en dan kon je ze afschrijven was de stelregel in de handel...
De 2liters zijn juist weer uitstekend geschikt

BerichtGeplaatst: 23 maart 2011, 08:30
door ton
Ik had gewild dat mijn 406 met 2.0-16V wat minder problemen had gehad........ En zo heeft iedereen zijn eigen ervaring !

Maar wel een puur verhaal van die Coupe :!:

Re: 406 coupe met 4 ton op de klok

BerichtGeplaatst: 28 apr 2011, 14:27
door Break-Rider
Ton, elke persoon kan eens tegen een mindere auto aanlopen.

Als ik vertel wat ik heb meegemaakt met mijn Nissan Patrol, dan scheur je spontaan van uit je panty :mrgreen:
Zeer slecht uitgevallen uitstapje naar een ander merk, dure en wijze les geweest :wink:

Re:

BerichtGeplaatst: 01 jun 2011, 09:28
door Break-Rider
fab405 schreef:Zo bijzonder is 4 ton toch niet? Ik ken 405'jes met ruim 5 ton op de klok. 8)

De mijne loopt ook al tegen de 3 ton en geen centje pijn, hoor.


Ja, maar jij hebt WEL je 2e blokkie in de koets hangen dappere dodo :mrgreen:
Van 1.6 naar 2.0 8)